Ο αποπληθωρισμός έχει μειώσει την διάθεση των Κινέζων καταναλωτών για έξοδα και αυτό πυροδοτεί πόλεμο τιμών μεταξύ των φθηνότερων αλυσίδων εστιατορίων της χώρας, κάτι που σύμφωνα με αναλυτές που επικαλείται το Reuters θα μπορούσε να βλάψει τις μικρότερες επιχειρήσεις οι οποίες αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τις εκπτώσεις που προσφέρουν οι μεγαλύτεροι παίκτες.

Όπως παρατηρήθηκε και στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1990, ο αποπληθωρισμός – εάν παραταθεί – μπορεί να επιβαρύνει την οικονομική ανάπτυξη.

Σε αντίθεση με τις δυτικές χώρες, οι Κινέζοι αφέθηκαν σε μεγάλο βαθμό να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους οικονομικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την κρατική υποστήριξη να κατευθύνεται κυρίως στον μεταποιητικό τομέα. Έτσι, μετά την άρση των περιορισμών δεν υπήρξε άμεση αύξηση αγορών από τους καταναλωτές, όπως είχαν προβλέψει ορισμένοι οικονομολόγοι.

Με τους μισθούς και τις συντάξεις να αυξάνονται ελάχιστα και την αγορά εργασίας να παραμένει εξαιρετικά αβέβαιη, οι διαθέσεις για δαπάνες παραμένουν περιορισμένες και, σε μια οικονομία που μετά βίας αναπτύσσεται, η εμπιστοσύνη είναι χαμηλή.

Έτσι οι εκπτωτικές στρατηγικές, που προσφέρουν στους καταναλωτές μια επιλογή μεγαλύτερης αξίας για το ίδιο ποσό χρημάτων, αποτελούν μια λύση στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση.

Η αλυσίδα φθηνού φαγητού Nanchengxiang προσφέρει πλέον μπουφέ πρωινού με τρία είδη χυλού ρυζιού, ξινή και πικάντικη σούπα και γάλα – όλα στην τιμή των 3 γιουάν (0,40 δολαρίων). Και οι καταναλωτές έσπευσαν να εκμεταλλευτούν την προσφορά.

Η αλυσίδα Xishaoye, που διαχειρίζεται τα  KFC στη χώρα, προσελκύει πελάτες με ένα μενού χάμπουργκερ, σνακ και ποτών για 19,9 γιουάν.

«Η κίνηση επέστρεψε, αλλά οι δαπάνες ανά άτομο έχουν μειωθεί», δήλωσε στο Reuters ο Τζόι Γουάτ, διευθύνων σύμβουλος της Yum, μητρικής των KFC, Pizza Hut, Taco Bell και the Habbit-burger grill.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή