Πρωτοφανής ζήτηση για ταλέντα με γνώσεις και δεξιότητες βιωσιμότητας, τα λεγόμενα «πράσινα» ταλέντα, εκδηλώνεται παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο ότι το 70% των εργοδοτών, σε παγκόσμιο επίπεδο, προσλαμβάνουν επί του παρόντος ή σχεδιάζουν να προσλάβουν «πράσινα» ταλέντα και άτομα με δεξιότητες βιωσιμότητας.
Σύμφωνα με έρευνα του ομίλου ManpowerGroup, η υψηλότερη ζήτηση σημειώνεται στον κλάδο της Ενέργειας και στην Πληροφορική. Ειδικότερα, η Ενέργεια και οι Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (81%), η Πληροφορική (77%), τα Χρηματοοικονομικά και Κτηματομεσιτικά (75%), η Βιομηχανία και οι Κατασκευές (74%) και οι Μεταφορές και η Εφοδιαστική Αλυσίδα (73%) βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα κατάταξης με τις υψηλότερες προθέσεις εργοδοτών να προσλάβουν “πράσινα” ταλέντα για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας.
Παρά τη ζήτηση που εκδηλώνεται, ωστόσο, μόνο 1 στους 8 εργαζόμενους διαθέτει σήμερα περισσότερες από μια “πράσινες” δεξιότητες, προκαλώντας εκθετική έλλειψη, καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται σε ένα πλαίσιο περιορισμένου αριθμού ταλέντων.
Προσλήψεις σχεδιάζουν 1 στις 2 επιχειρήσεις – Οι περιζήτητες ειδικότητες και οι πιο υψηλοί μισθοί
Οι εργοδότες, όπως σημειώνει και ο ΣΕΠΕ, αναφέρουν την εύρεση κατάλληλων υποψηφίων (44%), τη δημιουργία αποτελεσματικών προγραμμάτων επανεκπαίδευσης (39%) και τον προσδιορισμό μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων (36%) ως τα κορυφαία εμπόδια για την υλοποίηση προγραμμάτων “πράσινων” μεταβάσεων.
Σκεπτικισμό δημιουργεί η διαπίστωση ότι, ενώ το 70% των υπαλλήλων γραφείου αναφέρουν ότι είναι έτοιμοι να «αγκαλιάσουν» την «πράσινη» μετάβαση, μόνο το 57% των συνομηλίκων τους εργατοτεχνιτών λένε το ίδιο.
Περιβαλλοντική φήμη
Η έρευνα αναδεικνύει τη μεγάλη σημασία της περιβαλλοντικής φήμης για τη Gen Z: Τα τρία τέταρτα (75%) των υποψηφίων της Γενιάς Ζ ερευνούν την “πράσινη” φήμη μιας επιχείρησης και σχεδόν οι μισοί (46%) λένε ότι θα επηρεάσει την πιθανότητα επιλογής ενός συγκεκριμένου εργοδότη.
Σε σοβαρό θέμα εξελίσσεται και το χάσμα γενεών, καθώς το 66% της Gen Z και το 64% των Millennials πιστεύει ότι οι προσπάθειες βιωσιμότητας θα ενισχύσουν την εργασία τους, σε σύγκριση με μόλις το 44% των Baby Boomers.
«Ο επιταχυνόμενος ρυθμός του παγκόσμιου “πράσινου” μετασχηματισμού εντείνει την ανάγκη για ταλέντα, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, που αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για «πράσινες» δεξιότητες υπερβαίνει σημαντικά την προσφορά, καθώς οι εργοδότες αναζητούν εξειδικευμένα ταλέντα για την επίτευξη φιλόδοξων στόχων βιωσιμότητας», αναφέρει η μελέτη.
Διερευνώντας τις προσπάθειες των υπεύθυνων προσλήψεων για την απόκτηση “πράσινων” ταλέντων και την αναβάθμιση δεξιοτήτων, η έρευνα παρέχει έναν σαφή ορισμό των διαφορετικών κατηγοριών θέσεων εργασίας.
Έτσι, οι «Green» θέσεις εργασίας είναι σημερινοί ρόλοι που συμβάλλουν στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, αλλά δεν απαιτούν νέες δεξιότητες, ενώ οι “Greening” θέσεις είναι υφιστάμενοι ρόλοι που αποκτούν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και απαιτούν ορισμένες νέες δεξιότητες.
Επιπλέον, οι «Green+» θέσεις εργασίας είναι νέοι ρόλοι, που δημιουργούνται για την επιτάχυνση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και θα απαιτήσουν πολλές νέες δεξιότητες.
Τέλος, οι “πράσινες” δεξιότητες είναι οι γνώσεις, οι μη τεχνικές ικανότητες, οι αξίες και οι συμπεριφορές που απαιτούνται για τη διαβίωση, την ανάπτυξη και τη στήριξη μιας βιώσιμης και αποδοτικής ως προς τη χρήση των πόρων, κοινωνίας.
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης