«Ακριβά» στοιχίζει στους Γερμανούς και τους Βρετανούς η αναζήτηση «Ήλιου και Θάλασσας» στη χώρα μας. Συνολικά, το 2022 ξόδεψαν 8,11 δισ. ευρώ ή περίπου το 44% των συνολικών δαπανών (18,5 δισ. ευρώ) που έκαναν στο σύνολο τους οι ξένοι τουρίστες που επισκέφτηκαν τη χώρα μας.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα «Τα ταξίδια για «Ήλιο και Θάλασσα» στην Ελλάδα από Ην. Βασίλειο και Γερμανία – κατανομή σε “all inclusive” και “χωρίς all Inclusive” και τα χαρακτηριστικά τους».
«Βροχή» από νέα 5άστερα ξενοδοχεία στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας
Οι Γερμανοί έχουν προβάδισμα έναντι των Βρετανών, το οποίο όμως γίνεται σαφώς μεγαλύτερο όταν πρόκειται για καλοκαιρινές διακοπές «all inclusive». Στη συγκεκριμένη αγορά, οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/5 επί του συνόλου των αφίξεων και της δαπάνης (19%), ενώ η γερμανική το 1/4 των αφίξεων και πολύ περισσότερο, το 28% της δαπάνης.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 2022 η αγορά Η&Θ «all inclusive» αντιπροσώπευσε το 47% των αφίξεων Η&Θ στην Ελλάδα, το 43% των διανυκτερεύσεων και το 50% των δαπανών, με 7 εκατ. αφίξεις (επί συνόλου 15,01 εκατ.), 61,2 εκατ. διανυκτερεύσεις (επί συνόλου 142,29 εκατ.) και 9,2 δισ. ευρώ δαπάνη (επί συνόλου 18,5 δισ. ευρώ).
Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο
Οι δύο κύριες χώρες εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας για ταξίδια H&Θ, ήτοι η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζουν μεγάλη ομοιότητα ως προς το σύνολο των ταξιδιών Η&Θ, αλλά διαφοροποιούνται σημαντικά ως προς τις δύο επιμέρους αγορές, με και χωρίς «all inclusive».
Κατ’ αρχάς, στο σύνολο της αγοράς για Η&Θ, ενώ τα μεγέθη των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων είναι παρόμοια για τις δύο εθνικότητες, αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα το 20% και το 22% επί του συνόλου, στις δαπάνες, η γερμανική αγορά υπερτερεί με μερίδιο 24% ή αλλιώς 4,47 δισ. ευρώ έναντι του 20% ή 3,64 δισ. ευρώ του Ηνωμένου. Βασιλείου.
Οι διαφορές είναι πιο έντονες στο προϊόν «all Inclusive» όπου η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου αντιπροσωπεύει, με 1,34 εκατομμύρια αφίξεις, το 19% επί του συνόλου και το 19% της δαπάνης ή αλλιώς 1,78 δισ. ευρώ. Οι δαπάνες των Γερμανών στο «all inclusive» είναι πολύ υψηλότερες και ξεπερνούν τα 2,56 δισ. ευρώ (28% επί του συνόλου) με τις αφίξεις να φτάνουν τα 1,76 εκατ. (1 στις 4 επί του συνόλου) και τις διανυκτερεύσεις να διαμορφώνονται σε επίπεδα άνω των 14,8 εκατ. (24% επί του συνόλου).
Αντίστοιχα, στα ταξίδια χωρίς «all inclusive» η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου υπερτερεί της γερμανικής σε αφίξεις (22% έναντι 15%) και σε διανυκτερεύσεις (23% έναντι 20%), ενώ υστερεί σε δαπάνες (20% έναντι 21%). Συγκεκριμένα οι Βρετανοί ξοδεύουν στα καλοκαιρινά τους ταξίδια στη χώρα μας 1,86 δισ. ευρώ, έναντι 1,91 δισ. ευρώ των Γερμανών.
Συμπερασματικά και αναλύοντας τα μερίδια αγοράς ανά εθνικότητα για Η&Θ στην Ελλάδα φαίνεται ότι η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου προτιμάει τις διακοπές Η&Θ χωρίς «all inclusive» (μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις αφίξεις), ενώ η γερμανική τις διακοπές Η&Θ all inclusive. Μάλιστα κι ενώ είναι έντονη η προτίμηση των Γερμανών για το προϊόν Η&Θ «all inclusive» (ιδιαίτερα με όρους αφίξεων και δαπάνης), οι Βρετανοί συντάσσονται περισσότερο με τις υπόλοιπες αγορές προτιμώντας το προϊόν Η&Θ χωρίς «all Inclusive».
Μέση Διάρκεια Παραμονής και Μέση Δαπάνη
Συγκρινόμενοι με τους Γερμανούς τουρίστες στο προϊόν Η&Θ, οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο, με 117 ευρώ, έχουν χαμηλότερη Μέση Δαπάνη ανά Διανυκτέρευση (ΜΔΔ) ανεξάρτητα από το αν ταξιδεύουν με «all inclusive» (143 ευρώ) ή όχι (100 ευρώ). Η ΜΔΔ των Γερμανών στην Ελλάδα είναι στα 144 ευρώ και αυξάνεται στα 173 ευρώ όταν πρόκειται για «all inclusive», ενώ χωρίς all inclusive είναι στα 118 ευρώ. Για τις υπόλοιπες αγορές εισερχόμενου τουρισμού της χώρας μας, η ΜΔΔ είναι στα 130 ευρώ και αυξάνεται στα 143 ευρώ όταν πρόκειται για καλοκαιρινές διακοπές «all inclusive», ενώ χωρίς «all inclusive» πέφτει στα 120 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στις δαπάνες περιλαμβάνονται και αυτές εκτός Ελλάδος.
Όσον αφορά τη διάρκεια παραμονής στην Ελλάδα για διακοπές συνολικά στο προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα», σε σύγκριση με τις 10,3 διανυκτερεύσεις των Γερμανών, οι Βρετανοί, με 10,1 διανυκτερεύσεις, έχουν συνολικά μικρότερη Μέση Διάρκεια Παραμονής (ΜΔΠ). Πάντως, οι δύο εθνικότητες μένουν συνολικά παραπάνω στη χώρα μας έναντι των λοιπών αγορών, των οποίων η ΜΔΠ είναι στις 8,9 ημέρες.
Διαφοροποίηση μεταξύ των δύο εθνικοτήτων υπάρχει στις διακοπές με ή χωρίς «all inclusive» σε σχέση με τη Μέση Διάρκεια Παραμονής Η&Θ: Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, με 9,3 διανυκτερεύσεις, έχει αισθητά μεγαλύτερη ΜΔΠ σε σχέση με τις άλλες αγορές στις διακοπές Η&Θ «all Inclusive» – έναντι 8,4 της αγοράς της Γερμανίας και 8,7 των λοιπών αγορών. Χωρίς “all inclusive” η Γερμανία είναι αυτή που έχει αντίστοιχα αισθητά μεγαλύτερη ΜΔΠ και συγκεκριμένα 13 διανυκτερεύσεις έναντι 10,7 του Ην. Βασιλείου και 9,1 των λοιπών αγορών.
Η διάρκεια παραμονής, όπως είναι εύλογο, συνδέεται άμεσα και με τη Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη (ΜΚΔ). Έτσι, η ΜΚΔ των Γερμανών για Η&Θ συνολικά είναι υψηλότερη, στα 1.487 ευρώ, και μικρότερη στο «all inclusive», στα 1.454 ευρώ λόγω της μικρότερης διάρκειας παραμονής σε αυτή την περίπτωση στη χώρα μας. Από την άλλη πλευρά, η συνολική ΜΚΔ των Βρετανών είναι στα 1.183 ευρώ, με το «all inclusive» να αντιστοιχεί σε 1.330 ευρώ και χωρίς ‘’all inclusive’’ στα 1.070 ευρώ. Και οι δύο αγορές έχουν υψηλότερη ΜΚΔ σε σχέση με τις λοιπές αγορές, των οποίων η ΜΚΔ αντιστοιχεί στα 1.153 ευρώ.
Latest News
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.
Airbnb: Επιπλέον «χαράτσι» 600 ευρώ φέρνουν τα νέα μέτρα
Έντονες είναι οι αντιδράσεις για το νομοσχέδιο βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb)