Τρικυμία στη ναυτιλία προκαλεί μια απόφαση των Βρυξελλών να δώσουν κίνητρα στα βαρέα φορτηγά που πλημμυρίζουν τους ευρωπαϊκούς δρόμους για την χρήση ενός καυσίμου στο οποίο ήλπιζε πολλά η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες και τα διεκδικούν πολλοί και στη στεριά (μεγάλες βιομηχανίες, οδικές μεταφορές, κ.λ.π.) και στη θάλασσα. Η αναμενομένη ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο για τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα οχήματα, που δίνει περαιτέρω κίνητρα για τη χρήση πρόσθετων ποσοτήτων βιοκαυσίμων και Ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης (RFNBOs) στις βαριές οδικές μεταφορές με την εισαγωγή του λεγόμενου Συντελεστή Διόρθωσης Άνθρακα (CCF), προβληματίζει τους εφοπλιστές.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
H Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης
Όπως εκτιμά η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, Ecsa, η εισαγωγή του CCF θα δημιουργήσει μια τεχνητή ζήτηση για αυτά τα καύσιμα στις οδικές μεταφορές, όπου υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις, και θα εκτρέψει κρίσιμες ποσότητες από τη ναυτιλία η οποία δεν έχει εναλλακτική για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά η σημερινή έλλειψη διαθεσιμότητας κινδυνεύει να μπλοκάρει την πράσινη μετάβαση του τομέα τονίζει η Ecsa.
Το «Fit for 55»
Η δέσμη μέτρων «Fit for 55» και η πρόσφατη ιστορική συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) έχουν θέσει σαφείς στόχους, καθιστώντας την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας όχι ζήτημα του “εάν” αλλά ζήτημα του “πώς”, δηλώνει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Η ενεργειακή μετάβαση θα απαιτήσει τεράστιες ποσότητες καθαρών και οικονομικά προσιτών καυσίμων για τη ναυτιλία, η οποία είναι ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιταχθούν στην εκτροπή κρίσιμων ποσοτήτων καθαρών καυσίμων από τη ναυτιλία, δημιουργώντας τεχνητή ζήτηση γι’ αυτά σε άλλους τομείς όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, προσθέτει.
Καθαρά καύσιμα
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ υιοθέτησε πρόσφατα τη δέσμη μέτρων “Fit for 55”, η οποία εισάγει τα νέα φιλόδοξα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και την ουδετεροποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρέτισαν την αυξημένη φιλοδοξία της δέσμης μέτρων “Fit for 55” για το κλίμα και αναγνώρισαν ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί και σε επίπεδο ΕΕ. Το “Fit for 55” εισάγει μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και πρότυπο καυσίμων για τη ναυτιλία. Προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για την απαλλαγή από τον άνθρακα, πρέπει να διατίθενται στην αγορά καθαρά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια