
Το προφίλ μιας εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν βρίσκεται στα χέρια των CEOs, αλλά συνήθως αφήνεται σε νεότερο, τεχνολογικά καταρτισμένο προσωπικό μιας επιχείρησης ή σε επαγγελματίες επικοινωνίας, οι οποίοι κατανοούν πώς μπορεί να γίνουν αποδεκτά.
Πλέον όμως αναμένεται ολοένα και περισσότερο από τους διευθύνοντες συμβούλους και άλλα στελέχη της C-suite να δημοσιεύουν τακτικά σε πλατφόρμες όπως το LinkedIn για να βελτιώσουν το δημόσιο προφίλ τους. Και, όπως συμβαίνει με όλους τους influencers στο διαδίκτυο, η αυθεντικότητα είναι καθοριστική.
CEOs: Ασφάλεια από… χρυσάφι για την προστασία τoυς – Πόσα ξοδεύουν οι εταιρείες – κολοσσοί
CEOs: Σε ποια μέσα βρίσκονται
Τα τελευταία πέντε χρόνια παρατηρήθηκε αύξηση κατά 35 % των επαγγελματιών C-suite στις ΗΠΑ στο LinkedIn και αύξηση κατά 30 % στο Ηνωμένο Βασίλειο. Υπήρξε επίσης κατά 23% αύξηση των αναρτήσεων από διευθύνοντες συμβούλους σε παγκόσμιο επίπεδο σε ετήσια βάση, και το περιεχόμενό τους έχει τέσσερις φορές μεγαλύτερη εμπλοκή από το υπόλοιπο περιεχόμενο των μελών του LinkedIn. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι μπορούν να αναμένουν 39% αύξηση των ακολούθων τους μετά την ανάρτηση, σύμφωνα με το LinkedIn.
«Συχνά είναι ευκολότερο να οικοδομήσουμε εμπιστοσύνη με τους ανθρώπους παρά με τις εταιρικές μάρκες», σημειώνει στους Financial Times ο Dan Shapero, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας. «Έτσι, τα στελέχη, ως προέκταση της εταιρικής μάρκας, χρησιμοποιούν το LinkedIn ως έναν τρόπο για να οικοδομήσουν σύνδεση και εμπιστοσύνη με το κοινό που τους ενδιαφέρει».
Οι πιο επιδραστικοί CEOs
Μερικοί από τους πιο επιδραστικούς διευθύνοντες συμβούλους περιλαμβάνουν τον Daniel Ek της Spotify, ο οποίος απέκτησε περισσότερους από 130.000 ακολούθους τον τελευταίο μήνα, και τον Jon Gray, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Blackstone, ο οποίος έχει παρόμοιο αριθμό followers.
Όλο και περισσότερο, όπως και με άλλες μορφές κοινωνικών μέσων, ο επόμενος στόχος του LinkedIn είναι το βίντεο, το οποίο, όπως λέει, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή στην πλατφόρμα, με τις μεταφορτώσεις να αυξάνονται κατά 34% σε ετήσια βάση.
«Το βίντεο προσφέρει ένα διαφορετικό επίπεδο σύνδεσης και εξελίσσεται σε γλώσσα του διαδικτύου», προσθέτει ο Shapero. «Ειδικότερα, τα βίντεο από στελέχη είναι από τα πλέον ενδιαφέροντα περιεχόμενα στην πλατφόρμα, επειδή οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίσουν αυτούς τους ηγέτες οργανισμών που έχουν σημασία γι’ αυτούς».
Ο Shapero, για παράδειγμα, γυρίζει τα βίντεό του αφού αφήσει την κόρη του στο σχολείο, αντλώντας έμπνευση από την προσωπική του ζωή για να συζητήσει θέματα όπως το άγχος της επιστροφής στο σχολείο και τις πληθωριστικές πιέσεις στον εργασιακό χώρο.
Θέμα ισορροπίας
Ωστόσο, η επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ του προσωπικού και του επαγγελματικού μπορεί να είναι δύσκολη.
«Ο αλγόριθμος του LinkedIn έχει μετατοπιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε αναρτήσεις που μοιράζονται γνώσεις και συμβουλές, κυρίως από ειδικούς που γράφουν για το βασικό τους θεματικό πεδίο για ένα ξεχωριστό κοινό», εξηγεί στους FT ο Jason Ball, ιδρυτής του οργανισμού μάρκετινγκ B2B Considered Content.
