Σε τρεις τύπους υψηλού, μεσαίου, χαμηλού κινδύνου χωρίζονται τα περιστατικά MDR που απαιτούν δράση από τους πελάτες, επισημαίνει σε έκθεσή της η Kaspersky.
Σύμφωνα με την έκθεση τα περιστατικά υψηλού κινδύνου είναι επιθέσεις που προκαλούνται από ανθρώπους ή κακόβουλο λογισμικό, οι οποίες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα συστήματα πληροφορικής του πελάτη. Τα περιστατικά μεσαίου κινδύνου δεν περιέχουν ενδείξεις άμεσης ανθρώπινης εμπλοκής στην επίθεση, αλλά ενδέχεται να επηρεάσουν την υποδομή του πελάτη χωρίς όμως σοβαρές συνέπειες, ενώ τα περιστατικά χαμηλού κινδύνου δεν επηρεάζουν τα συστήματα πληροφορικής του πελάτη, αλλά απαιτούν τη λήψη ορισμένων προληπτικών μέτρων.
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση Kaspersky MDR Analyst, το 2023 η ομάδα Kaspersky SOC χρειάστηκε κατά μέσο όρο 36,37 λεπτά για να αναφέρει περιστατικά υψηλού κινδύνου – 17% ταχύτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Αναφορικά με τα περιστατικά μεσαίας σοβαρότητας, τα οποία συχνά οφείλονται σε κακόβουλο λογισμικό και είναι τα πιο συνηθισμένα, σημειώθηκε αύξηση στους χρόνους απόκρισης από 30 σε σχεδόν 33 λεπτά, γεγονός που εξηγείται από τη γενική αύξηση τέτοιων περιστατικών.
Kaspersky: 1 στα 3 περιστατικά στον κυβερνοχώρο οφείλεται σε ransomware
Τέλος, τα περιστατικά με χαμηλό κίνδυνο, συνήθως συνέπειες δυνητικά ανεπιθύμητου λογισμικού, πέρασαν περισσότερο χρόνο στην ουρά πριν αναλυθούν από την ομάδα SOC, με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονής να ανέρχεται σε λίγο περισσότερο από 48 λεπτά.
Σχετικά με την αποτελεσματικότητα της απόκρισης, περίπου το 74% των περιστατικών επιλύθηκαν μετά από μία μόνο ειδοποίηση[1], υποδεικνύοντας ότι τα σενάρια απόκρισης ήταν σαφή, οδηγώντας στον αποτελεσματικό τερματισμό των επιθέσεων.
Περίπου το 24% των περιστατικών απαιτούσαν προσοχή βάσει 2-10 ειδοποιήσεων, υποδεικνύοντας περιπτώσεις όπου η αυτόματη επίλυση δεν ήταν επαρκής και απαιτούσε τη συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα. Στα σχετικά παραδείγματα περιλαμβάνονται συνεχιζόμενες επιθέσεις, όπως απόπειρες εκμετάλλευσης μετά από παραβίαση δικτύου ή εκστρατείες phishing, οι οποίες συχνά απαιτούν μη αυτόματη έρευνα μετά από πολλαπλές ειδοποιήσεις.
Ένα μικρό ποσοστό (2%) των περιστατικών αφορούσε περισσότερες από 10 ειδοποιήσεις. Οι λόγοι περιελάμβαναν πολύπλοκες απειλές που απαιτούσαν διεξοδική έρευνα πριν από τη δράση ή καταστάσεις όπου ο πελάτης επέλεξε μόνο παρακολούθηση, όπως σε ασκήσεις στον κυβερνοχώρο.
«Τα περιστατικά υψηλού κινδύνου με άμεση ανθρώπινη συμμετοχή πρέπει να αντιμετωπιστούν γρήγορα και αποφασιστικά για να περιοριστεί η ζημιά και να αποφευχθούν οι οικονομικές απώλειες και η βλάβη στη φήμη της εταιρείας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στοχεύουμε πάντα στη μείωση του χρόνου απόκρισης σε τέτοια κρίσιμα περιστατικά. Με την πολυεπίπεδη προστασία που προσφέρει το MDR μας, μπορούμε να συνεχίσουμε να καταπολεμούμε αποτελεσματικά τους κυβερνοεγκληματίες σε αυτό το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο απειλών», δήλωσε ο Sergey Soldatov, Head of Security Operations Center της Kaspersky.
Τι συνιστά
Ανταποκρινόμενη στα ευρήματα της ανάλυσης MDR, η Kaspersky συνιστά στους οργανισμούς τα εξής:
- Πραγματοποιείτε τακτική απογραφή των μελών σε ομάδες με πρόσβαση σε πολλά αρχεία, για να έχετε μια επίσημη διαδικασία για τα προνόμια και τη διαχείριση της πρόσβασης.
- Εφαρμόστε πρακτικές εντοπισμού απειλών σε συνδυασμό με την κλασική παρακολούθηση βάσει ειδοποιήσεων.
- Διεξάγετε μια σειρά ασκήσεων στον κυβερνοχώρο για να δοκιμάσετε την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στην εταιρεία σας.
- Υιοθετήστε μια πολυεπίπεδη προσέγγιση ασφάλειας για την προστασία από περιστατικά. Αυτό περιλαμβάνει ισχυρή προστασία τερματικού σημείου, ασφάλεια δικτύου και πληροφόρηση απειλών σε συνεργασία με ειδικούς στον κυβερνοχώρο.
- Σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό κυβερνοασφάλειας, χρησιμοποιήστε υπηρεσίες διαχειριζόμενης ασφάλειας, όπως το Kaspersky Managed Detection and Response (MDR), το Kaspersky Compromise Assessment και το Kaspersky Incident Response για να αποκτήσετε πρόσθετη τεχνογνωσία και να καλύψετε ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης περιστατικών, από την αναγνώριση απειλών έως τη συνεχή προστασία και αποκατάσταση.
Latest News
Τί είναι τελικά η τεχνητή νοημοσύνη και τι ρόλο παίζει στην κυβερνοασφάλεια
Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τις εταιρείες να προστατέψουν τα προσωπικά μας δεδομένα και να ανιχνεύσουν απειλές
Άνοδος κατά 15% της μετοχής της Adobe στο πιο έντονο ράλι από το 2020
Η αμερικανική εταιρεία λογισμικού ανακοίνωσε κέρδη και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών
Τεχνητή νοημοσύνη και φροντίδα υγείας - Όσα συνέβησαν στο συνέδριο ISBI 2024
Το συνέδριο του Ινστιτούτου Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών διοργανώθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Γιατί τα likes... στο twitter γίνονται αόρατα
Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Χ προχωρά σε μια κίνηση έκπληξη
Ποια είναι η startup που βάζει φρένο στις... σπατάλες εταιρικών καρτών
Δίνει στις εταιρείες τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο οι υπάλληλοί τους χρησιμοποιούν τις εταιρικές κάρτες πληρωμών
Αντιμέτωπη με τσουχτερά πρόστιμα από τις Βρυξέλλες η Apple
Οι Βρυξέλλες ανακοινώνουν ότι η εταιρεία δεν τηρεί τους νέους κανόνες
Επένδυση 6,69 δισ. ευρώ σε data centers στην Ισπανία από τη Microsoft
Η επένδυση αφορά την περιοχή της Αραγονίας, στα βορειονανατολικά της Ισπανίας
Άλλο 1 δισ. ευρώ από τη Vodafone για τις οπτικές ίνες στην Ελλάδα
Στόχος της εταιρείας είναι η εγκατάσταση 850.000 γραμμών FTTH μέχρι το 2026
Samsung: Στόχος η πρωτιά στις ηλεκτρικές συσκευές μέχρι το 2027
Οι στόχοι της εταιρείας, η ενσωμάτωση AI στις συσκευές και η εξοικονόμηση ενέργειας
Η εντυπωσιακή αλλά καθυστερημένη είσοδος της Apple στην AI
Γιατί η υπόσχεση της Apple για έναν ψηφιακό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο καμπής για την τεχνολογία