
Αύξηση εσόδων και κερδών κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα η ΟΛΠ ΑΕ.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και την αναδρομολόγηση πλοίων γύρω από την Αφρική, που μειώνει δραματικά τις προσεγγίσεις στο λιμάνι του Πειραιά τα έσοδα της ΟΛΠ ΑΕ αυξήθηκαν κατά 2,5% στα 45,02 εκατ. ευρώ έναντι 43,92 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (άνοδος 2,5%).
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Επίσης τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 1,7% στα 22,7 εκατ. ευρώ από 22,34 εκατ. ευρώ πέρυσι την ίδια περίοδο και τα κέρδη μετά φόρων κινήθηαν ανοδικά κατά 6,9% στα 13,87 εκατ. ευρώ από 12,98 εκατ. ευρώ το πρωτο τρίμηνο του 2023.
Τα έσοδα
Τα έσοδα συνέχισαν την ανοδική πορεία της προηγούμενης περιόδου, στηριζόμενα κυρίως στους λειτουργικούς τομείς του Σταθμού Αυτοκινήτων, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Προβλήτα Ι, και της Κρουαζιέρας, παρά τις έντονες πιέσεις που προκαλούνται από την διεθνή αστάθεια. Η ανοδική τάση της ελληνικής οικονομίας συνέβαλαν στην άνοδο των εσόδων από τα φορτία που προορίζονται για την εσωτερική αγορά που αντιστάθμισαν τις απώλειες από τα φορτία μεταφόρτωσης.
Τερματικός Σταθμός Αυτοκινήτων
Ο τερματικός Σταθμός Αυτοκινήτων κατέγραψε μείωση των φορτίων, τόσο των εγχώριων όσο και των οχημάτων μεταφόρτωσης, κατά περίπου -5,4% και -23,1%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Ο κύριος λόγος για το παραπάνω γεγονός οφείλεται κυρίως σε δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση του χρόνου παραμονής των αυτοκινήτων στις προβλήτες του λιμανιού, που οδήγησε σε μείωση της δυνατότητας εξυπηρέτησης νέων φορτίων από την Εταιρεία. Αυτή η έκτακτη κατάσταση προσέφερε ωστόσο σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε 3,1 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2023: 0,6 εκατ. ευρώ) υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των άλλων εσόδων και οδηγώντας στη συνολική αύξηση των εσόδων του τομέα.
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων
Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτα Ι) καταγράφεται μείωση -4,0% στη συνολική διακίνηση φορτιών σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης. Η εν λόγω μείωση προέρχεται κυρίως από τη μείωση της διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης κατά -27,0% (από 100.346 σε 73.236 TEUs) επηρεαζόμενη από τα προβλήματα διέλευσης των εμπορικών πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ, λόγω των γενικευμένων ταραχών στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Η μείωση αυτή αντισταθμίζεται πλήρως από την εντυπωσιακή αύξηση του εγχώριου φορτίου κατά +65,6% (από 33.078 σε 54.791 TEUs).
Κρουαζιέρα
Ανάπτυξη παρουσιάζει και ο τομέας της Κρουαζιέρας, καταγράφοντας αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά (homeport/άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Μικρή αύξηση κατέγραψε και η Ακτοπλοΐα ακολουθώντας την αυξητική τάση στον ελληνικό τουρισμό, και τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Τέλος τα έσοδα παραχώρησης που εισπράχθηκαν από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. για τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ μειώθηκε κατά περίπου € 1,5 εκατ. (-7,8%) κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, λόγω της μείωσης του διακινούμενου φορτίου εξαιτίας των ασταθών συνθηκών στην περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ.
Διαβάστε αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα εδώ.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο