Η MSC εντάχθηκε στον κατάλογο των θαλάσσιων μεταφορέων που τερματίζουν την παράδοση εκτρεπόμενων εμπορευματοκιβωτίων εκτός του λιμανιού για ναυτιλιακούς πελάτες ως αποτέλεσμα του ατυχήματος του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κοντά στο λιμάνι της Βαλτιμόρης που οδήγησε στην τραγική κατάρρευση της γέφυρας, σύμφωνα με το CNBC.

Γερμανία: Μάχη των MSC και Hapag-Lloyd για το λιμάνι του Αμβούργου

Με το λιμάνι της Βαλτιμόρης κλειστό επ’ αόριστον, η απόφαση μεταθέτει ο βάρος της παραλαβής του φορτίου σε ένα λιμάνι που έχει εκτραπεί και της μεταφοράς στον τελικό προορισμό του στον αποστολέα.

Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τους πελάτες που έλαβε το CNBC την Πέμπτη, η MSC εξήγησε ότι για τα εμπορευματοκιβώτια πελατών που βρίσκονται ήδη στο νερό με προορισμό το λιμάνι της Βαλτιμόρης, το φορτίο θα αναδρομολογηθεί και θα εκφορτωθεί σε εναλλακτικό λιμάνι όπου θα διατεθεί για παραλαβή.

“Για αυτές τις αποστολές, η σύμβαση μεταφοράς θα κηρυχθεί τερματισμένη σε αυτό το εναλλακτικό λιμάνι και η αποθήκευση, τα D&Ds και τα έξοδα μεταφοράς στον αρχικά προβλεπόμενο προορισμό θα είναι για λογαριασμό του μοναδικού φορτίου”, ανέφερε η συμβουλευτική MSC.

Η MSC πρόσθεσε ότι «η διέλευση από και προς τη Βαλτιμόρη είναι αυτή τη στιγμή αδύνατη και δεν θα αποκατασταθεί για αρκετές εβδομάδες, αν όχι μήνες».

CMA CGM, COSCO και Evergreen ήταν οι πρώτοι μεταφορείς που ανακοίνωσαν παρόμοιες κινήσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις κήρυξαν επίσημα «ανωτέρα βία», έναν νομικό όρο που αναφέρεται στο δικαίωμα παραίτησης από συμβατικά καθήκοντα όταν συμβαίνουν γεγονότα πέρα από τον έλεγχο ενός μέρους.

Η MSC δήλωσε στην επικοινωνία με τους πελάτες της ότι «ζητά συγγνώμη για την αναστάτωση που προκλήθηκε από αυτό το σχέδιο έκτακτης ανάγκης, το οποίο απαιτείται ως απάντηση σε γεγονότα πέρα από τον έλεγχό μας, αλλά το οποίο λαμβάνεται σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης μεταφοράς».

Η MSC δεν απάντησε αμέσως στο αίτημα του CNBC για σχόλιο.

Η Maersk είναι ο μόνος μεγάλος μεταφορέας που λέει ότι θα παρέχει μεταφορά από εκτρεπόμενα λιμάνια για πελάτες.

Η Maersk ήταν η ναύλωση του Dali, πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 10.000 εμπορευματοκιβωτίων που έχασε τον έλεγχο και συνετρίβη στη γέφυρα Francis Scott Key Bridge τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης.

Eναλλακτικές λύσεις ψάχνουν εταιρείες logistics

Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων και τα στελέχη δήλωσαν στο CNBC την Τετάρτη ότι οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες για την κίνηση του εκτρεπόμενου εμπορίου μακριά από το λιμάνι της Βαλτιμόρης.

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης, το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι του έθνους, είναι το Νο 1 στις ΗΠΑ για εισαγωγές και εξαγωγές αυτοκινήτων / ελαφρών φορτηγών και γεωργικών ελκυστήρων, εκτός από το χειρισμό ρούχων, οικιακών ειδών, δομικών υλικών, ηλεκτρονικών και συσκευών και προϊόντων.

Μεταξύ των ανεπίλυτων ζητημάτων, τα στελέχη της εφοδιαστικής ανέφεραν ότι οι ωκεάνιοι μεταφορείς δεν ενημερώνουν τις διελεύσεις των πλοίων τους αρκετά γρήγορα για να τους ειδοποιήσουν για το νέο λιμάνι που εκτρέπεται, ώστε να μπορούν να προγραμματίσουν την παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων του πελάτη τους.

Μεγάλα λιμάνια πάνω και κάτω από την Ανατολική Ακτή, συμπεριλαμβανομένης της Σαβάνα, του Brunswick, της Βιρτζίνια, του Τσάρλεστον και της Νέας Υόρκης / Νιου Τζέρσεϊ, καθώς και οι εταιρείες που παρέχουν σασί για σιδηροδρομικές μεταφορές και φορτηγά, δήλωσαν στο CNBC ότι έχουν την ικανότητα να αυξήσουν τις λειτουργίες για να καλύψουν τις ανάγκες των εισερχόμενων φορτίων.

Σε μια σειρά ενημερώσεων, η MSC έστειλε έναν κατάλογο 23 πλοίων που φθάνουν στα λιμάνια που εκτρέπονται από τις 28 Μαρτίου έως τις 29 Απριλίου. Οκτώ έχουν ένα άγνωστο λιμάνι που έχει εκτραπεί, 11 κατευθύνονται προς το λιμάνι της Νέας Υόρκης / Νιου Τζέρσεϊ. τρεις στο Norfolk. και ένα στη Φιλαδέλφεια.

Την Πέμπτη, ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg είχε συνάντηση με επαγγελματίες της εφοδιαστικής αλυσίδας σχετικά με την κρίση και τον τρόπο μετριασμού τυχόν συμφόρησης. Η συνάντηση περιελάμβανε τους ωκεάνιους μεταφορείς CMA CGM, Maersk, MSC, Evergreen και τους σιδηροδρόμους CSX και Norfolk Southern. Το λιμάνι της Νέας Υόρκης / Νιου Τζέρσεϊ, της Τζόρτζια, της Βαλτιμόρης, της Φιλαδέλφειας, του Τζάκσονβιλ, της Νότιας Καρολίνας και της Βιρτζίνια ήταν επίσης παρόντες. Οι ναυτιλιακοί πελάτες στη συνάντηση περιελάμβαναν τις John Deere, Stellantis, Home Depot, Under Armour και Volkswagen.

Kαλύτερα εξοπλισμένοι

«Είμαστε πολύ καλύτερα εξοπλισμένοι για να μετριάσουμε τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας από ό, τι ήμασταν μόλις πριν από λίγα χρόνια, χάρη στον αυξημένο συντονισμό σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και τις νέες προσπάθειες για την ενίσχυση τόσο της φυσικής όσο και της ψηφιακής υποδομής μας», δήλωσε ο Buttigieg, σύμφωνα με την ανάγνωση της συνάντησης.

Η Εθνική Οικονομική Σύμβουλος Lael Brainard, η οποία ήταν επίσης παρούσα, σημείωσε ότι σε προηγούμενες διαταραχές, η έλλειψη πλήρους πληροφόρησης σε διάφορες συνιστώσες του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα εμπόδισε τις δυνατότητες λήψης αποφάσεων και τις απαντήσεις. Ανέφερε την πρόσφατη πρωτοβουλία DOT FLOW ως παράγοντα διαφοράς. “Έχει ήδη ενεργοποιηθεί για να φέρει την πλήρη ικανότητα όλων των υπηρεσιών της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για να βεβαιωθούμε ότι βοηθάμε τους ωκεάνιους μεταφορείς, τους ηγέτες των λιμένων, τους σιδηροδρόμους, τους φορτωτές και τα συνδικάτα να συναντηθούν για να αξιολογήσουν τις πιθανές επιπτώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού και στη συνέχεια να συνεργαστούν για την αντιμετώπισή τους”.

Ο Paul Brashier, αντιπρόεδρος drayage και intermodal στην ITS Logistics, δήλωσε ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις μπορεί να αντιμετωπιστούν από μικρότερες εταιρείες που συντονίζουν οι ίδιες τις κρατήσεις και μπορεί να μην έχουν σχέσεις σε αυτά τα λιμάνια που εκτρέπονται. “Θέλετε να βγάλετε το εμπορευματοκιβώτιο που εκτρέπεται από το λιμάνι το συντομότερο δυνατό, ώστε να μην επιβαρυνθείτε με τέλη κράτησης και επισταλίας. Για ορισμένους από αυτούς τους φορτωτές ξεκινούν από το μηδέν», δήλωσε ο Brashier.

Μόλις ένα εμπορευματοκιβώτιο φτάσει σε ένα τερματικό, το ρολόι αρχίζει να χτυπά στον ελεύθερο χρόνο που διατίθεται σε ένα εμπορευματοκιβώτιο. Μόλις λήξει αυτός ο ελεύθερος χρόνος, αρχίζουν τα τέλη κράτησης και επισταλίας, εκτός εάν οι λιμένες συμφωνήσουν να τα καταργήσουν.

«Ψάχνουμε να δούμε αν οι τερματικοί σταθμοί είτε θα δώσουν παράταση του ελεύθερου χρόνου είτε θα παραιτηθούν από τα τέλη», δήλωσε ο Brashier στο CNBC την Τετάρτη

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης