Ήταν τον Ιούλιο του 2023, όταν η Apivita, θυγατρική του ομίλου Puig, καλωσόρισε τον νέο της CEO, Marc Toulemonde, στις εγκαταστάσεις της στο Μαρκόπουλο, ο οποίος χάρη στη μεγάλη εμπειρία του στον χώρο των καλλυντικών -επί τουλάχιστρον 20 χρόνια στη L’Oreal-, ήρθε με νέες ιδέες για να δώσει ώθηση στα επιχειρηματικά πλάνα της εταιρείας.

Σε μια χρονιά που η ίδια η εταιρεία χαρακτηρίζει «γεμάτη αλλαγές», κατάφερε να τις αντιμετωπίσει, να εμφανίσει αύξηση 14% στον κύκλο εργασιών και 28% στα κέρδη, όπως αποτυπώνεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ.

Puig: Η πολυαναμενόμενη IPO δεν «ανέστησε» την αγορά

Αλλαγές εντός κι εκτός

Τον Οκτώβριο του 2023 ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Μαρκόπουλο η παραγωγή προϊόντων άλλων συνδεδεμένων εταιρειών του ομίλου. Το γεγονός αυτό ενισχύει τον ρόλο της Apivita μέσα στον όμιλο και καταδεικνύει την εμπιστοσύνη του ομίλου στην παραγωγική δραστηριότητά της.

Ένα χρόνο μετά ολοκληρώθηκε η αλλαγή και του εγχώριου διανομέα, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πλάνο αναδιάρθωσης των Logistics της εταιρείας που είχε ξεκινήσει από το 2022 με στόχο την βελτίωση τόσο της ταχύτητας όσο και της ποιότητας υπηρεσιών διανομής και αποθήκευσης.

Την ίδια στιγμή στα πλαίσια της προσπάθειας εισόδου σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Τσεχία, Σερβία, Βραζιλία, Κίνα, Ουγγαρία, Γαλλία, Χιλή και άλλες, αναπτύσσονται νέα πρωτοποριακά προϊόντα και βελτιώνεται
περαιτέρω η ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών με τελικό στόχο την διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας.

Οι οικονομικές επιδόσεις

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε € 57.880.759 σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση αυτή ξεπέρασε τον αρχικό στόχο και προήλθε από την βελτιωμένη εγχώρια απόδοση καθώς και από ενίσχυση σε νέες αγορές.

Τα έξοδα διάθεσης της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 11% και τα έξοδα διοίκησης κατά 14%. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στην στρατηγική απόφαση της Apivita να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της στο εσωτερικό της χώρας, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα μελλοντικά οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και την βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας των υπηρεσιών. Η αλλαγή αυτή οδήγησε προσωρινά σε αύξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής για την χρήση αυτή. Επίσης, στην προσπάθειά της για ανάπτυξη στο εξωτερικό, αύξησε τα έξοδα προβολής και διαφήμισης από €4.109.891 σε €4.489.733.

Τέλος, τα καθαρά προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε €2.428.053 έναντι των κερδών €1.890.809 της προηγούμενης χρήσης σημειώνοντας αύξηση 28%.

Το σύνολο της καθαρής θέσης κατά την 31.12.2023 ανέρχεται σε ποσό €31.686.816 έναντι €29.913.084 της προηγούμενης χρήσεως. Η αύξηση αυτή οφείλεται στα κέρδη της χρήσης 2023.

Τα σχέδια για το 2024

Βελτιωμένο εμφανίζεται το πλάνο της Apivita για το 2024, στη συνέχιση της κερδοφορίας των προηγούμενων ετών, αναμένοντας να αυξήσει τα μερίδιά της στην διεθνή αγορά και να δώσει ώθηση στην κερδοφορία της μέσω των εξαγωγών.

Αυτός εξάλλου είναι και στρατηγικός στόχος του ομίλου στοχεύοντας την αγορά της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής καθώς και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce).

Η διοίκηση εκτιμά ότι θα επιτευχθεί ο στόχος απόδοσης του 2024, μέσω της ισχυροποίησης της θέσης της εταιρείας στην ελληνική αγορά και της ταχείας ανάπτυξης στις εξαγωγές.

Η Apivita σήμερα διατηρεί τρία υποκαταστήματα που αποτελούν και σημεία πώλησης των προϊόντων της στο κέντρος της Αθήνας (Σόλωνος 6), στη Θεσσαλονίκη (Εφταλιώτου 24) και στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Eπίσης, ο όμιλος έχει προχωρήσει σε αναδιοργάνωση των διοικητικών γραμμών με πιο άμεσες αναφορές στην κεντρική διοίκηση αναμένοντας να μειώσει τα διοικητικά κόστη και την αποτελεσματικότητα του οργανισμού.

Επενδύοντας σε σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε συνδυασμό με τα φωτοβολταϊακά στοιχεία που τοποθετήθηκαν στις εγκαταστάσεις της, η εταιρεία στοχεύει στον έλεγχο του κόστους ενέργειας και του κόστους παραγωγής.

Ποιος είναι ο όμιλος Puig

H ισπανική εταιρεία μόδας και αρωμάτων ιδρύθηκε το 1914 από τον Antonio Puig Castelló στη Βαρκελώνη της Καταλονίας και εξακολουθεί να διοικείται από την οικογένεια Puig. H εταιρεία εμπορεύεται τα προϊόντα της σε 150 χώρες και έχει άμεση παρουσία σε 26 από αυτές, απασχολώντας 4.472 άτομα παγκοσμίως. Το 2018 είχε 2 δισεκατομμύρια ευρώ καθαρά έσοδα και 242 εκατομμύρια ευρώ καθαρά κέρδη.

Τόσο στον τομέα της μόδας όσο και στον τομέα των αρωμάτων, η Puig δραστηριοποιείται με τα εμπορικά σήματα Nina Ricci, Carolina Herrera και Paco Rabanne. Στον τομέα της μόδας, είναι επίσης ο κύριος μέτοχος των Jean Paul Gaultier και Dries Van Noten. Στον τομέα των αρωμάτων, δραστηριοποιείται με τις εταιρείες L’Artisan Parfumeur, Penhaligon’s και με την άδεια των εμπορικών σημάτων Christian Louboutin, Comme des Garçons, Adolfo Dominguez, Antonio Banderas, Shakira και Benetton. Ενώ Στα καλλυντικά δραστηριοποιείται μέσω της γαλλικής Uriage, της πλειοψηφικής θυγατρικής, της βρετανικής Charlotte Tilbury και της ελληνικής Apivita, καθώς και της ισπανικής κοινοπραξίας Isdin.

Ο Marc Puig ηγείται της εταιρείας από το 2004 και όπως έχει δηλώσει ο ίδιος θα είναι «η τελευταία γενιά της οικογένειας που θα ηγηθεί της επιχείρησης».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία