Κάποτε ο τομέας των ιδιωτικών-επιχειρηματικών πτήσεων θεωρoύνταν ιδανική καριέρα για πολλούς πιλότους. Τώρα φαίνεται πως προτιμούν τους μεγάλους αερομεταφορείς.
Η Delta, η United και η American Airlines ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι αυξάνουν τους μισθούς τους, προκαλώντας οξύτερη έλλειψη πιλότων στις εταιρείες που εκτελούν ιδιωτικές πτήσεις και στα αεροπορικά τμήματα τα οποία διαθέτουν μεγάλες εταιρείες.
Αερομεταφορές: Ενα νέο αεροπλάνο, πολλές καινοτομίες στις καμπίνες εντός 2023 [Video]
Τα «απόνερα» της πανδημίας
Η έλλειψη επιδεινώνεται από το γεγονός ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν εμπορικές πτήσεις πληρώνουν πλέον εξαψήφια μπόνους σε πιλότους. Σύμφωνα με έρευνες του κλάδου, οι πιλότοι ιδιωτικών πτήσεων κερδίζουν μερικές φορές μόνο το 60% των μισθών των συναδέλφων τους που εργάζονται σε αεροπορικές που εκτελούν εμπορικές πτήσεις.
«Είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς το δέλεαρ ενός πολύ μεγαλύτερου μισθού», αποκάλυψε στο Robb Report η Σέριλ Μπάρντεν, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Aviation Personnel International, η οποία έχει δει βετεράνους πιλότους που απασχολούνται από μεγάλες (μη αεροπορικές) εταιρείες του Fortune 500, οι οποίες κάποτε θεωρούνταν ως το ιδεώδες τέλος για μια καριέρα πιλότου, να αποχωρούν για να πιάσουν δουλειά σε εμπορικούς αερομεταφορείς.
Η πανδημία επιδείνωσε την έλλειψη καθώς οι αεροπορικές εταιρείες απέσυραν πολλούς πιλότους δημιουργώντας ένα κενό και τώρα τρέχουν να το αναπληρώσουν προσφέροντας δελεαστικές αμοιβές.
Στη δίνη του ανταγωνισμού οι εταιρείες ιδιωτικών πτήσεων
Το ζήτημα επηρεάζει όλους, από μικρές αεροπορικές μέχρι τον μεγαλύτερο πάροχο εκμισθωμένων αεροπορικών υπηρεσιών στον κόσμο, τη NetJets.
Η τελευταία απασχολεί 3.100 πιλότους με το 7% αυτών να έχουν αποχωρήσει μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, ενώ άλλες εκατό αναχωρήσεις αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους.
Εκπρόσωπος του συνδικάτου εργαζομένων της NetJets, που προσπαθεί επί του παρόντος να διαπραγματευτεί μια νέα σύμβαση, είπε στο Robb Report ότι η NetJets πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστική όσον αφορά τις κλίμακες αμοιβών και τον προγραμματισμό πτήσεων.
Η εξισορρόπηση αμοιβών θα απαιτήσει μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Πρόσφατη έρευνα του National Business Aviation Association αναφέρει ότι οι αμοιβές των πιλότων αυξήθηκαν κατά 12% από το 2022 έως το 2023 και τα μπόνους ήταν συνήθως περίπου $27.000 ετησίως. «Μας στοίχισε 30 εκατομμύρια δολάρια για να αυξήσουμε τους μισθούς των πιλότων μας», λέει ο Κεν Ρίτσι, διευθυντής της Directional Aviation Capital, μητρική της Flexjet, του δεύτερου μεγαλύτερου παρόχου υπηρεσιών ιδιωτικής αεροπορίας. «Θα πρέπει να το κάνουμε τακτικά για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην αγορά».
Οι εταιρείες που έχουν ιδιωτικά αεροσκάφη μπορούν να ξεπεράσουν αυτή την κατάσταση δίνοντας προτεραιότητα στο να κρατούν τους πιλότους τους ευχαριστημένους.
«Σχεδιάσαμε την κουλτούρα μας για να κρατάμε τους πιλότους μας ευχαριστημένους», τόνισε ο Ρίτσαρντ Κέιν, Διευθύνων Σύμβουλος της Verijet, μιας πρωτοποριακής εταιρείας ναυλωμένων αεροσκαφών. Η εταιρεία, από δύο αεροσκάφη το 2020 έχει φέτος 20, ωστόσο έχει κενό σε θέσεις εκπαίδευσης για νέους πιλότους.
Η Tradewind Aviation, η οποία επίσης αύξησε πρόσφατα τον αριθμό των αεροσκαφών της, αντιλαμβάνεται τον ρόλο της ως «σημείο για την προώθηση της καριέρας κάποιου», σύμφωνα με τον πρόεδρο Έρικ Ζίπκιν. Η Tradewind έχει συνεργασία με το πρόγραμμα ανάπτυξης πιλότων Aviate της United, πράγμα που σημαίνει ότι οι περισσότεροι πιλότοι θα παραμείνουν στην Tradewind μέχρι να συγκεντρώσουν τις ώρες πτήσης για τον ενταχθούν στον στόλο της United.
Αλλά, εξακολουθεί να είναι μια ενδιάμεση λύση για μια έλλειψη που ενδέχεται να διατηρηθεί για χρόνια. «Το να γνωρίζουν ότι έχουν μια εμπορική δουλειά σε αναμονή είναι ένα κίνητρο για να μείνουν», λέει ο Ζίπκιν για τους νεότερους πιλότους που χρησιμοποιούν την ιδιωτική αεροπορία ως εφαλτήριο για μια θέση στις μεγάλες εταιρείες. Όμως, το πρόβλημα παραμένει και μόνο σταδιακά μπορεί να μειωθεί.
Latest News
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους