Ολοένα και μακρινά ταξίδια κάνουν τα σιτηρά και το πετρέλαιο, προκειμένου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει διακόψει τις τις παραδοσιακές εμπορικές οδούς.
Σύμφωνα με την επισκόπηση των θαλάσσιων μεταφορών από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) οι αποστολές των σιτηρών το 2023 διένυσαν τις μεγαλύτερες αποστάσεις που έχουν καταγραφεί από κάθε άλλη χρονιά, καθώς οι εισαγωγείς στράφηκαν σε αγορές από άλλες χώρες μετά τον αποκλεισμό των εξαγωγών της Ουκρανίας.
Σε καλό δρόμο οι συνομιλίες Πολωνιάς – Ουκρανίας για τις εισαγωγές σιτηρών
Παράλληλα, τα φορτία του πετρελαίου έκαναν τα πιο μακρινά ταξίδια από το 1999 τουλάχιστον, καθώς η Ρωσία αναζητούσε νέες εξαγωγικές αγορές.
«Έχουμε μεγαλύτερες αποστάσεις που διανύουμε κυρίως λόγω της αναταραχής στη Μαύρη Θάλασσα και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε η Ρεμπέκα Γκρίνσπαν, γενική γραμματέας της UNCTAD, σε μια ενημέρωση στο Λονδίνο. «Θα είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να μετριάσουμε τους παράγοντες κινδύνου που αντιμετωπίζουμε λόγω των γεωπολιτικών ζητημάτων».
Ο ρόλος της Ρωσίας και της Ουκρανίας
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η Ρωσία είναι ο κορυφαίος μεταφορέας σιταριού στον κόσμο και σημαντικός προμηθευτής πετρελαίου, ενώ η Ουκρανία είναι επίσης εξέχων εξαγωγέας τροφίμων.
Ο ντε φάκτο αποκλεισμός των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας από το Κρεμλίνο και οι επιθέσεις στα λιμάνια έχουν διακόψει τις αποστολές σιτηρών και γεωργικών αγαθών. Εν τω μεταξύ, η Μόσχα πρέπει να ανακατευθύνει τις εξαγωγές πετρελαίου της καθώς οι Ευρωπαίοι αγοραστές αποφεύγουν τις προμήθειες.
Η Ρωσία έχει αρχίσει να βασίζεται κυρίως στην Κίνα και την Ινδία για να συνεχίσει να αγοράζει.
Σύμφωνα με την έκθεση «αν και οι αποστολές σιτηρών από την Ουκρανία ξεκίνησαν ξανά το 2022 χάρη στην Πρωτοβουλία της Μαύρης Θάλασσας, αρκετές χώρες εισαγωγής σιτηρών έπρεπε να βασιστούν σε εναλλακτικούς εξαγωγείς σιτηρών. Αντίθετα, αγοράζουν από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ή τη Βραζιλία, απόφαση η οποία συνεπάγεται μεγαλύτερες αποστάσεις», σύμφωνα με την έκθεση.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι