
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Lamborghini, η Ferrari, η Bentley και η Rolls-Royce τα πηγαίνουν πολύ καλά, καθώς, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στην οικονομία του ευρύτερου κόσμου, οι τάξεις των υπερπλούσιων μεγαλώνουν και γίνονται όλο και πλουσιότεροι.
Η Lamborghini πούλησε περισσότερα από 10.000 οχήματα πέρυσι για πρώτη φορά και η Ferrari είχε αύξηση εσόδων άνω του 17%. Ωστόσο, το να κερδίζει κανείς διαθέτοντας προϊόντα σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων απαιτεί ολοένα αυξανόμενη δημιουργικότητα.
Ειδικές παραγγελίες
Ως αποτέλεσμα, τα ακραία επίπεδα προσωπικής προσαρμογής έχουν γίνει ο κανόνας. Αντί λοιπόν, να επιλέγει απλώς εσωτερικά και εξωτερικά χρώματα από ένα μενού, κάθε αγοραστής μπορεί να διασφαλίσει ότι το supercar ή το υπερπολυτελές SUV του δεν μοιάζει με κανένα άλλο πουθενά στη γη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πιο πλούσιοι αγοραστές μπορούν ακόμη και να έχουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα σε μικρούς –ακόμη και μονοψήφιους– αριθμούς μόνο για αυτούς.
Όπως γράφει το CNN Business, πέρα από τον αριθμό των πρώτων υλών, η Lamborghini, η Rolls-Royce και η Bentley πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων εξατομικευμένων αυτοκινήτων που μπορεί να κοστίσουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, το διπλάσιο της ήδη υψηλής βασικής τιμής ενός από αυτά τα οχήματα.
«Είμαστε περιορισμένοι όσον αφορά το μέγεθος [της αγοράς] και όσον αφορά τα τμήματα [της αγοράς]», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, Stephan Winkelmann σε συνέντευξή του στο CNN. «Έτσι πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο κάθε αυτοκίνητο».

Εξατομίκευση
Η έκρηξη κερδών της Ferrari που ανακοινώθηκε την Πέμπτη οφείλεται εν μέρει στο πρόγραμμα εξατομίκευσης οχημάτων της εταιρείας. Η Ferrari ανακοίνωσε έσοδα 6,46 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 1,36 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Η εταιρεία αναμένει μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024 με το SUV Purosangue που κυκλοφόρησε πρόσφατα, καθώς συνεχίζει να εξυπηρετεί τους πιο πλούσιους λάτρεις των αυτοκινήτων.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως αυτές απευθύνονται σε ένα μικρό κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, που σύμφωνα με την Altrata, μία εταιρεία που μελετά τις τάσεις του πλούτου, ανέρχεται σε περίπου 400.000 ανθρώπους. Μέχρι το 2028, η Altrata αναμένει ότι 528.000 από τα 8 δισεκατομμύρια ανθρώπους του κόσμου θα ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία πλούτου.
Αυτή είναι μια αγορά που αυξάνεται από την άποψη του πληθυσμού, ενώ παράλληλα αυτοί οι πλούσιοι άνθρωποι γίνονται ακόμη πιο πλούσιοι, δήλωσε ο Javier Gonzalez Lastra, επενδυτικός εταίρος στην Tema ETFs, η οποία λειτουργεί ένα επενδυτικό ταμείο πολυτελών αγαθών.
Χτυπώντας σε ένα βαθύ πηγάδι
Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν περίπου 9% πέρυσι, σύμφωνα με την S&P. Και οι πιο ακριβές μάρκες αυξάνονται, με ορισμένες εξαιρέσεις, επίσης.
Αλλά, για μάρκες σαν αυτές, οι αριθμοί που θα ήταν ασήμαντοι για μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία – όπως 10.000 Lamborghini ή 13.000 Ferrari – μπορεί να σημαίνουν απίστευτη επιτυχία.
Με τόσο μικρό αριθμό αυτοκινήτων – και δεν θέλουν να πουλήσουν πολλά περισσότερα ή δεν θα είναι πια «αποκλειστικά» – αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις χαρακτηριστικών, επιλογών και έξτρα σε αυτές τις πλουσιότερες ομάδες αγοραστών.
Η «πώληση επιλογών» σίγουρα δεν είναι καινούργια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ακόμη και πιο mainstream μάρκες όπως η Volkswagen και η Ford μπορούν να πωληθούν με πολλές επιλογές, μια τάση που αυξάνεται τα τελευταία χρόνια . Ωστόσο, οι πελάτες που αγοράζουν Lamborghini, Rolls-Royces και Bentley έχουν μια ακόμη μεγαλύτερη γκάμα απείρως προσαρμόσιμων χρωμάτων βαφής και υλικών εσωτερικού, αρχικά, από ό,τι προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για φθηνότερες μάρκες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπάνια αποκαλύπτουν συγκεκριμένες τιμές για αυτά τα πολύ εξατομικευμένα αυτοκίνητα.
Στην πιο ακραία περίπτωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δημιουργήσουν ακόμη και ολόκληρα αυτοκίνητα που κοστίζουν εκατομμύρια δολάρια το καθένα για λίγους πελάτες.
Ανάπτυξη προσαρμοσμένων επιλογών
Αλλά τα είδη προσαρμογής που διατίθενται στους πελάτες του προγράμματος Ad Personum της Lamborghini, που διατίθενται στα μοντέλα supercar της μάρκας, ξεπερνούν την απλή επιλογή. Οι πελάτες για παράδειγμα, μπορούν να ζητήσουν ένα χρώμα ώστε να ταιριάζει με ένα δείγμα υφάσματος, δέρματος ή βαφής.
Εάν ο πελάτης έχει ένα αγαπημένο πουκάμισο, για παράδειγμα, το χρώμα του αυτοκινήτου θα μπορούσε να ταιριάζει με το χρώμα του υφάσματος. Αλλά οι ιδέες ξεπερνούν πολύ ένα απλό ρούχο που πρέπει να ταιριάζει.
«Υπάρχει αυτό που το ονομάζω “micro metallic” και μπορεί κανείς να ρίξει θρυμματισμένη σκόνη διαμαντιών Swarovski στο χρώμα», είπε ο Pietro Frigerio, πρώην στέλεχος της Lamborghini που τώρα διευθύνει μια αντιπροσωπεία Lamborghini στο Newport Beach της Καλιφόρνια.
Ένας λόγος που η τάση αυξάνεται σε δημοτικότητα είναι απλώς επειδή η τεχνολογία έχει προχωρήσει, πρόσθεσε. Νέα χρώματα σημαίνουν νέες δυνατότητες.
Οι αγοραστές μπορούν ακόμη και να συνδυάσουν διαφορετικά εφέ του ίδιου χρώματος για να παρουσιάσουν διακριτικά μοτίβα και σχέδια.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα των πελατών της Bentley πέρυσι ζήτησαν προσαρμοσμένες επιλογές που ξεπερνούν την ήδη μακρά λίστα επιλογών της μάρκας, σημειώνοντας αύξηση 43% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτές οι πιο εξωφρενικές επιλογές μπορούν να προσθέσουν περίπου 75.000 $ στην τιμή ενός αυτοκινήτου Bentley, είπαν στελέχη.
Κεντήματα
Φυσικά, όσο πιο ακριβό είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο εξωφρενικές –και ενδεχομένως ακριβές– οι επιλογές. Η Rolls-Royce έχει δημιουργήσει μια σειρά από σεντάν Phantom που πιθανότατα κοστίζουν πολλαπλάσια της βασικής τιμής του αυτοκινήτου περίπου 500.000 $. Αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν με χαρακτηριστικά όπως προσαρμοσμένα κεντήματα, περίπλοκα ξύλινα στρώματα, χαραγμένο γυαλί και ακόμη και ζωγραφισμένα στο χέρι σχέδια στο εσωτερικό τους.
Στην αντιπροσωπεία της Rolls-Royce της Dixon, τα τρία τέταρτα των περίπου 90 αυτοκινήτων που πωλούνται κάθε χρόνο περιλαμβάνουν κάποιο βαθμό προσαρμοσμένων επιλογών. Αυτό περιλαμβάνει χρώματα βαφής εκτός μενού και συγκεκριμένα αντικείμενα σφραγισμένα μέσα στο “The Gallery”, μια γυάλινη θήκη ενσωματωμένη στο ταμπλό του Phantom και περίπλοκα εξατομικευμένα χαρακτικά.
Η Bugatti πουλά αυτοκίνητα που ξεκινούν από 3 εκατομμύρια δολάρια, οπότε μπορεί να σκεφτείτε ότι μόνο ένα από αυτά τα αυτοκίνητα θα ήταν αρκετά διακριτικό. Αλλά ορισμένοι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν κάτι περισσότερο. Για έναν πελάτη πέρυσι, η Bugatti δημιούργησε ένα χρυσό Chiron στο οποίο οι σχεδιαστές της μάρκας ζωγράφισαν στο χέρι ιστορικές σκηνές με κλασσικές Bugattis.
Αυτός ο βαθμός προσαρμογής είναι δυνατός, εν μέρει, επειδή ούτως ή άλλως αυτά τα αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό χειροποίητα. Ακόμη και χωρίς πολλές προσαρμογές, μπορεί να περάσουν μήνες από τη στιγμή που κάποιος παραγγείλει μια Lamborghini ή μια Rolls-Royce και όταν θα πάρει πραγματικά το αυτοκίνητο.


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Η UEFA ετοιμάζει σαρωτικές αλλαγές στο Champions League – Όλα τα δεδομένα
Ποιες επιπρόσθετες αλλαγές εξετάζει η UEFA για το Champions League, μετά το νέο φορμάτ και τη League Phase.

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Ο Τι Τζέι Σορτς, οι 450.000 στην Παρί και το «χρυσό» συμβόλαιο που ψάχνει στην αγορά
Ο Τι Τζέι Σορτς απασχολεί τη… μισή Euroleague, μετά την καταπληκτική σεζόν με την Παρί – Πόσα χρήματα παίρνει στη γαλλική ομάδα και πόσα αναμένεται να βρει στην αγορά…

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.