Στον απόηχο των παγκόσμιων κρίσεων υγείας, ο ναυτιλιακός κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος με τη μεγάλη πρόκληση της διασφάλιση της υγείας των επιβατών και του πληρώματος στα κρουαζιερόπλοια, όπου η πρόσβαση σε ιατρική βοήθεια είναι πολύ περιορισμένη σε σχέση με τη στεριά.
Η πανδημία του COVID-19 ανέδειξε την ανάγκη καινοτόμων λύσεων για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των κινδύνων αυτών.
Αναγνωρίζοντας αυτές τις προκλήσεις, η ομάδα της EPSILON Malta και άλλες εταιρίες με συντονιστή τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα ABS (eagle.org) και το έργο HS4U (https://hs4u.eu/) του προγράμματος HORIZON της ΕΕ, διερευνούν τεχνολογικές λύσεις για την έγκαιρη ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών και την αποτελεσματική τους διαχείριση.
Οι στόχοι και οι τεχνολογίες του HS4U
Το HS4U στοχεύει στην ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής για την έγκαιρη ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών στα κρουαζιερόπλοια. Με αιχμή του δόρατος μια κοινοπραξία 25 εταίρων από τους χώρους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της ακαδημαϊκής κοινότητας μέχρι το πανεπιστήμιο Cambridge, και του ιδιωτικού τομέα υψηλής τεχνογνωσίας όπως η Epsilon Malta Ltd, το HS4U φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στα πρωτόκολλα υγειονομικής ασφάλειας στη θάλασσα επιτυγχάνοντας 2 κύριους στόχους:
1. την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογικών λύσεων για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών
2. την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και εν τέλει ευρείας αποδοχής των καινοτόμων αυτών εργαλείων από τους επιβάτες και το πλήρωμα των πλοίων.
Οι τεχνολογίες αιχμής για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών περιλαμβάνουν:
• αισθητήρες και όργανα μέτρησης εσωτερικών κλιματικών συνθηκών, μικροβιακής συγκέντρωσης και παροχής νερού στα διάφορα σημεία του πλοίου,
• αισθητήρες ενσωματωμένους σε είδη ένδυσης που μετρούν ζωτικές παραμέτρους υγείας, όπως ο καρδιακός παλμός, η θερμοκρασία του σώματος, τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα και η αναπνοή, παρέχοντας δεδομένα υγείας του ατόμου σε πραγματικό χρόνο,
• ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης ετερογενών δεδομένων, μηνυμάτων και συμβάντων,
• ενοποίηση των αισθητήρων και των συσκευών με Διαδίκτυο των Πραγμάτων σε κεντρική πλατφόρμα για την ενοποίηση και την επεξεργασία δεδομένων
• ρομποτικά συστήματα και διεπαφές ανθρώπινης αλληλεπίδρασης,
• εργαλεία διαχείρισης και ασφάλειας δεδομένων για τη διασφάλιση του απορρήτου και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς μεταφοράς, αποθήκευσης και επεξεργασίας δεδομένών
• εργαλεία δοκιμών και προσομοίωσης με σκοπό τη δημιουργία και επικύρωση αλγορίθμων και μοντέλων εξάπλωσης ασθενειών.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Μάρκο Μποναζούντα, η EPSILON θα ηγηθεί στην ανάπτυξη του συνεργατικού πλαισίου δεδομένων (collaborative data framework) που θα πραγματώνει την κεντρική πλατφόρμα και θα διασυνδέσει σε πλατφόρμα cloud μαθηματικά μοντέλα για την αξιολόγηση των υγειονομικών κινδύνων στα πλοία.
Δεν είναι «αυτονόητη» η αποδοχή της τεχνολογίας
Παράλληλα, στο πλείσιο του προγράμματος HS4U πραγματοποιήθηκαν έρευνες που είχαν στόχο να αξιολογηθεί η αποδοχή των επιβατών και του πληρώματος των πλοίων απέναντι στις καινοτόμες λύσεις για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών.
Σύμφωνα με τον δρ. Μιλτιάδη Γυμνόπουλο από τον όμιλο EPSILON, οι έρευνες έγιναν με τη βοήθεια της CELESTYAL Cruises και προσπάθησαν να εντοπίσουν πιθανά εμπόδια στην υιοθέτηση των τεχνολογιών, όπως τα κοινωνικό-δημογραφικά χαρακτηριστικά, το ιατρικό ιστορικό και η γενική χρήση και αποδοχή της τεχνολογίας.
Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν ανεξάρτητα μεταξύ των επιβατών και των μελών του πληρώματος, και ανέδειξαν σημαντικές διαφορές στην προθυμία τους να αποδεχτούν τις τεχνολογικές λύσεις.
Το πλήρωμα επέδειξε υψηλότερη ετοιμότητα και αποδοχή, εν μέρει λόγω των ανησυχιών για την ασφάλεια της υγείας στο χώρο εργασίας τους. Αντίθετα, οι επιβάτες εμφάνισαν μεγαλύτερη διστακτικότητα, κυρίως λόγω ανησυχιών σχετικά με την παρακολούθηση και την ασφάλεια των δεδομένων. Άλλοι παράγοντες είναι η ηλικία, η απασχόληση, η εκπαίδευση και ο φόβος να προσβληθούν από ασθένειες εντός του πλοίου. Επιπλέον, η μελέτη αποκάλυψε διαφορές στην προθυμία μεταξύ συγκεκριμένων ομάδων, όπως άτομα με χρόνιες παθήσεις και ηλικιωμένοι, να χρησιμοποιούν συσκευές παρακολούθησης της υγείας. Συμπερασματικά, τα ευρήματα των ερευνών δείχνουν ότι πολλοί κοινωνικοί-δημογραφικοί παράγοντες συμβάλλουν στη διαμόρφωση της στάσης των ατόμων απέναντι στις εφαρμοζόμενες τεχνολογίες.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι