
Την ανάγκη για προσέλκυση και ενθάρρυνση κάθε «πράσινης» επενδυτικής πρωτοβουλίας στα λιμάνια μας και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία από ξηράς, ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης ως βασική προτεραιότητα του Υπουργείου, μιλώντας σήμερα σε ημερίδα του ΟΛΠ. Θέμα της ημερίδας ήταν «Ηλεκτροδότηση Πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά – Προοπτικές και Προκλήσεις».
Κατά την ομιλία του ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε ότι «η απανθρακοποίηση και η πράσινη ναυτιλία είναι το μέλλον» και σημείωσε ότι «όσο πιο γρήγορα προσαρμοστούμε, τόσο πιο καθοριστικό και πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχουμε». Τόνισε επίσης ότι η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία και οι μεγάλες προκλήσεις που δημιουργεί ήταν το πρώτο θέμα που απασχόλησε την πρόσφατη Σύνοδο του ΙΜΟ. Παράλληλα συζητήθηκαν το μεγάλο θέμα του ETS αλλά και το πώς θα διαχειριστούμε τα ανταγωνιστικά λιμάνια που είναι δίπλα μας.
Και πρόσθεσε: «Η ανάπτυξη της ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά, το λεγόμενο SSE (Shore Side Electricity), δηλαδή ο εφοδιασμός και η τροφοδοσία ελλιμενιζόμενων πλοίων, αποτελεί βασικό μέτρο του “Fitfor 55”. Στο πλαίσιο αυτό, έχει εκδοθεί ήδη ο σχετικός Κανονισμός για να μπορούν τα πλοία να χρησιμοποιούν, εντός λιμανιού, ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά. Είναι ένα μέσο περιορισμού των «emissions».
Υποχρεωτική ηλεκτροδότηση
Ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε στη συνέχεια ότι από την 1η Ιανουαρίου 2030 ο στόχος είναι να υπάρχει υποχρεωτική ηλεκτροδότηση των επιβατηγών πλοίων, των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για όσο χρόνο βρίσκονται στο λιμάνι. Επομένως, όπως είπε, «προϋπόθεση είναι, λιμάνια όπως το μεγαλύτερο της χώρας, ο Πειραιάς, να διαθέτουν υποδομή OPS (Onshore Power Supply), κάτι που μας φέρνει όλους ενώπιον των ευθυνών μας».
Και ο κ. Υπουργός κατέληξε: «Το λιμάνι του Πειραιά με την πράσινη μετάβαση και τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες, θα μπορέσει να καταστεί μια επιπλέον δύναμη για ανάπτυξη στη χώρα. Θεωρώ ότι ο Πειραιάς πλέον έχει γίνει ένα ευρωπαϊκό λιμάνι δυναμικής και καίριας σημασίας για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στις εργασίες του IMO, σ’ αυτή τη μεγάλη Συνέλευση όλων των Κρατών – Μελών, είδα τον ανταγωνισμό που δημιουργείται πλέον στα θέματα της πράσινης μετάβασης. Επομένως, όσο καλύτερα και πιο μεθοδικά προχωρούμε, τόσο περισσότερο κερδίζουμε έδαφος για να κρατήσουμε τον πρωταγωνιστικό μας ρόλο. Η ελληνική ναυτιλία είναι πρωταγωνίστρια, πρέπει να παραμείνει πρωταγωνίστρια και συνεχώς να ανεβαίνει βαθμίδες και να επηρεάζει όλο το παγκόσμιο σκηνικό σ’ αυτά τα κρίσιμα θέματα».


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.