
Εντυπωσιακή είναι πλέον η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην Ελλάδα αφού πάνω από τους μισούς Ελληνες, όλων των ηλικιών, επιλέγουν να κάνουν με αυτόν τον τρόπο τις καθημερινές τους αγορές, όταν μία δεκαετία πριν ήταν λιγότεροι από τρεις στους δέκα.
Η εξοικείωση των Ελλήνων με την τεχνολογία αλλά και η ευκολία που παρέχει έχουν κάνει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές σε ορισμένες κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών καθημερινότητα και, παρά το γεγονός ότι ακόμα ο τζίρος είναι χαμηλός, σε σχέση με τις αγορές από τα φυσικά καταστήματα, ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών και ειδικότερα οι νεότεροι το επιλέγουν για τις αγορές τους.
Ηλεκτρονικό εμπόριο: Έρχονται χρεώσεις στις επιστροφές προϊόντων
Μόνο τους τρεις πρώτους μήνες του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 53,3% των ελλήνων καταναλωτών επέλεξε το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Αύξηση αγορών
Σε σύγκριση με ένα έτος πριν καταγράφεται αύξηση 4%, ενώ αύξηση 104,8% καταγράφεται σε σύγκριση με το 2013.
Είδη ένδυσης και υπόδησης και φαγητό ντελίβερι ήταν οι πρωταθλητές των online παραγγελιών. Αναφορικά με τα άτομα που αγόρασαν ή παρήγγειλαν μέσω Διαδικτύου φυσικά προϊόντα σχεδόν οκτώ στους δέκα αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ, ενώ πάνω από τέσσερις στους δέκα φαγητό που διανέμεται (delivery) από εστιατόρια, αλυσίδες ταχυφαγείων, catering κ.λπ.
Σχεδόν τρεις στους δέκα (27,2%) αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablets, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ, ενώ το 25,3% καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή υγείας. Οι αγορές σε είδη σουπερμάρκετ ήταν περιορισμένες καθώς λιγότεροι από δύο στους δέκα προτίμησαν να αγοράσουν τρόφιμα ή ποτά διαδικτυακά.
Από τα προϊόντα που αγοράζονται σε ψηφιακή μορφή το 26,3% πραγματοποίησε αγορές ταινιών ή σειρών, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται, ενώ 13,1% αγόρασαν μουσική. Επίσης το 8,4% αγόρασε λογισμικό για Η/Υ ή άλλες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων αναβαθμίσεων, και 6% παιχνίδια για κινητά, tablet, Η/Υ ή κονσόλες παιχνιδιών.
Οσο για τις υπηρεσίες, οι τέσσερις στους δέκα έλληνες διαδικτυακοί αγοραστές επέλεξαν συνδρομές Internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας, 32,3% εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες κ.ά.), 22,% συνδρομή για ηλεκτροδότηση, ύδρευση, φυσικό αέριο κ.λπ. και ένα μικρό ποσοστό 11,8% εισιτήρια για αθλητικά γεγονότα.


Latest News

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premim προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb

Πώς να κερδίσετε φορο-μπόνους με ανακαίνιση κατοικίας – Έως 16.000 ευρώ η μείωση φόρου
Διατηρείται για ακόμη ένα έτος η έκπτωση φόρου – Προϋποθέσεις και «κόφτες»