Ολοένα και μακρινά ταξίδια κάνουν τα σιτηρά και το πετρέλαιο, προκειμένου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει διακόψει τις τις παραδοσιακές εμπορικές οδούς.
Σύμφωνα με την επισκόπηση των θαλάσσιων μεταφορών από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) οι αποστολές των σιτηρών το 2023 διένυσαν τις μεγαλύτερες αποστάσεις που έχουν καταγραφεί από κάθε άλλη χρονιά, καθώς οι εισαγωγείς στράφηκαν σε αγορές από άλλες χώρες μετά τον αποκλεισμό των εξαγωγών της Ουκρανίας.
Σε καλό δρόμο οι συνομιλίες Πολωνιάς – Ουκρανίας για τις εισαγωγές σιτηρών
Παράλληλα, τα φορτία του πετρελαίου έκαναν τα πιο μακρινά ταξίδια από το 1999 τουλάχιστον, καθώς η Ρωσία αναζητούσε νέες εξαγωγικές αγορές.
«Έχουμε μεγαλύτερες αποστάσεις που διανύουμε κυρίως λόγω της αναταραχής στη Μαύρη Θάλασσα και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε η Ρεμπέκα Γκρίνσπαν, γενική γραμματέας της UNCTAD, σε μια ενημέρωση στο Λονδίνο. «Θα είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να μετριάσουμε τους παράγοντες κινδύνου που αντιμετωπίζουμε λόγω των γεωπολιτικών ζητημάτων».
Ο ρόλος της Ρωσίας και της Ουκρανίας
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η Ρωσία είναι ο κορυφαίος μεταφορέας σιταριού στον κόσμο και σημαντικός προμηθευτής πετρελαίου, ενώ η Ουκρανία είναι επίσης εξέχων εξαγωγέας τροφίμων.
Ο ντε φάκτο αποκλεισμός των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας από το Κρεμλίνο και οι επιθέσεις στα λιμάνια έχουν διακόψει τις αποστολές σιτηρών και γεωργικών αγαθών. Εν τω μεταξύ, η Μόσχα πρέπει να ανακατευθύνει τις εξαγωγές πετρελαίου της καθώς οι Ευρωπαίοι αγοραστές αποφεύγουν τις προμήθειες.
Η Ρωσία έχει αρχίσει να βασίζεται κυρίως στην Κίνα και την Ινδία για να συνεχίσει να αγοράζει.
Σύμφωνα με την έκθεση «αν και οι αποστολές σιτηρών από την Ουκρανία ξεκίνησαν ξανά το 2022 χάρη στην Πρωτοβουλία της Μαύρης Θάλασσας, αρκετές χώρες εισαγωγής σιτηρών έπρεπε να βασιστούν σε εναλλακτικούς εξαγωγείς σιτηρών. Αντίθετα, αγοράζουν από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ή τη Βραζιλία, απόφαση η οποία συνεπάγεται μεγαλύτερες αποστάσεις», σύμφωνα με την έκθεση.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα