![Τουρισμός: Πώς τα reviews επηρεάζουν τα κέρδη των ξενοδοχείων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/hotels.jpeg)
Σημαντικά οφέλη, οικονομικά και φήμης, από τις θετικές αξιολογήσεις (reviews) των επισκεπτών τους μπορούν να έχουν τα ξενοδοχεία. Την ίδια στιγμή, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά με τα αρνητικά σχόλια και να αντιμετωπίζουν άμεσα την κριτική αξιολόγηση από τους πελάτες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Globe One Digital, ενός digital agencies, το 79% των πελατών δίνει στα σχόλια και στις αξιολογήσεις την ίδια σημασία με τις προτάσεις φίλων. Επιπλέον, το 93% των πελατών θα διαβάσει τα σχόλια πριν προχωρήσει σε κράτηση, με το 86% να διστάζει να πραγματοποιήσει αγορά εάν τα σχόλια είναι αρνητικά.
Πού βρίσκεται το No1 ξενοδοχείο στον κόσμο – Ποια είναι τα καλύτερα σε κάθε ήπειρο [γράφημα]
Επίσης, είναι αξιοπρόσεκτο ότι μόλις το 47% των επισκεπτών με θετική εμπειρία θα κάνει μία θετική αξιολόγηση, όταν το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 95% εάν η εμπειρία είναι αρνητική. Παράλληλα, το 52% των πελατών δεν πρόκειται να κάνει κράτηση αν δεν υπάρχουν καθόλου σχόλια!
Τα θετικά σχόλια βοηθούν στην αύξηση των πωλήσεων κατά 18%, κατά μέσο όρο. Τα ξενοδοχεία με υψηλές βαθμολογίες στις αξιολογήσεις είναι περισσότερο κερδοφόρα, έναντι εκείνων με χαμηλές. Κι αυτό γιατί οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε κράτηση σε ένα ξενοδοχείο με υψηλές βαθμολογίες από τους προηγούμενους φιλοξενούμενούς του. Ακόμη, οι υψηλές αξιολογήσεις οδηγούν σε αύξηση της πληρότητας, καθώς και της φήμης ενός ξενοδοχείου, ενώ το εκτινάσσουν υψηλότερα και στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.
«Οι αξιολογήσεις και τα σχόλια αποτελούν πλέον βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των ιθυνόντων ενός ξενοδοχείου. Το Διαδίκτυο έχει αλλάξει τα δεδομένα στον συγκεκριμένο τομέα. Όπως οι online αρνητικές κριτικές μπορούν να βλάψουν τη φήμη ενός ξενοδοχείου, έτσι και μια σοβαρή θετική κριτική μπορεί να βοηθήσει στο να χτιστεί μια δυνατή και αξιοσέβαστη φήμη. Στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε και τα δύο σενάρια φέρνοντας κερδοφορία στις τουριστικές επιχειρήσεις», επισημαίνει ο Δημήτρης Παπουτσής, διευθύνων σύμβουλος της Globe One Digital.
Προκειμένου ένα ξενοδοχείο να πετύχει τις καλύτερες δυνατές αξιολογήσεις, θα πρέπει να δώσει έμφαση σε συγκεκριμένους τομείς, όπως είναι:
- Να παρέχει κορυφαία εξυπηρέτηση στους πελάτες του.
- Να διατηρεί τις εγκαταστάσεις του καθαρές και καλά συντηρημένες.
- Να προσφέρει υψηλής ποιότητας ανέσεις.
- Να υπάρχει διαφάνεια.
- Να προσφέρει προσωποποιημένη εμπειρία.
- Να ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις στον κλάδο.
- Να απαντά σε όλες τις αξιολογήσεις.
- Να ενθαρρύνει τους πελάτες να αφήσουν σχόλια και αξιολογήσεις.
- Και βέβαια, οι εργαζόμενοι να είναι φιλικοί προς τους πελάτες και πάντα χαμογελαστοί.
Σύμφωνα με την Globe One Digital, οι θετικές αξιολογήσεις είναι ένα πρώτο βήμα για την αύξηση των εσόδων, ωστόσο τα ξενοδοχεία θα πρέπει να αξιοποιήσουν μία σειρά από εργαλεία και μεθόδους, όπως είναι:
- Δυναμικά εργαλεία διαμόρφωσης τιμών, με βάση τη ζήτηση και προσφορά ειδικών τιμών σε όσους επισκέπτες έρχονται ξανά ή στα μέλη ενός προγράμματος πιστότητας, το οποίο είναι καλό να δημιουργήσει το ξενοδοχείο.
- Βελτίωση της online παρουσίας, ώστε το ξενοδοχείο να είναι καταχωρημένο σε όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικτυακές ταξιδιωτικές πλατφόρμες, έχοντας υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, όπως φωτογραφίες, αναλυτικές περιγραφές και θετικές αξιολογήσεις.
- Παροχή προσφορών και εξειδικευμένων πακέτων φιλοξενίας και υπηρεσιών.
- Εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να μπορεί να ενημερώνει για επιπλέον υπηρεσίες ή παροχές που ενδιαφέρουν τους επισκέπτες, δημιουργώντας έτσι νέες πηγές εσόδων.
- Αξιοποίηση των big data και των analytics, προκειμένου να λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις. Η χρήση των δεδομένων από το σύστημα διαχείρισης κρατήσεων (PMS), το Google Analytics και η παρακολούθηση αριθμών, όπως είναι το κόστος για την προσέλκυση μίας κράτησης, το ποσοστό πληρότητας και το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, είναι στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν, προκειμένου να γίνουν οι σωστές κινήσεις. Μία έξυπνη χρήση των δεδομένων και των analytics μπορεί να οδηγήσει στον εντοπισμό των τάσεων και των περιοχών όπου μπορούν να αυξηθούν τα έσοδα και η κερδοφορία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Airbnb: «Έπιασε» το 40% η πληρότητα τον Ιούνιο, υπερπροσφορά από 991.156 κλίνες και 224.860 καταλύματα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_airbnb33-600x352.png)
Έκρηξη στο Airbnb τον Ιούνιο - Κοντά στο 1 εκατ. κλίνες [γραφήματα]
Το 2024 παρατηρείται μια συνεχής αύξηση της προσφοράς καταλυμάτων που αντικατοπτρίζει τη δυναμική ανάπτυξης του κλάδου Airbnb
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Στην κορυφή Ρόδος και Χανιά [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_airport_affixeis-1-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Τα αεροδρόμια «πρωταθλητές» [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Fraport για την κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
![Mastercard: Η «οικονομία των εμπειριών» κερδίζει έδαφος Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/travel-1934330_960_720-600x399.jpg)
Η «οικονομία των εμπειριών» κερδίζει έδαφος Ευρώπη
Σχεδόν 4 στους 5 (78%) δήλωσαν ότι οι δαπάνες αυτές συνήθως ή πάντα αξίζουν τον κόπο, όπως προκύπτει από έρευνα της Mastercard
![Σάμος: Το ελληνικό νησί που οι Ελβετοί αποθεώνουν ως το πιο αντισυμβατικό, ιδανικό για φυσιολάτρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/shutterstock_383211916-600x400.jpg)
Πιο ελληνικό νησί αποθεώνουν οι Ελβετοί ως το πιο αντισυμβατικό
Ως σημείο εκκίνησης στη διαδρομή τους προς το βορειοανατολικό Αιγαίο συστήνει τη Σάμο η ταξιδιωτική πλατφόρμα flyedelweiss.com που εμπιστεύονται οι Ελβετοί τουρίστες
![Διαβατήρια: Η Σιγκαπούρη έχει το ισχυρότερο στον κόσμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/passport-768x535-1-600x418.webp)
Ποια χώρα έχει το ισχυρότερο διαβατήριο στον κόσμο
Ο Henley Passport Index εξετάζει 199 διαβατήρια και 227 ταξιδιωτικούς προορισμούς
![ΕΛΣΤΑΤ: «Κόβουν» δαπάνες και διανυκτερεύσεις οι Ελληνες τουρίστες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/tourism-1-600x400.jpg)
«Κόβουν» δαπάνες και διανυκτερεύσεις οι Ελληνες τουρίστες - Τι δείχνει έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ
Τα άτομα 15 ετών και άνω που πραγματοποίησαν τουλάχιστον 1 ταξίδι το 2023 ανήλθαν σε 4,1 εκατομμύρια σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
![Airbnb: «Έκρηξη» διανυκτερεύσεων το 2023 στην Ελλάδα – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/airbnb-600x400.jpg)
«Καλπάζει» το Airbnb σε Ελλάδα και Ευρώπη - Ο χάρτης με τις κρατήσεις [γραφήματα]
Το Airbnb στην Ελλάδα το 2023 σημείωσε εκρηκτικη άνοδο, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat - Ο τουρισμός έχει ανακάμψει μετά την πανδημία
![Ελληνικός τουρισμός: Οκτώ συν ένα projects που αλλάζουν το τοπίο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Mandarin-Oriental-Costa-Navarino-Ormos-Beach-Club-600x449.jpg)
Οκτώ συν ένα projects που αλλάζουν τον ελληνικό τουρισμό
Πρόκειται για επενδύσεις τις περισσότερες εκ των οποίων θα διαχειρίζονται πρωτοεμφανιζόμενες στην χώρα μας διεθνείς πολυτελείς αλυσίδες
![Τουρισμός: Από πού έρχονται οι περισσότεροι επισκέπτες – Ποιοι βάζουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/02tourismos10-600x375.jpg)
Οι πιο «ανοιχτοχέρηδες» τουρίστες - Ποιοι και τι αφήνουν στην Ελλάδα
Ο τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τον πήχη των εσόδων του 2024
![Υπερτουρισμός: Οι αντιδράσεις των Ευρωπαίων και η εικόνα στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tpurismq-600x400.jpg)
«Τουρισμοφοβία»: Οι αντιδράσεις των Ευρωπαίων και η εικόνα στην Ελλάδα
Ο υπερτουρισμός δημιουργεί μία νέα μορφή «αποικισμού» στην Ευρώπη και οι κάτοικοι δεν είναι διατεθειμένοι να το ανεχθούν