«Αυτό που αποδεχόμαστε όλοι σήμερα είναι ότι οι επιχειρήσεις είναι προσωπικές και οι ακόλουθοι θέλουν να ακούνε τις ιστορίες με τις οποίες έχουν κοινά στοιχεία. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζονται οι βαθιά προσωπικές αναρτήσεις, καθώς τείνουν να είναι διχαστικά, και είχαν την τιμητική τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όλο αυτό ανήκει στο παρελθόν και η πλατφόρμα έχει προχωρήσει από τότε», πρόσθεσε.
Το κοινωνικό πρόσημο
Η πίεση τώρα αφορά τα στελέχη και να μιλήσουν για κοινωνικά θέματα. Η FTI Consulting το περιγράφει αυτό ως «περπάτημα σε τεντωμένο σχοινί». Η έρευνά της διαπίστωσε ότι το 66% των επιχειρηματικών ηγετών δεν αισθάνονται προετοιμασμένοι να μιλήσουν με αυτοπεποίθηση για κοινωνικά θέματα, ωστόσο το 75% των επαγγελματιών και το 82% των επενδυτών αναμένουν από τους επιχειρηματικούς ηγέτες να πάρουν θέση σε σημαντικά θέματα.
Ο Adrien Nussenbaum, συν-διευθύνων σύμβουλος της Mirakl, μιας γαλλικής νεοφυούς εταιρείας διαδικτυακών αγορών, χρησιμοποίησε το LinkedIn για να προειδοποιήσει για την «ανησυχητική άνοδο του εξτρεμισμού» ενόψει των γαλλικών εκλογών. «Στην καθημερινή μας ζωή ως επιχειρηματίες, προσπαθούμε να μην παίρνουμε κομματικές θέσεις. Παρ’ όλα αυτά, έχουμε την ευθύνη να υπερασπιστούμε τις αρχές της ελευθερίας, της ισότητας και της αδελφοσύνης που αποτελούν την ουσία της Δημοκρατίας μας», έγραψε.
Ο Nussenbaum δήλωσε στους FT: «Οι ηγέτες των επιχειρήσεων έχουν την ευθύνη να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους και να μιλήσουν για κοινωνικά ζητήματα αντί να εμμένουν σε ιδιοτελή εταιρικά μηνύματα».
CEOs: Προσελκύουν και προσωπικό
Η ανάληψη μιας τέτοιας θέσης μπορεί να είναι επικίνδυνη, αλλά θα μπορούσε να προσελκύσει νέο προσωπικό με αντίστοιχες ιδέες. Σύμφωνα με μια έκθεση του 2022 της συμβουλευτικής εταιρείας Brunswick, όταν οι υποψήφιοι αναζητούν μια επιχείρηση στην οποία θα μπορούσαν να ενταχθούν, κοιτάζουν πρώτα την ιστοσελίδα της εταιρείας και μετά τη σελίδα του διευθύνοντος συμβούλου στο LinkedIn.
Και, αφού προσελκύσουν το ταλέντο, το LinkedIn μπορεί επίσης να αποτελέσει ένα καλό φόρουμ για να το επαινέσουν. «Οι διευθυντές μπορούν να χρησιμοποιούν το LinkedIn για να αναγνωρίζουν τα επιτεύγματα και να δίνουν τα εύσημα στους υπαλλήλους τους», επισημαίνει ο Tariq Khwaja, κύριος σύμβουλος της TK Associates, μιας εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ μεταξύ επιχειρήσεων.
Τα στελέχη που πιέζονται από τον χρόνο και δεν επιθυμούν να γίνουν κοινωνικοί μέσοι που επηρεάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αισθάνονται ότι είναι μια δουλειά που είναι πιο εύκολο να αναθέσουν. Ωστόσο, η Chantal Swainston, ιδρύτρια του The Heard, ενός δείκτη για τις γυναίκες στο Fintech, επιμένει ότι απαιτούνται μόνο 20 λεπτά την ημέρα για την ανάρτηση και τη συμμετοχή στο περιεχόμενο άλλων ανθρώπων.
«Τα καλύτερα προφίλ δεν διευθύνονται εξ ολοκλήρου από κάποιον άλλο», λέει. «Πρέπει να βρείτε χρόνο για να είστε στον ιστότοπο. Το LinkedIn είναι για να κάνετε συνδέσεις και να δικτυωθείτε, όχι μια πλατφόρμα στην οποία μπορείτε να φωνάξετε και μετά να εξαφανιστείτε για άλλη μια εβδομάδα».


Latest News

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label