Ένα ισχυρό 3ο τρίμηνο κατέγραψε το 2023 ο ξενοδοχειακός τομέας της Αθήνας με σταθερά επίπεδα πληρότητας σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2022 και ελαφρώς χαμηλότερα σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο του 2019, αλλά με σημαντική αύξηση της μέσης τιμής δωματίου (ADR) τόσο σε σύγκριση με το 2022 όσο και με το 2019.
Σύμφωνα με την περιοδική μελέτης της GBR Consulting από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι τώρα η πληρότητα μειώθηκε κατά 2,4%, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 31%. Ως αποτέλεσμα, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) βελτιώθηκε κατά 27,5%.
Ψήφος εμπιστοσύνης στην «ελληνική φιλοξενία» – Πόσο ικανοποιημένοι δηλώνουν οι τουρίστες
Στη Θεσσαλονίκη οι ξενοδόχοι κατέγραψαν μειωμένη ζήτηση το ενεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το 2019, καθώς τα επίπεδα πληρότητας μειώθηκαν κατά 4,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά 25% για την ίδια περίοδο. Σε σύγκριση με πέρυσι, η πληρότητα βελτιώθηκε, αλλά μόνο επειδή οι πρώτοι μήνες του 2022 παρουσίασαν πολύ χαμηλά επίπεδα πληρότητας. Συγκρίνοντας το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022 η πληρότητα ήταν χαμηλότερη. Συνολικά, το RevPAR βελτιώθηκε σε ετήσια βάση το εννεάμηνο του 2023 τόσο σε σχέση με το 2022 όσο και με το 2019 κατά 24,0% και 19,5% αντίστοιχα.
Ωστόσο για την πόλη της Θεσσαλονίκης ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στο Ισραήλ θα μπορούσε να είναι σημαντικός το επόμενο διάστημα, εκτιμά η GBR Consulting καθώς η ισραηλινή αγορά είναι μακράν η πρώτη διεθνής αγορά προέλευσης με 126.000 διανυκτερεύσεις το 2022 και 186.000 το 2019. Δεν ταξιδεύουν όλοι οι Ισραηλινοί από το Ισραήλ προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από άλλες χώρες. Για το σύνολο της Ελλάδας, η ισραηλινή αγορά αντιπροσωπεύει μερίδιο 1,3% σε όρους διανυκτερεύσεων το 2022.
Στο μεταξύ τα resorts στην Ελλάδα πέτυχαν σημαντική βελτίωση των συνολικών εσόδων. Ένα δείγμα που καλύπτει 24.714 δωμάτια ξενοδοχείων θέρετρων, δείχνει ότι τα συνολικά έσοδα κατά την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023, αυξήθηκαν κατά 14,0% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2022 και κατά 38,6% σε σύγκριση με το 2019.
Η φετινή σεζόν ξεκίνησε τον Απρίλιο με σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα πληρότητας σε σχέση με το 2022 και το 2019, αλλά με πολύ περισσότερα διαθέσιμα δωμάτια. Κατά τη διάρκεια της σεζόν η πληρότητα σταθεροποιήθηκε σε παρόμοια επίπεδα του 2022 και του 2019. Πιο συγκεκριμένα, η πληρότητα για την περίοδο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2023 μειώθηκε κατά 0,5% σε σχέση με το 2022 και κατά 1,7% με το 2019.
Οι συνολικές πωλήσεις ανά κατειλημμένο δωμάτιο (POR) αυξήθηκαν σημαντικά καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου, με αποτέλεσμα αύξηση 8,5% για το 2023 έναντι του 2022 και 44,2% έναντι του 2019.
Latest News
Πιστωτικά θετική η συμφωνία της CNP Assurances με την Ελληνική Τράπεζα, λέει η Moody's
Το συνολικό κόστος κτήσης αναμένεται να ανέλθει στα 182 εκατ. ευρώ
AXIA: Συνέχεια των καλών επιδόσεων για Εθνική – Οι εκτιμήσεις για α’ τρίμηνο 2024
Οι συστάσεις προς επενδυτές κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων
Επέκταση της συνεργασίας για ΙΑΣΩ και ERGO Ασφαλιστική
Τι περιλαμβάνεται στα όσα συμφωνήθηκαν
Συνάντηση ΒΕΑ-Καιρίδη: Στο επίκεντρο η ένταξη των μεταναστών στο εργατικό δυναμικό
Η αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού
«Βγαίνει» από την ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων - Αγοραστής ο Νίκος Καραμούζης
Κρίναμε ότι δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδύτές στο σχήμα αυτό, δήλωσε ο πρόεδρος της γιαννιώτικης βιομηχανίας, Πέτρος Σεπετάς
Υψηλές πτήσεις από «Ελ. Βενιζέλος» σε κερδοφορία και επιβάτες – Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2024
Συνολικά, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 5,2 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 16,5%
H «Ανάσταση» των 3 δισ. της πληροφορικής – Έρχονται νέα deals μετά την EpsilonNet
Μαγνήτης για τους επενδυτές τα ευρωπαϊκά κονδύλια – Πώς διαμορφώνονται οι συσχετισμοί
Πειραιώς και Εθνική ανοίγουν τα χαρτιά τους - Ο πήχης των 3,5 δισ. ευρώ
Αντίστροφη μέτρηση για τις ανακοινώσεις των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2024
Τι σχεδιάζει ο Σωκράτης Κόκκαλης στον κλάδο των ακινήτων
Η νέα εμπορική εταιρεία για βρεφικά και παιδικά είδη και τα σχέδια του Σωκράτη Κόκκαλη για τα ακίνητα
Το μοτίβο ανάπτυξης που απογειώνει την Aegean σε διηπειρωτικούς ουρανούς…
Οι συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες και τα 4 νέα αεροσκάφη