
Οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων προβληματίζουν την παγκόσμια ναυτιλία καθώς είναι πλέον συχνά το φαινόμενο ανάφλεξης τους και η πρόκληση πυρκαγιών είτε επί του πλοίου είτε στη στεριά όπως συνέβη πρόσφατα στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ στο Νέο Ικόνιο στον Πειραιά.
Στην περίπτωση του Πειραιά η παρέμβαση ήταν άμεση υπό το συντονισμό της Πυροσβεστικής με την διάθεση τεσσάρων οχημάτων και την παροχή συνδρομής που ζητήθηκε από το ρυμουλκό ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ που διαθέτει ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό κατηγορίας FiFi1 και το οποίο συνετέλεσε μαζί με τους πυροσβέστες στην κατάσβεση της πυρκαγιάς εντός 20 λεπτών μόνο.
Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, με αφορμή το γεγονός αυτό επισημαίνει ότι σε μεγάλα λιμάνια όπως ο Πειραιάς που υποδέχονται πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία περιέχουν ακόμη και επικίνδυνα υλικά, όπως και οι μπαταρίες των αυτοκινήτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων, ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς είναι πολύ αυξημένος, ενώ η καταστολή της, εξαιτίας των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται, έχει μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας για όσους συμμετέχουν.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την Ένωση, «αντίστοιχα αυξημένες θα πρέπει να είναι και οι πρόνοιες των κανονισμών ρυμούλκησης που εκδίδουν οι φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων σε ό,τι αφορά την πυροσβεστική ικανότητα των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια με μεγάλη κίνηση κυρίως σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου περιστατικού».
Όπως τονίζει ο κ. Παύλος Ξηραδάκης, , το περιστατικό αυτό έρχεται να προστεθεί στα πάρα πολλά αντίστοιχα συμβάντα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα που καταγράφονται παγκοσμίως έχοντας προβληματίσει την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η αντιμετώπιση συμβάντων πυρκαγιάς σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με τα δεξαμενόπλοια εξαιτίας των διαφόρων τύπων επικίνδυνων φορτίων που μεταφέρουν σε συνάρτηση με το μέγεθος των πλοίων.

Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων
Είναι επίσης με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο, προσθέτει ο κ. Ξηραδάκης, ότι συμβάντα πυρκαγιάς θα συμβούν πάλι στα ελληνικά λιμάνια.
Στο πλαίσιο αυτό ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων επισημαίνει την ανάγκη ύπαρξης ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών πολλά εκ των οποίων δεν διαθέτουν χερσαίο σύστημα πυρόσβεσης.
Επίσης προσθέτει είναι ορθή η πρόβλεψη του π.δ. 83/2022 που επιβάλλει στα ρυμουλκά να διαθέτουν υποχρεωτικά τον προβλεπόμενο πυροσβεστικό εξοπλισμό όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν έκτακτα περιστατικά πυρκαγιάς σε πλοία και λιμενικές εγκαταστάσεις πάντοτε σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών και ευρωπαϊκών κανονισμών.
Τέλος ζητά τα λιμάνια να καταρτίσουν κανονισμό ρυμούλκησης που να περιλαμβάνει ειδική πρόβλεψη για ενισχυμένο πυροσβεστικό εξοπλισμό των ρυμουλκών, επιπέδου τουλάχιστον FiFi1.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)