
Οι τιμές των ναύλων των υπερδεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν μετά την επέκταση των κυρώσεων των ΗΠΑ στο ρωσικό εμπόριο πετρελαίου και έστειλαν τους εμπόρους να σπεύσουν να κλείσουν πλοία για να παραλάβουν προμήθειες από άλλες χώρες για να πάνε στην Κίνα και την Ινδία, δήλωσαν ναυλομεσίτες και έμποροι, σύμφωνα με το Reuters.
Τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζητούν εναλλακτικές προμήθειες καυσίμων καθώς προσαρμόζονται στις νέες αυστηρές κυρώσεις των ΗΠΑ σε βάρος των Ρώσων παραγωγών και των δεξαμενόπλοιων που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν τα έσοδα του νούμερο 2 εξαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ – Ράλι στο Brent
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων, μέρος ενός «σκιώδους στόλου», έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα, οι οποίες στράφηκαν στις φθηνές ρωσικές προμήθειες που απαγορεύτηκαν στην Ευρώπη μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Ορισμένα από τα δεξαμενόπλοια έχουν επίσης μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν, το οποίο επίσης υπόκειται σε κυρώσεις.
Πετρέλαιο: Σε ποιες διαδρομές αυξάνονται τα ναύλα
Οι τιμές των ναύλων για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) που μπορούν να μεταφέρουν 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου σε μεγάλες διαδρομές αυξήθηκαν κατακόρυφα αφού η Unipec, ο εμπορικός βραχίονας του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας Sinopec, ναύλωσε αρκετά υπερδεξαμενόπλοια την Παρασκευή, ανέφεραν πηγές του κλάδου.
Σε ημερήσια βάση, η τιμή στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα, γνωστή ως TD3C, έχει εκτιναχθεί κατά 39% από την Παρασκευή στα 37.800 δολάρια, το υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο, δήλωσε ένας ναυλομεσίτης. Οι ναύλοι για τις ρωσικές αποστολές πετρελαίου προς την Κίνα έχουν επίσης εκτοξευθεί μετά τις κυρώσεις.
Οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax για τη μεταφορά αργού μίγματος ESPO από το λιμάνι Κοζμίνο της Ρωσίας στον Ειρηνικό προς τη Βόρεια Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν τη Δευτέρα στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια, καθώς οι πλοιοκτήτες ζήτησαν τεράστια ασφάλιστρα λόγω των περιορισμένων διαθέσιμων χωρητικοτήτων για τη συγκεκριμένη διαδρομή, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Commodity Insights.
Επιτείνοντας τη στενότητα, τα δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις έχουν εγκλωβιστεί έξω από την ανατολική επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας, μη μπορώντας να εκφορτώσουν μετά την απαγόρευση που επέβαλε η Shandong Port Group πριν από την ανακοίνωση της Ουάσινγκτον την Παρασκευή.
Αναλυτές δήλωσαν ότι η διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων θα μπορούσε να περιοριστεί περαιτέρω, καθώς οι έμποροι αναζητούν πλοία που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις για να μεταφέρουν ρωσικό και ιρανικό αργό. «Αναμένουμε ότι νέα πλοία θα τραβηχτούν στον σκιώδη στόλο τους επόμενους μήνες, πολλά από τα οποία θα είναι νέα σε αυτό το εμπόριο, σφίγγοντας την προσφορά στην αγορά η οποία δεν υπόκειται σε κυρώσεις», ανέφεραν οι αναλυτές της Kpler σε σημείωμά τους.
Τα ναύλα για τα VLCCs από τη Μέση Ανατολή προς τη Σιγκαπούρη έχουν αυξηθεί περισσότερο, σημειώνοντας άνοδο σε παγκόσμια κλίμακα (WS) 11,15 από την Παρασκευή σε WS61,35, δήλωσε ένας άλλος ναυλομεσίτης.
Στη διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Κίνα, τα ναύλα έκαναν άλμα στα WS59,70, αυξημένα κατά WS10,40, ενώ η τιμή για τα VLCCs που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα αυξήθηκε κατά WS9,55 στα WS61,44, δήλωσε ένας άλλος.
Για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τον Κόλπο των ΗΠΑ στην Κίνα, θα κοστίζουν τώρα 6,82 εκατ. δολάρια, αυξημένοι κατά 360.000 δολάρια από την προηγούμενη εβδομάδα, είπε.


Latest News

Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία

Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση

Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού

Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024

Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets

Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του

Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή

Πάνω απο 7.000 επιβάτες αναχώρησαν με πλοία από την Σαντορίνη τις δυο τελευταίες ημέρες
Τι αναφέρει το Υπουργείο Ναυτιλίας όσα συμβαίνουν στη Σαντορίνη

Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys

Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης