
Σε ανοδική τροχιά φαίνεται πως μπαίνει ξανά η ταξιδιωτική βιομηχανία, ωστόσο οι υψηλές τιμές στον τομέα της πολυτέλειας, οι οποίες αυξήθηκαν μετά την Covid-19, δεν επιστρέφουν σε προπανδημικά επίπεδα. Αντιθέτως, αυξάνονται όλο και περισσότερο από μήνα σε μήνα.
Οι τιμές των πολυτελών ξενοδοχείων έφτασαν φέτος σε «επίπεδα αιχμής», με τις μέσες ημερήσιες τιμές να έχουν αυξηθεί κατά 70% σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία πολυτελών ταξιδιών Virtuoso.
Ταξίδια: Εκτοξεύτηκε η ζήτηση στην Ασία χάρη στην… κινεζική εξωστρέφεια
«Ο Ιούλιος του 2024 ξεχωρίζει για την υψηλότερη τιμή, σημειώνοντας αύξηση 85% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC Travel.
Τα τρένα
Ενώ και οι τιμές για τα πολυτελή ταξίδια με τρένο εκτοξεύονται επίσης στα ύψη, με τις τιμές για το La Dolce Vita Orient-Express της Accor που δεν έχει μπει ακόμη στις ράγες, να έχουν αυξηθεί κατά 75% μέσα σε 16 μόλις μήνες. Η τιμή εκκίνησης για ένα ταξίδι μιας διανυκτέρευσης με το τρένο, το οποίο πρόκειται να ξεκινήσει στην Ιταλία το 2025, αυξήθηκε από 2.000 ευρώ στα τέλη του 2022 σε 3.500 ευρώ (3.776 δολάρια) τον περασμένο μήνα. Σχετικά, η Accor δήλωσε στο CNBC Travel ότι οι τιμές και τα σχέδια «εξελίσσονται συνεχώς».
Οι τιμές σε ένα άλλο πολυτελές ευρωπαϊκό τρένο, το Venice Simplon-Orient-Express της Belmond, αυξήθηκαν επίσης φέτος την άνοιξη, από 3.530 λίρες τον Φεβρουάριο σε 7.060 λίρες (8.925 δολάρια) τον Μάρτιο.
Γιατί οι τιμές βαίνουν την ανιούσα
Οι τιμές των ταξιδιών έχουν αυξηθεί για πολλούς από τους ίδιους λόγους που επηρέασαν και άλλους κλάδους: πληθωρισμός, αύξηση του εργατικού κόστους, ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού και επιτόκια εξυπηρέτησης του χρέους.
Όμως, η ακλόνητη προθυμία των ταξιδιωτών να πληρώσουν τις νέες τιμές σημαίνει ότι οι «παλιές» τιμές για διακοπές πέντε αστέρων μπορεί να ανήκουν στο παρελθόν.
Καθώς ο πληθωρισμός και η αύξηση του κόστους υποχωρούν, οι τιμές των πολυτελών ταξιδιών διατηρούνται σταθερές.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι σε σημαντικά υψηλότερες τιμές, «η ζήτηση είναι εκεί», επισήμανε ο Henry Harteveldt, πρόεδρος της εταιρείας έρευνας της ταξιδιωτικής αγοράς, Atmosphere Research Group.
«Τα χρήματα δεν αποτελούν ζητούμενο για ορισμένους από αυτούς τους επισκέπτες», δήλωσε ο Harteveldt στο Squawk Box Asia τη Δευτέρα. «Πρόκειται για τους πλούσιους και υπερ-πλούσιους ταξιδιώτες, για τους οποίους τα 1000 ευρώ, τα 1.000 δολάρια ή ακόμη και περισσότερα για μια διανυκτέρευση, δεν κάνουν καμία διαφορά. Η αντιστοιχία με τα ποσά για τους περισσότερους καταναλωτές αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο των τιμών αυτων, στα 250 περίπου δολάρια».
Οι πλούσιοι ταξιδιώτες εκτιμούν επίσης τις νέες και διαφορετικές εμπειρίες, όπως τα πολυτελή ταξίδια με τρένο, είπε. «Θέλουν κάτι αποκλειστικό… και αυτές οι εταιρείες θα το εκμεταλλευτούν όσο μπορούν».
Περί τιμολόγησης
«Για τους ταξιδιώτες που έχουν συνείδηση των τιμών, ο ανταγωνισμός θα μετριάσει το κόστος στους τομείς του προϋπολογισμού και της μεσαίας κλίμακας», εξήγησε στο CNBC ο Harteveldt.
«Για όσους από εμάς ζούμε κανονικά, οι τιμές των οικονομικών αεροπορικών εισιτηρίων έχουν μειωθεί επειδή ο ανταγωνισμός αυξάνεται», είπε. «Τα οικονομικά και μεσαίας κλίμακας ξενοδοχεία είναι από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα στον ξενοδοχειακό τομέα. Εισάγουν και αυτά χαμηλότερες τιμές καθώς ανοίγουν ή επεκτείνουν τον αριθμό των ιδιοκτησιών σε αυτές τις κατηγορίες».
Η έγκαιρη κράτηση μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, αλλά η τιμολόγηση των ξενοδοχείων λειτουργεί διαφορετικά, πρόσθεσε.
«Με τα ξενοδοχεία, είτε κάνετε κράτηση νωρίς είτε περιμένετε μέχρι δύο εβδομάδες πριν από την ημερομηνία του ταξιδιού σας», δήλωσε ο Harteveldt. «Εμείς προτιμάμε επιστρεπτέες και μεταβλητές τιμές ξενοδοχείων επειδή έχουμε παρατηρήσει ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι τιμές των ξενοδοχείων μπορεί να μειωθούν ακόμη και πιο κοντά στην ημερομηνία check-in, αν η ζήτηση δεν είναι εκεί που περίμεναν να είναι».
Luxury-boom
Συνολικά, η ταξιδιωτική ζήτηση παραμένει ισχυρή, ωστόσο οι έρευνες δείχνουν ότι ορισμένοι ταξιδιώτες αρχίζουν να λυγίζουν από το κόστος.
Αυτό όμως δεν επηρεάζει τον τομέα των πολυτελών ταξιδιών στο ίδιο επίπεδο, επισήμανε και ο Dave Goodger, διευθύνων σύμβουλος για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική στην εταιρεία Tourism Economics της Oxford Economics.
«Η έκρηξη της πολυτέλειας συνεχίζεται παρά την ισοπεδωτική οικονομική δραστηριότητα σε ορισμένες μεγάλες ανεπτυγμένες αγορές», δήλωσε στο CNBC Travel.
Ο κλάδος συνεχίζει να βλέπει ανοδικές τιμολογιακές πιέσεις για εμπειρίες πολυτελείας. Κάτι που προέκυψε καθώς «ορισμένοι ταξιδιώτες έχουν ανταλλάξει τις συνήθειές τους για πιο πολυτελείς εμπειρίες», είπε. «Αντανακλά επίσης το γεγονός ότι τα επίπεδα εισοδήματος και πλούτου, συμπεριλαμβανομένων των συσσωρευμένων αποταμιεύσεων, παραμένουν υγιή για τα νοικοκυριά με υψηλότερο καθαρό πλούτο».


Latest News

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing