Η παρασκευή του γιαουρτιού του μέλλοντος απαιτεί μια ομάδα εργαλείων του 21ου αιώνα: μηχανική μάθηση, επιστήμη του εντέρου και ένα… μυστηριώδες τεχνητό στομάχι.
Σε μια νέα εγκατάσταση της Danone κοντά στο Παρίσι, οι ερευνητές ταΐζουν γιαούρτι σε σφαιρικά γυάλινα δοχεία και πλαστικούς σωλήνες σχεδιασμένους να μιμούνται το ανθρώπινο έντερο.
Μόλις τα βακτήρια στο εσωτερικό δείξουν ότι μπορούν να επιβιώσουν στους πεπτικούς χυμούς, η τεχνητή νοημοσύνη τίθεται σε λειτουργία για να διερευνήσει τα πιθανά οφέλη για την υγεία.
Όπως αναφέρει το Bloomber, για τους καταναλωτές που βομβαρδίζονται με ισχυρισμούς σχετικά με την υποτιθέμενη δύναμη των προβιοτικών, ο στόχος μπορεί να ακούγεται γνωστός. Όμως, ο ιδιοκτήτης της Activia και της Actimel στοιχηματίζει, ότι η τεχνολογία μπορεί να δώσει απαντήσεις για το ποια φιλικά βακτήρια λειτουργούν καλύτερα και γιατί, δίνοντας στα προϊόντα της επιστημονικό πλεονέκτημα σε μια εποχή που τα έσοδα καθυστερούν και οι καταναλωτές γίνονται επιφυλακτικοί με τα επεξεργασμένα τρόφιμα.
«Η μακροπρόθεσμη επιχειρηματική στρατηγική της Danone αφορά σε μεγάλο βαθμό την μεταστροφή των γαλακτοκομικών προϊόντων», λέει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Juergen Esser. «Τα πάντα σχετικά με την παροχή των σωστών ζυμώσεων, τα σωστά οφέλη για την υγεία και την παροχή λάμψης στον καταναλωτή είναι ζωτικής σημασίας».
«Χρυσός» το τυρί και το γιαούρτι – Συνεχίζεται το ράλι των αυξήσεων
Τεχνολογική επανάσταση ή έξυπνο μάρκετινγκ;
Είτε πρόκειται για την αρχή μιας τεχνολογικής επανάστασης στα τρόφιμα είτε απλώς για ένα ακόμη επίπεδο έξυπνου μάρκετινγκ που έχει σκοπό να κάνει τους καταναλωτές να πληρώσουν περισσότερα για ένα κεσεδάκι γιαούρτι, η Danone το χρειάζεται.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η γαλλική εταιρεία που μετρά 104 χρόνια ζωής, διανύει το δεύτερο έτος μιας προσπάθειας ανάκαμψης που ενορχηστρώνεται από το αφεντικό της Esser, Antoine de Saint-Affrique.
Η γαλακτοκομική μονάδα καταγράφει πτώση στον όγκο τα επτά από τα τελευταία εννέα χρόνια. Οι όγκοι πωλήσεων στο τμήμα – το μεγαλύτερο της εταιρείας, με φυτικά γάλατα όπως το Alpro επίσης μειώθηκαν κατά 4% πέρυσι, καθώς οι καταναλωτές τα αναταλλάσσουν με φθηνότερες μάρκες ως απάντηση στην κρίση κόστους ζωής.
«Ο μόνος τρόπος με τον οποίο η Danone μπορεί να αναζωογονήσει τις δραστηριότητές της είναι επενδύοντας σε ένα ανώτερο προϊόν που θα υποστήριζε τις υψηλές τιμές», λέει ο Bruno Monteyne, αναλυτής της Bernstein.
Βιβλιοθήκη βακτηρίων
Η Danone στοιχιματίζει ότι η εμπειρία της στα γαλακτοκομικά προϊόντα και η δική της βιβλιοθήκη βακτηρίων θα της δώσει ένα πλεονέκτημα έναντι αντιπάλων όπως η Nestle SA. Η εταιρεία ξόδεψε περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια για τη νέα εγκατάσταση που άνοιξε τον Φεβρουάριο, συγκεντρώνοντας το ερευνητικό εργαστήριο που στεγάζει το στομάχι ρομπότ, χώρους συνεργασίας και έναν χώρο δοκιμών καταναλωτών σε ένα προάστιο γνωστό για την πυρηνική του έρευνα.
Τα εργαστήρια απέκτησαν πρόσβαση σε δείγματα ασθενών και προφίλ υγείας για την τεχνητή νοημοσύνη με συνεργασίες, συμπεριλαμβανομένου ενός έργου με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο και ενός άλλου πιο κοντά στη βάση της εταιρείας που ονομάζεται Le French Gut και στοχεύει να αναλύσει το μικροβίωμα 100.000 εθελοντών.
Στη ρίζα της προσέγγισης βρίσκεται η ζύμωση, μια χημική διαδικασία που υπάρχει εδώ και χιλιετίες.
Τα πολλά υποσχόμενα βακτήρια θα μελετηθούν περαιτέρω για να διαπιστωθεί αλληλεπιδρούν με τις ίνες και τις βιταμίνες στα τρόφιμα. Η Danone δεν θα επιτρέψει να φωτογραφηθεί το στομάχι, που αναπτύχθηκε με την ολλανδική εταιρεία TNO, επειδή η λειτουργία του είναι άκρως απόρρητη.
Η μηχανική μάθηση αναλαμβάνει στη συνέχεια να βρει συνδέσεις μεταξύ των επιλεγμένων βακτηρίων και των συνθηκών υγείας. Η τεχνητή νοημοσύνη διαπερνά δείγματα κοπράνων, ιατρικά ιστορικά και προηγούμενα επιστημονικά ευρήματα, αναζητώντας συνδέσμους για οτιδήποτε, από την απώλεια βάρους μέχρι την ανοσία.
Οι ερευνητές μόχθησαν για χρόνια για τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μικροβιώματος και ανοσίας. Αλλά καθώς εξορύσσει δεδομένα ετών, η Danone δεν χρειάζεται να εφεύρει τίποτα. Τα στοιχεία για να πλαισιώσουν ένα μήνυμα μάρκετινγκ που συνδέει τα βακτήρια με τα οφέλη μπορεί να είναι αρκετά ώστε ένα καινούργιο γιαούρτι ή γάλα για μωρά να αποφέρει μεγάλη τιμή.
Latest News
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα
Ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ δεν βλέπει με καλό μάτι την ΑΙ
«Πολύ άδικο» για τις εταιρείες τεχνολογίας να χρησιμοποιούν τη δουλειά των καλλιτεχνών χωρίς να τους πληρώνουν, λέει ο θρυλικός Μπιόρν Ουλβέους των ΑΒΒΑ
Παπαστεργίου: Ωραίο αλλά ακριβό σπορ η AI – Συνεργασία με το Υπερταμείο για τον «Φάρο»
Στις πρωτοβουλίες της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης αναφέρθηκε κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Growthfund Summit ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου
Στους 300 εκατ. οι ενεργοί χρήστες ανά εβδομάδα για την OpenAI
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η OpenAI φέρεται να στοχεύει σχεδόν στο 4πλάσιο του τρέχοντος αριθμού χρηστών της, στοχεύοντας στο 1 δισεκατομμύριο
Πετάει... η τεχνητή νοημοσύνη - Συνεργασία Google Cloud με Air France-KLM
Η ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης από την Google Cloud θα συμβάλει στη διαχείριση του μεγάλου όγκου από δεδομένα του αεροπορικού ομίλου