Η πράσινη μετάβαση της Ευρώπης θα είναι αδύνατη χωρίς την Κίνα, προειδοποίησε η Ολλανδή υπουργός Εμπορίου, καθώς η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει μέρος της οικονομικής της εξάρτησης από την ασιατική δύναμη.
Οι δυτικές οικονομίες αντιμετωπίζουν το δίλημμα της μείωσης της εξάρτησής τους από τις κινεζικές αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ επιβλέπουν την αύξηση της εγχώριας ζήτησης για καθαρή τεχνολογία, όπως η ηλιακή ενέργεια και οι μπαταρίες αυτοκινήτων, μια βιομηχανία που κυριαρχείται από εταιρείες που εδρεύουν στην Κίνα. Ενώ οι ΗΠΑ αποσυνδέονται από την Κίνα, η Ευρώπη έχει προχωρήσει μέχρι στιγμής με μεγαλύτερη προσοχή, καθώς η οικονομία της εξαρτάται περισσότερο από την Ασία και ήδη επηρεάζεται από την απαγόρευση των εισαγωγών ενέργειας και πρώτων υλών από τη Ρωσία.
«Κάνουν πολλά για [έρευνα και ανάπτυξη] και θα ήταν πραγματικά κρίμα να αποσυνδεθούμε πλήρως από την Κίνα», δήλωσε η Liesje Schreinemacher στους Financial Times. Η υπουργός είπε ότι η Ολλανδία είχε μια «ισχυρή εμπορική σχέση με την Κίνα» και ότι «χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον όταν πρόκειται να κάνουμε τις οικονομίες μας πιο βιώσιμες και να προχωρήσουμε την πράσινη μετάβαση».
Οι ηγέτες της G7 των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου συμφώνησαν την περασμένη εβδομάδα να «αποκλείσουν» τη σχέση τους με την Κίνα επιδιώκοντας να εισάγουν πιο κρίσιμες πρώτες ύλες από άλλες πηγές και χτίζοντας εγχώριες βιομηχανίες καθαρής τεχνολογίας.
Η επίσκεψη στην Κίνα
Η Schreinemacher πάντως, η οποία θα επισκεφθεί την Κίνα πριν από το τέλος του έτους με εμπορική αντιπροσωπεία, είπε ότι «η μείωση των στρατηγικών μας εξαρτήσεων δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε πλήρως το εμπόριο, εφόσον διαφοροποιούμε τις πηγές μας και διαφοροποιούμε τις αλυσίδες αξίας μας».
Η ΕΕ παρουσίασε τον Μάρτιο σχέδια για μεγαλύτερη εγχώρια εξόρυξη και επεξεργασία κρίσιμων υλικών. Τον επόμενο μήνα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα αποκαλύψει μια στρατηγική οικονομικής ασφάλειας, παρά τις αμφιβολίες σε ορισμένα κράτη μέλη ότι το μπλοκ παίρνει μια στροφή προστατευτισμού. Η Κίνα ελέγχει σχεδόν όλη την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού ηλιακής ενέργειας και μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ικανότητας επεξεργασίας ορυκτών που είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη μετάβαση.
Η Schreinemacher υπογράμμισε ότι η ΕΕ θα πρέπει να σκεφτεί προσεκτικά πριν ελέγξει τις ευρωπαϊκές επενδύσεις στις τεχνολογίες αιχμής της Κίνας, ένα θέμα που συζητήθηκε επίσης από τους ηγέτες της G7 αυτόν τον μήνα. Περιέγραψε τον λεγόμενο έλεγχο εξερχόμενων επενδύσεων ως ένα «πολύ βαρύ εργαλείο» που χρησιμοποιείται για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων του μπλοκ. «Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ακριβώς ποιος είναι ο στόχος και πώς μπορεί να εκτελεστεί», είπε.
Αξιωματούχοι των ΗΠΑ και της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν, θα συζητήσουν τον έλεγχο εξερχόμενων επενδύσεων και τους συντονισμένους ελέγχους των εξαγωγών σε συνάντηση στις 31 Μαΐου, σύμφωνα με προσχέδιο δήλωσης που είδαν οι FT. Οι συζητήσεις θα επιδιώξουν να αυξήσουν την «κατανόησή μας για τα εργαλεία πολιτικής που είναι διαθέσιμα για την αντιμετώπιση των κινδύνων εθνικής ασφάλειας με ολιστικό τρόπο», αναφέρει το κείμενο.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος