![Εφοπλιστές: Η έλλειψη καθαρών καυσίμων μπλοκάρει την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_tanker_ploio2-768x450-1.png)
Τρικυμία στη ναυτιλία προκαλεί μια απόφαση των Βρυξελλών να δώσουν κίνητρα στα βαρέα φορτηγά που πλημμυρίζουν τους ευρωπαϊκούς δρόμους για την χρήση ενός καυσίμου στο οποίο ήλπιζε πολλά η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα εναλλακτικά καύσιμα δεν είναι διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες και τα διεκδικούν πολλοί και στη στεριά (μεγάλες βιομηχανίες, οδικές μεταφορές, κ.λ.π.) και στη θάλασσα. Η αναμενομένη ψήφιση από το Ευρωκοινοβούλιο για τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα οχήματα, που δίνει περαιτέρω κίνητρα για τη χρήση πρόσθετων ποσοτήτων βιοκαυσίμων και Ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης (RFNBOs) στις βαριές οδικές μεταφορές με την εισαγωγή του λεγόμενου Συντελεστή Διόρθωσης Άνθρακα (CCF), προβληματίζει τους εφοπλιστές.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
H Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης
Όπως εκτιμά η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης, Ecsa, η εισαγωγή του CCF θα δημιουργήσει μια τεχνητή ζήτηση για αυτά τα καύσιμα στις οδικές μεταφορές, όπου υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις, και θα εκτρέψει κρίσιμες ποσότητες από τη ναυτιλία η οποία δεν έχει εναλλακτική για την απαλλαγή από τον άνθρακα. Τα βιώσιμα και ανανεώσιμα καύσιμα είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά η σημερινή έλλειψη διαθεσιμότητας κινδυνεύει να μπλοκάρει την πράσινη μετάβαση του τομέα τονίζει η Ecsa.
Το «Fit for 55»
Η δέσμη μέτρων «Fit for 55» και η πρόσφατη ιστορική συμφωνία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) έχουν θέσει σαφείς στόχους, καθιστώντας την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας όχι ζήτημα του “εάν” αλλά ζήτημα του “πώς”, δηλώνει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Η ενεργειακή μετάβαση θα απαιτήσει τεράστιες ποσότητες καθαρών και οικονομικά προσιτών καυσίμων για τη ναυτιλία, η οποία είναι ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να αντιταχθούν στην εκτροπή κρίσιμων ποσοτήτων καθαρών καυσίμων από τη ναυτιλία, δημιουργώντας τεχνητή ζήτηση γι’ αυτά σε άλλους τομείς όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, προσθέτει.
Καθαρά καύσιμα
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕ υιοθέτησε πρόσφατα τη δέσμη μέτρων “Fit for 55”, η οποία εισάγει τα νέα φιλόδοξα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και την ουδετεροποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρέτισαν την αυξημένη φιλοδοξία της δέσμης μέτρων “Fit for 55” για το κλίμα και αναγνώρισαν ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί και σε επίπεδο ΕΕ. Το “Fit for 55” εισάγει μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και πρότυπο καυσίμων για τη ναυτιλία. Προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για την απαλλαγή από τον άνθρακα, πρέπει να διατίθενται στην αγορά καθαρά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες και σε προσιτή τιμή.
ΠΗΓΗ: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση