Πάνω από τα μισά από τα 22 δεξαμενόπλοια του στόλου της Βενεζουέλας είναι τόσο κατεστραμμένα που θα πρέπει να επισκευαστούν αμέσως ή να τεθούν εκτός λειτουργίας, σύμφωνα με εσωτερική έκθεση της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας PDVSA που κοινοποιήθηκε αποκλειστικά στο Reuters.

Η έκθεση με τίτλο «Κρίσιμες ελλείψεις και κίνδυνοι του στόλου δεξαμενόπλοιων της PDV Marina», καταγράφει χαρακτηριστικά ότι τα χρόνια χωρίς συντήρηση άφησαν ολόκληρο τον στόλο με «χαμηλά επίπεδα αξιοπιστίας» και ευάλωτα σε κίνδυνο διαρροών, βύθισης, πυρκαγιών και  συγκρούσεων. «Τα πλοία επί του παρόντος δεν διαθέτουν πιστοποιητικό αξιοπλοΐας και πιστοποιήσεις από άλλα έθνη», ανέφερε η έκθεση.

Ανθεί ο «αόρατος» ρωσικός στόλος

Η έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο ήταν μεταξύ οκτώ εγγράφων που κοινοποιήθηκαν στο Reuters και περιγράφουν την κατάσταση του στόλου δεξαμενόπλοιων της PDVSA από το εταιρικό γραφείο, το τμήμα εμπορικών συναλλαγών και το ναυτιλιακό υποκατάστημα της εταιρείας πετρελαίου, καθώς και από τη ναυτιλιακή αρχή της Βενεζουέλας.

Η επιδείνωση της αξιοπλοΐας του στόλου ανάγκασε την PDVSA να ναυλώνει δεξαμενόπλοια για τη μεταφορά πετρελαίου, το οποίο παρέχει το μεγαλύτερο μέρος συναλλάγματος της Βενεζουέλας.

Οι εκθέσεις συντάχθηκαν εν μέσω μιας ευρείας έρευνας κατά της διαφθοράς που διέταξε ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο τον περασμένο Οκτώβριο μετά την ανακάλυψη «φυγής» δισεκατομμυρίων δολαρίων. Περισσότερα από 60 άτομα έχουν συλληφθεί και ο διευθύνων σύμβουλος της PDVSA και ο υπουργός Πετρελαίου της χώρας έχουν αντικατασταθεί.

Η έκθεση της PDV Marina συνέστησε την απόσυρση πέντε δεξαμενόπλοιων από την ενεργό χρήση, την αποστολή επτά σε ναυπηγεία για μεγάλες επισκευές, ωστόσο δεν έχει γίνει καμία ενέργεια καθώς συνεχίζεται ο έλεγχος της εταιρείας.

Πέντε από τα δεξαμενόπλοια της PDVSA είναι τουλάχιστον 30 ετών, ενώ οι τελευταίες σημαντικές εργασίες συντήρησης του στόλου έγιναν πριν από πέντε χρόνια. «Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων παρουσιάζει πτώση στην ποιότητα των λειτουργιών του λόγω προχωρημένης φυσικής φθοράς, που συνεπάγεται υψηλότερο κόστος συντήρησης και επισκευής», ανέφερε η έκθεση.

Η PDVSA μίσθωσε 41 πλοία πέρυσι, πληρώνοντας περίπου διπλάσιους ναύλους, μεταξύ 14.000 και 36.500 δολαρίων την ημέρα, σε ιδιοκτήτες που ήταν πρόθυμοι να συνεργαστούν με τη Βενεζουέλα παρά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν το 2019 από τις ΗΠΑ.

Καθυστερήσεις πληρωμών

Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν από ξένα ναυπηγεία κρατήθηκαν λόγω καθυστερήσεων πληρωμών, αυξήσεων κόστους και κυρώσεων, σύμφωνα με τα έγγραφα που εξέτασε το Reuters.

Οι έλεγχοι που διέταξε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της PDVSA, Pedro Tellechea, θα μπορούσαν να επιφέρουν περαιτέρω καθυστερήσεις, δήλωσε στέλεχος της PDVSA. «Όλα τα συμβόλαια έχουν παγώσει», είπε το στέλεχος υπό τον όρο της ανωνυμίας λόγω φόβου για αντίποινα.

Η Βενεζουέλα έχει πληρώσει σε ναυπηγεία στο Ιράν και την Αργεντινή τουλάχιστον 300 εκατομμύρια δολάρια για έξι νέα πλοία που παραγγέλθηκαν ήδη από το 2005. Έχει παραλάβει μόνο δύο από αυτά, σύμφωνα με τα έγγραφα.

Επιπλέον, η PDVSA πλήρωσε σχεδόν 157 εκατομμύρια ευρώ (περίπου 173 εκατομμύρια δολάρια) ή το 63% μιας σύμβασης 248 εκατομμυρίων ευρώ (περίπου 272 εκατομμύρια δολάρια) στην ελεγχόμενη από τις ΗΠΑ Iran Marine Industrial Company (Sadra) για τέσσερα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τα έγγραφα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή