Περισσότερες από τις μισές γυναίκες σε όλο τον κόσμο δεν έχουν ζητήσει ποτέ αύξηση αποδοχών, σύμφωνα με μια μελέτη του 2024 από τον ιστότοπο αγγελιών εργασίας Indeed. Από το 43% που ζήτησε, τρεις στις τέσσερις έλαβαν αύξηση μισθού.
Επιπλέον, το 61% των γυναικών παγκοσμίως πιστεύει ότι «πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για την αναγνώριση από τους άντρες συναδέλφους τους», σύμφωνα με έρευνα της Indeed, στην οποία συμμετείχαν περισσότερες από 14.500 γυναίκες σε 11 χώρες.
UBS: Πώς μπορούν οι γυναίκες να επενδύσουν στο μέλλον τους;
Ακολουθεί η έρευνα Indeed με το ποσοστό των γυναικών που ζήτησαν αύξηση σε κάθε χώρα:
Μία ασιατική χώρα ξεχωρίζει από το σύνολο: η Ινδία. Οι γυναίκες στην Ινδία είχαν τη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, με το 65% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν ζητήσει αύξηση μισθού στο παρελθόν.
«Οι γυναίκες που ρωτήθηκαν στην Ινδία ήταν σταθερά πιο αισιόδοξες από τις άλλες γυναίκες εργαζόμενες σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε στο CNBC η Nishita Lalvani, διευθύντρια μάρκετινγκ για την Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία στο Indeed. Οι Ινδές ανέφεραν επίσης ότι είχαν μεγαλύτερη ικανοποίηση όσον αφορά τα βήματα που έκαναν οι εργοδότες τους για να κλείσουν το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων.
Αντίθετα, οι γυναίκες στην Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη είχαν τη λιγότερη αυτοπεποίθηση στο ζήτημα της αύξησης μισθού, όπως έδειξε η έρευνα. Μόνο το 13% των γυναικών στην Ιαπωνία και το 32% στη Σιγκαπούρη δήλωσαν ότι έχουν ζητήσει αύξηση μισθού στο παρελθόν.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 24% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν είχαν ευκαιρίες να ρωτήσουν, ενώ το 28% είπε ότι φοβόταν τις αρνητικές συνέπειες. Επιπλέον, το 28% των γυναικών δήλωσαν ότι δεν είχαν την αυτοπεποίθηση να κάνουν μια τέτοια συζήτηση με τον εργοδότη τους.
«Οι γυναίκες θεωρούν γενικά μεγαλύτερη πρόκληση να προασπίζονται τον εαυτό τους προκειμένου να λάβουν προαγωγή ή/και αύξηση μισθού», δήλωσε η Aileen Tan, διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού του AIA Singapore. Και πρόσθεσε: «Έμαθα νωρίς στην καριέρα μου ότι «εάν δεν τολμάς, τίποτα δεν κερδίζεις».
«Είναι εξίσου σημαντικό να είσαι πρόθυμος να σηκώσεις τα χέρια ψηλά και να βγεις από τη ζώνη άνεσής σου γιατί όλες οι ευκαιρίες θα έρθουν με τους δικούς τους κινδύνους».
Ακολουθούν έξι συμβουλές για το πώς να σταθείτε καλύτερα σε μια διαπραγμάτευση μισθού, σύμφωνα με ειδικούς HR.
Κάντε την έρευνά σας
Πριν από τη συζήτηση, είναι σημαντικό να βρείτε δεδομένα σχετικά με τους μισθούς, για τον ρόλο σας στο Διαδίκτυο και να συζητήσετε με τις συναδέλφισσες σας, ώστε να είστε καλύτερα ενημερωμένες πριν ξεκινήσετε τη συνάντηση, δήλωσε η Pooja Chhabria, ειδικός σταδιοδρομίας και επικεφαλής σύνταξης Ασίας-Ειρηνικού στο LinkedIn.
Είναι επιτακτική ανάγκη να έχετε «διαύγεια σκέψης» σχετικά με το ύψος του μισθού που σας ικανοποιεί πριν από τη συζήτηση.
Να έχετε αυτοπεποίθηση
Αν και η συζήτηση για τον μισθό μπορεί να είναι αποθαρρυντική, τελικά, το να είστε καλά προετοιμασμένες θα σας βοηθήσει να βρείτε αυτοπεποίθηση κατά τη διάρκεια της συζήτησης που θα έχετε. Η εξάσκηση με έναν φίλο ή έναν μέντορα εκ των προτέρων μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τρόπους για να τελειοποιήσετε την πρότασή σας.
«Πάντα πιστεύω ότι χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να δείχνεις ανεπιτήδευτη. Έτσι, αυτή η αυτοπεποίθηση θα προέρχεται πάντα από το να έχουμε αυτή τη διαύγεια σκέψης έχοντας κάνει αυτή την έρευνα», προσθέτει.
Είναι επίσης σημαντικό να κατανοήσετε για ποια πράγματα ενδιαφέρεται ο διευθυντής και η εταιρεία σας και να το έχετε υπόψη σας καθ’ όλη τη διάρκεια της συνομιλίας σας. Σε τελική ανάλυση, το νόημα μιας διαπραγμάτευσης είναι να επιτευχθεί ένα «αμοιβαία επωφελές αποτέλεσμα».
Προετοιμάστε τα επιχειρήματά σας
Η προετοιμασία του λόγου σας θα πρέπει να ξεκινήσει πριν από την έναρξη της συνομιλίας. Είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε συγκεκριμένα επιτεύγματα και να είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε τυχόν αντιρρήσεις από τον διευθυντή σας.
«Να είστε πολύ σαφείς σχετικά με το τι πρόκειται να πείτε στον διευθυντή σας, ξεκινώντας με την προβολή της αξίας σας [και] δίνοντας παραδείγματα σημείων αναφοράς του κλάδου», προτείνει η Chhabria. Είναι επίσης σημαντικό να «αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες όπου θα μπορούσαν να υπάρχουν περιορισμοί γύρω από τους προϋπολογισμούς», είπε.
Επιπλέον, «το να έχεις έναν μέντορα για να σε συνηγορήσει είναι το κλειδί», λέει η Aileen Tan. «[Ο μέντοράς μου] με βοήθησε να αποκτήσω αυτοπεποίθηση και παρείχε ένα καλό ηχητικό σανίδι.»
Προγραμματίστε μια συνάντηση
Είναι σημαντικό να προγραμματίσετε μια συνάντηση εκ των προτέρων και να καταστήσετε σαφές ότι θα θέλατε να συζητήσετε για τη ύψος του μισθού σας και την εξέλιξη της σταδιοδρομίας σας. Μην ξεκινάτε συζήτηση με τον διευθυντή σας απρογραμμάτιστα και μην την πλαισιώνετε επιπόλαια.
Επιπλέον, να έχετε στρατηγική με το χρονοδιάγραμμα της συνάντησης. «Για παράδειγμα, αν όλοι είναι πραγματικά απασχολημένοι με την κυκλοφορία ενός νέου προϊόντος και όλοι είναι πραγματικά έτοιμοι, ίσως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή», σύμφωνα με την Tan.
Δείξτε την αξία σας
Ένα κλασικό ρητό λέει «Δείξε το, μην το λες». Το ίδιο συμβαίνει και με τις μισθολογικές διαπραγματεύσεις.
Είναι σημαντικό να φέρετε παραδείγματα για το πώς έχετε βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων και πώς δημιουργήσατε θετικό αντίκτυπο στο παρελθόν. Η ποσοτικοποίηση των παραδειγμάτων σας με αριθμούς μπορεί επίσης να βοηθήσει κατά τη διαπραγμάτευσή σας.
«Επικοινωνήστε τον αντίκτυπο που έχετε οδηγήσει μέσω του ρόλου σας, μέσω της εργασίας σας, μέσω των αποτελεσμάτων που έχετε επιφέρει, συνδέοντάς τα με τους στόχους της εταιρείας και της ομάδας σας», προτείνει η Chhabria.
Να είστε επαγγελματίας
«Να είστε παθιασμένη, αλλά όχι συναισθηματική», λέει η Chhabria. Η συζήτηση για τον μισθό μπορεί να είναι συναισθηματικά επιβαρυμένη, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη να διατηρήσετε τον επαγγελματισμό σας σε όλη τη διάρκεια της συνομιλίας. Εκφράστε την εκτίμηση για τον διευθυντή σας και να είστε ανοιχτές σε σχόλια.
Αποφύγετε δηλώσεις όπως «το αξίζω» ή «Δεν είναι δίκαιο», καταλήγει η Chhabria.
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης