Χήτος: Οι λεπτομέρειες του deal στην Σαουδική Αραβία για τα αναψυκτικά «Green» – Σκέψεις για τοπική παραγωγή

Τι περιλαμβάνει η νέα συμφωνία της Χήτος στην περιοχή της Μέσης Ανατολής – Οι νέοι στόχοι και τα επόμενα βήματα

Χήτος: Οι λεπτομέρειες του deal στην Σαουδική Αραβία για τα αναψυκτικά «Green» – Σκέψεις για τοπική παραγωγή

Ένα νέο, πολύ πιο προσοδοφόρο κεφάλαιο επιχειρεί να ανοίξει η «Χήτος» στην Μέση Ανατολή. Η συμφωνία με την Al Rabie Saudi Foods για τη διανομή των προϊόντων «Green» στην Σαουδική Αραβία που ανακοινώθηκε χθες εκτιμάται πως θα δώσει την απαραίτητη ώθηση που ζητούσε η εταιρεία για την επίτευξη των στόχων της.

«Περιμένουμε αρκετά πράγματα από την συμφωνία, την οποία κυνηγούσαμε εδώ και καιρό», λέει στον ΟΤ ο Γιάννης Χήτος, εκ των βασικών μετόχων της «Χήτος».

Στρατηγική συμφωνία της Χήτος για διανομή των αναψυκτικών «Green» στη Σαουδική Αραβία

Πρόκειται άλλωστε, όπως προσθέτει, για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην παραγωγή χυμών στη Μέση Ανατολή που τροφοδοτεί 18.000 σημεία μέσα από 18 κέντρα διανομής.

Αν και αποφεύγει να αναφερθεί σε συγκεκριμένα νούμερα,-παρότι υπάρχουν στο business plan που έχει καταστρωθεί-, επισημαίνει πως βασικός στόχος είναι η κατάκτηση ενός «σεβαστού ποσοστού στην τοπική αγορά».

Ο ανταγωνισμός και η Coca Cola

Στα στοιχεία που επιτρέπουν αισιοδοξία είναι πως πέρα από την ποιότητα των προϊόντων Green και τα υγιεινά στοιχεία της (χωρίς ζάχαρη) είναι η στροφή προς τον Δυτικό κόσμο που επιχειρεί η Σαουδική Αραβία, προσφέροντας ευνοϊκό έδαφος για την ανάπτυξη ξένων εταιρειών και στις προτάσεις τους.

Επιπλέον, οι συνθήκες του ανταγωνισμού ευνοούν την ανάπτυξη ποιοτικών προϊόντων αφού η παρουσία πολυεθνικών που κυριαρχούν στον χώρο όπως η Coca Cola είναι περιορισμένη στην περιοχή ενώ και τα χρώματα των προϊόντων «Green» είναι οικεία στους κατοίκους της χώρας (το πράσινο χρώμα είναι στη σημαία της).

Σκέψεις για τοπική παραγωγή

Σε πρώτη φάση, εξηγεί, ο έμπειρος επιχειρηματίας τα προϊόντα Green θα εξάγονται από την Ελλάδα και ήδη έχουν σταλεί αρκετά containers, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η διάθεση τους.

Δεν αποκλείεται πάντως σε δεύτερη φάση και ανάλογα με την πορεία των προϊόντων να εξεταστεί το ενδεχόμενο η παραγωγή να γίνεται σε τοπική μονάδα.

Η αποστολή προϊόντων στην ευρύτερη περιοχή, επισημαίνει ο κ. Χήτος, έχει δυσκολέψει αρκετά το τελευταίο διάστημα εξαιτίας του πολέμου στο Ισραήλ αλλά και των επιθέσεων των Χούθι της Υεμένης στα εμπορικά πλοία που πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αγορά αξίας 3,1 δισ. δολάρια

Να σημειωθεί πως η αγορά αναψυκτικών της Σαουδικής Αραβίας εκτιμάται πως θα φθάσει τα 3,1 δισ. δολάρια έως το τέλος του 2024 ενώ προβλέπεται μεσοσταθμική ανάπτυξης 4,5% μέχρι και το 2028.

Ειδικότερα, η κατηγορία των ανθρακούχων ποτών «χωρίς ζάχαρη» («no sugar segment» carbonates), αναπτύσσεται με ρυθμό της τάξης του 130% σε όγκο.

O ελληνικός όμιλος δραστηριοποιείται ήδη με επιτυχία στην Μέση Ανατολή, μέσω της θυγατρικής εταιρείας Green Cola Middle East FZCO.

Η IPO στο Λονδίνο

Όσον αφορά στα σχέδια εισαγωγής του Green Beverages Group, στον οποίο ανήκει η «Χήτος», ο κ. Χήτος ξεκαθαρίζει πως έχουν –προς το παρόν- «παγώσει» αφού οι διεθνείς συνθήκες άλλαξαν άρδην προς το χειρότερο. Παραμένει ωστόσο στο τραπέζι ως επιλογή.

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο