Σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων που πήγαν για διάλυση, καταγράφει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς 36 και 32 πλοία έχουν διαλυθεί αντίστοιχα από την αρχή του έτους ενώ κατά την ίδια περίοδο του 2022 είχαν διαλυθεί μόλις 12 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και κανένα containership.

Επιπλέον, στην αγορά φυσικού αερίου παρατηρήθηκε επίσης αύξηση των πλοίων που διαλύθηκαν, καθώς μέχρι σήμερα έχουν διαλυθεί συνολικά 9 πλοία, τρεις φορές περισσότερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Βενεζουέλα: Υπό διάλυση ο στόλος τάνκερ – Κίνδυνος βύθισης, πυρκαγιάς και διαρροών

Από την άλλη πλευρά, η αγορά δεξαμενόπλοιων είναι το μόνο τμήμα που έχει δει μείωση στα διαλυμένα πλοία, με συνολικά 19 πλοία να έχουν πάει σε διαλυτήρια από την αρχή του έτους, σημειώνοντας μια μείωση 76% σε σύγκριση με τους πρώτους 5 μήνες του 2022.

Προ των πυλών «τσουνάμι» διαλύσεων

Όπως έγραφε ο ΟΤ, ο μεγαλύτερος φορέας ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως (BIMCO) προβλέπει ένα «τσουνάμι» διαλύσεων vintage πλοίων.

Με δεδομένο ότι ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος γερνάει ολοένα και περισσότερο και την αναγκαστική στροφή της ναυτιλίας προς περισσότερο βιώσιμες λύσεις, η BIMCO προβλέπει ότι περισσότερα από 15.000 πλοία, που ισοδυναμούν με χωρητικότητα πάνω από 600 εκατ. dwt, περισσότερο από το ένα τέταρτο του σημερινού εμπορικού στόλου, θα μπορούσαν να οδηγηθούν στα διαλυτήρια έως το 2032.

Μια αύξηση άνω του 100% σε σχέση με την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, 7.780 πλοία με χωρητικότητα 285 εκατομμυρίων τόνων διαλύθηκαν τα τελευταία 10 χρόνια. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των πλοίων (60%) κατασκευάστηκε κατά τη δεκαετία του 1990. Στο πλαίσιο αυτό, στα επόμενα 10 χρόνια, τα πλοία που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 θα είναι η κύρια πηγή ανακύκλωσης, σύμφωνα με τις προβλέψεις της BIMCO, η οποία κάνει λόγο για μια δεκαετία όπου ο παγκόσμιος στόλος επεκτάθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ιστορικά, περίπου το 50% της χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και containerships έπαιρνε τον δρόμο για τα διαλυτήρια μέχρι τη στιγμή που τα πλοία ήταν 25 ετών και το υπόλοιπο ποσοστό στα 30-35 χρόνια. Αναλύοντας αυτά τα στοιχεία, η BIMCO υπογραμμίζει πως θα οδηγηθούν για σκραπ 15.000 πλοία την επόμενη δεκαετία, με τον επικεφαλής αναλυτή ναυτιλίας της ένωσης Niels Rasmussen να επισημαίνει ότι πολλά γηρασμένα πλοία αναμένεται να ανακυκλωθούν νωρίτερα από το κανονικό λόγω των ολοένα αυστηρότερων ορίων για εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία