Ναυτιλία: Aνοδο των ναύλων στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων φέρνει το ρωσικό εμπάργκο

Η Ευρώπη θα υποχρεωθεί να βρει νέους προμηθευτές

Ναυτιλία: Aνοδο των ναύλων στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων φέρνει το ρωσικό εμπάργκο

Νέα δεδομένα φέρνει την αγορά των δεξαμενοπλοίων η επιβολή σε λιγότερο από 15 ημέρες (5 Φεβρουαρίου) της νέας απαγόρευσης από την ΕΕ και την G7 των ρωσικών προϊόντων αργού πετρελαίου (ντίζελ, βενζίνες, κ.λ.π.). Η Ευρώπη όπως αναφέρει ο οίκος Vortexa θα υποχρεωθεί να βρει νέους προμηθευτές ενώ και οι Ρώσοι θα στρέψουν αλλού τις εξαγωγές τους (περίπου 600.000 βαρέλια την ημέρα) με τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου να αυξάνονται και στις δύο περιπτώσεις.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson από την πλευρά του επισημαίνει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια θα απορροφήσουν λιγότερο αργό καθώς υπάρχει και η ανάγκη συντήρησης πολλών εξ αυτών και με δεδομένη την απουσία ρωσικών φορτίων στην αγορά αναμένεται αύξηση της ζήτησης από άλλες περιοχές εφοδιασμού. Τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν μια πίεση προς τα επάνω των ναύλων των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού υπό την αίρεση όμως των συγκρατημένων προβλέψεων για την πορεία της ευρωπαϊκής οικονομίας εν γένει. Η μεταβλητότητα θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό καταλήγει ο Gibson.

Αυτοί είναι οι πέντε παράγοντες που θα καθορίσουν τους ναύλους το 2023

Υψηλά αποθέματα

Ωστόσο η ΕΕ θα εισέλθει στην μεταρωσική εποχή του ντίζελ με σχετικά υψηλά αποθέματα. Οι εισαγωγές ρωσικού ντίζελ στην περιοχή ARA (Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα) κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 (136.000 βαρέλια την ημέρα) ήταν σχεδόν τρεις φορές υψηλότερες από την περίοδο Οκτώβριου-Δεκεμβρίου του 2022 (50.000 βαρέλια την ημέρα) λόγω των εξαιρετικά υψηλών λειτουργιών των ρωσικών διυλιστηρίων και της ώθησης για εξαγωγές.

Μολονότι η Ευρώπη βρίσκεται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών ντίζελ, αυτό θα σημαίνει αύξηση του κόστους μεταφοράς και του ανταγωνισμού από άλλες περιοχές, αναφέρει η Vortexa. Η Κίνα, οι ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και η Νότια Κορέα προμηθεύουν ήδη περισσότερο ντίζελ από τα προηγούμενα χρόνια στην Ευρώπη, λόγω της ύπαρξης νέων διυλιστηρίων, της χαμηλότερης ζήτησης στις περιοχές αυτές και τις υψηλές ποσοστώσεις εξαγωγής προϊόντων (Κίνα).

OT Originals

Περισσότερα από Ποντοπόρος

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο