
Νέα δεδομένα φέρνει την αγορά των δεξαμενοπλοίων η επιβολή σε λιγότερο από 15 ημέρες (5 Φεβρουαρίου) της νέας απαγόρευσης από την ΕΕ και την G7 των ρωσικών προϊόντων αργού πετρελαίου (ντίζελ, βενζίνες, κ.λ.π.). Η Ευρώπη όπως αναφέρει ο οίκος Vortexa θα υποχρεωθεί να βρει νέους προμηθευτές ενώ και οι Ρώσοι θα στρέψουν αλλού τις εξαγωγές τους (περίπου 600.000 βαρέλια την ημέρα) με τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου να αυξάνονται και στις δύο περιπτώσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson από την πλευρά του επισημαίνει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια θα απορροφήσουν λιγότερο αργό καθώς υπάρχει και η ανάγκη συντήρησης πολλών εξ αυτών και με δεδομένη την απουσία ρωσικών φορτίων στην αγορά αναμένεται αύξηση της ζήτησης από άλλες περιοχές εφοδιασμού. Τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν μια πίεση προς τα επάνω των ναύλων των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού υπό την αίρεση όμως των συγκρατημένων προβλέψεων για την πορεία της ευρωπαϊκής οικονομίας εν γένει. Η μεταβλητότητα θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό καταλήγει ο Gibson.
Αυτοί είναι οι πέντε παράγοντες που θα καθορίσουν τους ναύλους το 2023

Υψηλά αποθέματα
Ωστόσο η ΕΕ θα εισέλθει στην μεταρωσική εποχή του ντίζελ με σχετικά υψηλά αποθέματα. Οι εισαγωγές ρωσικού ντίζελ στην περιοχή ARA (Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα) κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 (136.000 βαρέλια την ημέρα) ήταν σχεδόν τρεις φορές υψηλότερες από την περίοδο Οκτώβριου-Δεκεμβρίου του 2022 (50.000 βαρέλια την ημέρα) λόγω των εξαιρετικά υψηλών λειτουργιών των ρωσικών διυλιστηρίων και της ώθησης για εξαγωγές.
Μολονότι η Ευρώπη βρίσκεται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών ντίζελ, αυτό θα σημαίνει αύξηση του κόστους μεταφοράς και του ανταγωνισμού από άλλες περιοχές, αναφέρει η Vortexa. Η Κίνα, οι ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και η Νότια Κορέα προμηθεύουν ήδη περισσότερο ντίζελ από τα προηγούμενα χρόνια στην Ευρώπη, λόγω της ύπαρξης νέων διυλιστηρίων, της χαμηλότερης ζήτησης στις περιοχές αυτές και τις υψηλές ποσοστώσεις εξαγωγής προϊόντων (Κίνα).


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες