
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για την εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς τόνισε ότι η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο είναι στρατηγικής σημασίας επιλογή της κυβέρνησης, αντί της επιλογής του ΣΥΡΙΖΑ να πωληθεί σε fund, και τα κόμματα μίλησςαν για ιδιωτικοποίηση και εκφράστηκαν αντιρρήσεις.
Με το νομοσχέδιο συγκεκριμένα: Πρώτον, κυρώνεται η από 7.12.2023 τροποποίηση της από 31.7.1995 Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» και Δεύτερον, του από 4.1.2024 Ιδιωτικού Συμφωνητικού μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Αεροπορία Αιγαίου Ανώνυμη Αεροπορική Εταιρεία»».
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχτηκε η ΝΔ, καταψήφισαν το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση, το κόμμα “Σπαρτιάτες”, η Νέα Αριστερά και η Νίκη, ενώ επιφύλαξη για την Ολομέλεια δήλωσαν ο ΣΥΡΙΖΑ και η Πλεύση Ελευθερίας.
Ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Θάνος Πετραλιάς, εξήγησε ότι κυρώνεται η Συμφωνία που υπεγράφη στις 7 Δεκεμβρίου με τις αλλαγές που απαιτούνται, ώστε να καταστεί δυνατή η εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο και διευκρίνισε ότι οι βασικές αλλαγές που επέρχονται αφορούν την εναρμόνιση με το πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης που ισχύει για τις εισηγμένες εταιρείες. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, υπόκειται και η αποκατάσταση του παράδοξου, που ισχύει σήμερα στον Αερολιμένα, η διοίκηση να ασκείται από μια εταιρεία που κατέχει το 40%, ενώ θα πρέπει εκείνος ο οποίος ασκεί την διοίκηση να κατέχει το 50% της εταιρείας.
Ο κ. Πετραλιάς, ανέφερε ότι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, πριν το 2019, υπήρχε ο σχεδιασμός να πουληθεί ο Διεθνής Αερολιμένας σε fund, ενώ από αυτή την κυβέρνηση έγινε η στρατηγική επιλογή να γίνει η εισαγωγή του στο ελληνικό χρηματιστήριο. “Αυτό αποτελεί μια στρατηγικής σημασίας πράξη, ώστε να αυξηθεί η κεφαλαιοποίηση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς. Είναι, η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία που μπαίνει στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, που σημαίνει ότι η ελληνική χρηματαγορά γίνεται πλέον ανεπτυγμένη. Για τις ξένες οικονομίες θεωρείται πλέον μια ανεπτυγμένη χρηματαγορά με την εισαγωγή αυτή του ΔΑΑ. Είναι στρατηγικής σημασίας αυτό που γίνεται και περιμένουμε να ολοκληρωθεί επιτυχώς το Φεβρουάριο” τόνισε ο κ. Πετραλιάς, και συμπερασματικά παρατήρησε: “‘Αρα, ήταν πολύ σωστή επιλογή αντί να πουληθεί σε fund να γίνει εισαγωγή στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Αξιών και να μπορούν να επενδύσουν και οι Έλληνες πολίτες και οι ελληνικές εταιρείες κ.τ.λ.”.
Η εισήγηση
Εκ μέρους της ΝΔ, η εισηγήτρια, ‘Αννα Καραμανλή, περιέγραψε το πλαίσιο των κυρώσεων και διευκρίνισε ότι: με το πρώτο άρθρο, ανοίγει ο δρόμος – με τις αλλαγές που συμφωνήθηκαν – να εισαχθεί η εταιρεία στο Χρηματιστήριο και καταργούνται οι περιορισμοί ως προς το ποσοστό συμμετοχής των μετόχων, εκτός του ελληνικού δημοσίου, στο μετοχικό κεφάλαιο του Αερολιμένα που έθετε η αρχική σύμβαση. Η σημερινή εικόνα των μετοχών του αερολιμένα έχει ως εξής: Το Υπερταμείο κατέχει το 25%, το ΤΑΙΠΕΔ το 30%, η εταιρεία Avi Alliance Gmbh το 40% + 60 μετοχές, πρόκειται για εταιρεία συμφερόντων του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments και η οικογένεια Κοπελούζου το 5% – 60 μετοχές.
Μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, το 30% που κατέχει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί σε θεσμικούς επενδυτές και στο επενδυτικό κοινό, καθώς και στους υφιστάμενους ιδιώτες μετόχους, μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, ώστε οι επενδυτές να αποκτήσουν την πλειοψηφία των μετοχών. “Έτσι θα ωφεληθεί ταμειακά και το Δημόσιο να αποκτήσει έσοδα, αφού τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ κατευθύνονται κυρίως στην αποπληρωμή του εξωτερικού χρέους της χώρας” ανέφερε η εισηγήτρια της πλειοψηφίας. Προσέθεσε ότι μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας το Υπερταμείο θα διατηρήσει τη συμμετοχή του 25% κι αυτό “είναι ένα σημαντικό βήμα για το Ελευθέριος Βενιζέλος”. Ο αερολιμένας, ως εταιρεία, θα λειτουργήσει σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις εισηγμένες. Στο πλαίσιο αυτό, αίρεται το σημερινό παράδοξο η διοίκηση να ασκείται από μια εταιρεία που κατέχει το 40% του Αερολιμένα, ενώ θα πρέπει το μάνατζμεντ να ασκεί ο κάτοχος του 50% της εταιρείας. “Δημιουργούνται όλες εκείνες οι προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας μας και επιπλέον υπεραξίες. Και όλα αυτά σε μια χρονιά, το 2023, κατά την οποία η επιβατική κίνηση σε αυτόν, κατέγραψε ρεκόρ. Περαιτέρω ρυθμίζονται ζητήματα και επέρχονται αλλαγές που απορρέουν από τη νομοθεσία περί εταιρικής διακυβέρνησης, πέρα από το ζήτημα της πλειοψηφίας των μετοχών”, ανέφερε η εισηγήτρια της πλεθοψηφίας.
Με το δεύτερο άρθρο του νομοσχεδίου, επιβεβαιώνεται η καταβολή του προβλεπόμενου ποσού των 85,4 εκατ. ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο έπειτα από την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης από την Aegean Airlines για την εξαγορά του συνόλου των τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών του ελληνικού δημοσίου, επί αυτής μετοχών που εκδόθηκαν το 2021 στο πλαίσιο του σχεδίου στήριξης της εταιρείας κατά την περίοδο της πανδημίας. Με τη Συμφωνία αυτή το Ελληνικό Δημόσιο, εισέπραξε 85,4 εκατομμύρια ευρώ εκμεταλλευόμενο την υψηλότερη τιμή στην οποία είχαν φθάσει οι μετοχές της εταιρείας μετά την χορήγηση της ενίσχυσης.
“Oι δύο αυτές Κυρώσεις επιβεβαιώνουν εν τοις πράγμασι ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει τη γνώση τη διορατικότητα και την ευελιξία να λειτουργεί προς όφελος των πολιτών, στηρίζοντας παράλληλα και την ελεύθερη αγορά αξιοποιώντας την περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων με σύνεση και σοβαρότητα και πάντα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον” τόνισε καταλήγοντας η εισηγήτρια της πλειοψηφίας.


Latest News

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.

Πρέπει να ανησυχεί η Ελλάδα μετά τον σεισμό στην Κωνσταντινούπολη; - Τι απαντούν σεισμολόγοι
Ο σεισμός στην Κωνσταντινούπολη προκάλεσε πανικό, ενώ ξύπνησε άσχημες αναμνήσεις – Σεισμολόγοι απαντούν για το εάν θα επηρεαστεί η Ελλάδα