
«Οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές. Οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν εν μέρει τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων. Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως λόγω του ήπιου χειμώνα μειώθηκαν οι πωλήσεις στα “βαριά” και ακριβότερα ρούχα. Από τον Μάρτιο αρκετά από τα αποθέματα που έχουν τα εμπορικά σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο μικρό χειμωνιάτικο διάστημα, με όσα ήδη διαθέτουν. Αντίθετα στα υπόλοιπα είδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης κινήθηκε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριο λόγω και των πολλών εορτών». Αυτό αναφέρει με επιστολή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ Βασίλης Κορκίδης με αφορμή την ολοκλήρωση των χειμερινών εκπτώσεων και συνεχίζει:
«Σημειωτέον πως η αξία των πωλήσεων του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης ξεπέρασε σε ετήσια βάση τα 3 δισ. ευρώ. Σε συνέχεια λοιπόν της ανοδικής πορείας του 2022 ξεκίνησε και το 2023, με τις τρεις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων να είναι οι καλύτερες για τους εμπόρους από άποψη αγοραστικής κίνησης. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών προσέλκυσαν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας με την αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι. Η εκπτωτική αγορά δεν επηρεάστηκε από την «οικονομική κόπωση» των εορτών, ενώ φαίνεται πως ο στόχος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο επιτεύχθηκε. Η ανοδική πορεία των πωλήσεων λιανικής του 2022 με επιπλέον 7 δις ευρώ και ετήσια αύξηση στα επίπεδα του 12%, φθάνοντας τον κύκλο εργασιών του 2022 στα 62 δις ευρώ, συνεχίζεται και το 2023, αφού ο τζίρος του φετινού διμήνου, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, σε πρώτη εκτίμηση φαίνεται να έχει ξεπεράσει κατά τουλάχιστον 5% τα 5,5 δις ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2019.
Ωστόσο αυτό που πρέπει να διαχωρίσουμε είναι οι χαμηλές τιμές προϊόντων στις δύο περιόδους τακτικών εκπτώσεων και να προσέξουμε τις διαφορές των προϊόντων ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών που πωλούνται από τις αλυσίδες χαμηλού κόστους. Η ελληνική αγορά δεν μπορεί να “σηκώσει” ανεξέλεγκτα τις αλυσίδες χαμηλού κόστους που στοχεύουν στην ανάγκη των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί, λόγω ανάγκης και ακρίβειας να γίνει “Eldorado” για αυτές, ούτε να επιτρέψει “να εισπράξουν” το market pass και τα χρήματα στήριξης των επιδοτήσεων υπέρ των καταναλωτών, σε βάρος άλλων επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι οι αλυσίδες αυτές με τις τακτικές εισόδου τους στην εγχώρια αγορά προκαλούν στρεβλώσεις στο ελεύθερο και θεμιτό ανταγωνισμό που ο εμπορικός κόσμος της χώρας τηρεί με σεβασμό στον πελάτη, παρά τις όποιες εξωγενείς αντίξοες πληθωριστικές συνθήκες βιώνει η αγορά. Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους που λειτουργούν στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές είναι συγκεκριμένες και λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένο πλαίσιο με βάση τα ισχύοντα σε κάθε χώρα μέλος της Ε.Ε. και σε αριθμούς που «σηκώνει» η κάθε εγχώρια αγορά.
Τέλος επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, κυρίως παρατηρούνται, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως φέτος την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από πέρυσι και συγκεκριμένα κάτω του 6%.Άρα αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων κάθε τοπικής αγοράς. Καλό μήνα Μάρτιο».


Latest News

Υπερδιπλάσια EBITDA παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών για την Ελαστρον
Το μικτό κέρδος του Ομιλου Ελαστρον διαμορφώθηκε το 2024 σε 18,1 εκ. ευρώ έναντι 16,1 εκ. το 2023

Ολοκληρώθηκε η δημόσια πρόταση της Eurobank για την Ελληνική Τράπεζα - Στο 97,994% η συνολική συμμετοχή
Άμεσα θα ασκήσει το squeeze out η Eurobank

INTERLIFE: Υψηλά κέρδη, αύξηση παραγωγής και πρόταση για μέρισμα 0,20 ευρώ/μετοχή
Τα Εγγεγραμμένα Ασφάλιστρα της INTERLIFE το 2024 έφτασαν τα 100,35 εκατ.€ (+6,96%) έναντι 93,82 εκατ.€ της προηγούμενης Χρήσης

Αυξημένος τζίρος στα 370,4 εκατ. ευρώ το 2024 για τα Πλαστικά Θράκης
Προτεινόμενο συνολικό μέρισμα απο τα Πλαστικά Θράκης 0,23 ευρώ ανα μετοχή

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

ΓΣΕΒΕΕ: Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται προσωρινά επιδόματα αλλά προσιτές τιμές ενέργειας
Με ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την Πολιτεία να υιοθετήσει πολιτικές που θα μειώσουν το κόστος ενέργειας

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους