Για το παράδοξο της αμερικανικής οικονομίας, και για το πώς οι συνεχείς αυξήσεις επιτοκίων από τη Federal Reserve δεν έχουν επηρεάσει τους δανειολήπτες, μιλά σήμερα η Deutsche Bank. Όπως εξηγεί ένας βασικός μοχλός πίσω από την εξαιρετική επίδοση της ανάπτυξης στις ΗΠΑ είναι η μαζικά μειωμένη ευαισθησία της οικονομίας στις αυξήσεις των επιτοκίων σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο. Η δεκαετία 2010-2020 της Fed οδήγησε σε μεγάλη μείωση του κινδύνου επιτοκίων του ιδιωτικού τομέα, κυρίως χάρη στην ένταση της κεφαλαιαγοράς της οικονομίας των ΗΠΑ.
Εξηγώντας το παραπάνω, η Deutsche Bank ξεκινά από τον εταιρικό τομέα. Εκεί μπορούμε να δούμε ότι οι τόκοι «μαγικά» συνέχισαν να καταρρέουν μέχρι το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, φτάνοντας εντυπωσιακά στο χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Οι αμερικανικές εταιρείες συνεχίζουν να κερδίζουν χρήματα από τα υψηλότερα ταμειακά διαθέσιμα, ενώ πληρώνουν τόκους για πάγιο χρέος χαμηλού επιτοκίου.
Deutsche Bank: Ο κόσμος επιστρέφει στην κανονικότητα και στο… 1994 [γραφήματα]
Στον τομέα των νοικοκυριών, οι καθαρές οικονομικές υποχρεώσεις εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες από τα προ-COVID επίπεδα και οι πιο υγιείς εδώ και περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Τα νοικοκυριά των ΗΠΑ απέχουν πολύ από το να είναι οικονομικά πιεσμένα.
Η σύγκριση των καθαρών εξόδων εταιρικών τόκων σε όλες τις χώρες G10 δείχνει πόσο μοναδικές ήταν οι ΗΠΑ μέχρι στιγμής σε αυτόν τον κύκλο: είναι η μόνη ανεπτυγμένη οικονομία όπου το κόστος επιτοκίων έχει μειωθεί απότομα. Με τη σειρά του, η σχετική μετάδοση πολιτικής συνεχίζει να κάνει εξαιρετική δουλειά εξηγώντας τις σχετικές εκπλήξεις ανάπτυξης σε όλες τις G10 τα τελευταία τρίμηνα.
Η διαφορά με την ΕΚΤ
Με βάση τα παραπάνω, η Deutsche Bank αναρωτιέται εάν έχει νόημα η αγορά να τιμολογεί παρόμοιες σωρευτικές μειώσεις επιτοκίων από τη Fed, την ΕΚΤ και πολλές άλλες κεντρικές τράπεζες. Έχει νόημα το χάσμα των τερματικών επιτοκίων μεταξύ της Fed και της ΕΚΤ να είναι λίγο πάνω από το 1%, κοντά στον ιστορικό μέσο όρο των τελευταίων τριών δεκαετιών;
Η Deutsche Bank δηλώνει ότι δεν το πιστεύει αυτό. Η πραγματική συζήτηση δεν είναι αν η Fed μειώσει μερικές εβδομάδες αργά ή γρήγορα, αλλά αν μειώσει λιγότερο ή περισσότερο από τον υπόλοιπο κόσμο τα επόμενα δύο χρόνια. Γι’ αυτό και συνεχίζει να βλέπει τις πιθανότητες να στρέφονται προς λιγότερη χαλάρωση της πολιτικής Fed και, επομένως, παραμένει long στο δολάριο.
Latest News
«Ξεσηκώνονται» οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία των ΗΠΑ - Συγκεντρώσεις την 1η Μάη σε 18 πόλεις
Οι διαπραγματεύσεις αφορούν περίπου 40.000 εργαζόμενους οι οποίοι προσπαθούν να εξασφαλίσουν νέες συμβάσεις για πρώτη φορά μετά την πανδημία
Αύριο η ΓΣ της Anglo American - Εν αναμονή πιθανής νέας πρότασης της BHP
Μετά την αρχική πρόταση των 39 δισ. δολαρίων , αναμένεται βελτιωμένη προσφορά για την Anglo American, είχε μεταδώσει το Σάββατο το Reuters
Κόβουν τις παμπ οι Βρετανοί – Τέλος στις περιττές… πολυτέλειες
Η κρίση του κόστους διαβίωσης και το γεγονός ότι τα πράγματα παραμένουν πιο ακριβά από ό,τι ήταν πριν από ένα ή δύο χρόνια, επηρεάζουν τα καταναλωτικά ήθη
Τι κάνουν οι γίγαντες του fast food για την προσέλκυση πελατών
Με προσφορές οι αλυσίδες fast food προσπαθούν να τραβήξουν πελάτες - Οι επισκέψεις αυξήθηκαν το δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου
Το «βουνό» του ευρωπαϊκού χρέους - «Καμπανάκι» για Γαλλία και Ιταλία
Το «φρένο» στη λήψη αντιδημοφιλών μέτρων λόγω των ευρωεκλογών, η ρητορική της ακροδεξιάς και η αντιμετώπιση της φτώχειας
Κίνα: Τα υπόγεια «κανάλια» πληρωμών για να αποφύγουν τις κυρώσεις
Η επίσκεψη Μπλίνκεν στο Πεκίνο και το σχέδιο
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας