
Γιατί να ανεβείτε την εταιρική σκάλα αν είστε απόλυτα ευχαριστημένοι εκεί που βρίσκεστε; Όσο κι αν ακούγεται από πρώτη ματιά παράδοξο, ωστόσο πολλοί εργαζόμενοι προτιμούν να επιλέγουν το status quo αρκούμενοι στους σημερινούς τους εργασιακούς ρόλους παρά να ανεβούν σκαλί στην εταιρεία που εργάζονται, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από τη μεγαλύτερη υπηρεσία προσωπικού στον κόσμο.
Η ετήσια έκθεση Workmonitor της Randstad που εδρεύει στο Άμστερνταμ, και η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη για το 2024, διαπίστωσε ότι το 39% των εργαζομένων δεν θέλουν να προαχθούν επειδή τους αρέσουν οι τρέχουσες θέσεις εργασίας τους. Και περίπου αντίστοιχο ποσοστό – 34% – δεν επιθυμεί ποτέ να γίνει μάνατζερ.
Τουρισμός: Αυξάνουν τους μισθούς για να βρουν κατάλληλα στελέχη
«Αυτό σημαίνει ότι τα κίνητρα των ανθρώπων στη δουλειά δεν σχετίζονται αποκλειστικά μόνο με κάποια προαγωγή», όπως δήλωσε στο Business Insider ο Διευθύνων Σύμβουλος της Randstad, Sander van ‘t Noordende. «Το ταλέντο είναι να ξανασκεφτείς τι σημαίνει φιλοδοξία, να βάλεις την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, την ευελιξία, την ισότητα και τις δεξιότητες στο επίκεντρο των επαγγελματικών αποφάσεων».
Η μελέτη περιλάμβανε 27.000 άτομα σε 34 αγορές σε όλη την Ευρώπη, την Ασία-Ειρηνικό και την Αμερική. Οι ερωτηθέντες, ηλικίας 18 έως 67 ετών, εργάζονταν για τουλάχιστον 24 ώρες την εβδομάδα, ως ανεξάρτητοι συνεργάτες ή ήταν άνεργοι, αλλά σκέφτονταν να αναζητήσουν εργασία στο μέλλον.
Αξίζουν η παραπάνω εργασία και πίεση;
Τα ευρήματα συνάδουν με τις τάσεις σταδιοδρομίας των τελευταίων ετών, όπως η «ήσυχη παραίτηση», η «δουλειά της τεμπέλας» (lazy girl jobs) και οι «ελάχιστες Δευτέρες» (Bare Minimum Mondays), που ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αφήσουν την εργασία σε δεύτερο πλάνο στη ζωή τους. Μερικοί νεότεροι εργαζόμενοι, όπως αυτοί που ανήκουν στην Gen Z και στους millennials, διστάζουν να αναλάβουν θέσεις εργασίας με διευθυντικές ευθύνες λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης στην ανώτερη ηγεσία, μεγαλύτερου ενδιαφέροντος για την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ή πεποίθησης ότι τα επιπλέον χρήματα δεν αξίζουν την επιπλέον δουλειά και εργασιακή πίεση.
Για τους εργοδότες που θέλουν να διατηρήσουν και να αναπτύξουν τα ταλέντα που έχουν στους χώρους εργασίας τους, το μήνυμα είναι σαφές.
«Οι εργοδότες πρέπει να εξετάσουν την πρόοδο πέρα από την παραδοσιακή κλίμακα σταδιοδρομίας, λαμβάνοντας υπόψη τις προσωπικές φιλοδοξίες κάθε ατόμου», δήλωσε ο van ‘t Noordende. «Πρέπει επίσης να συνειδητοποιήσουν ότι η επαγγελματική εξέλιξη και η διατήρηση μιας υγιούς προσωπικής ζωής είναι αλληλένδετα και πρέπει να είναι ισορροπημένα».


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της