Σε ανοδική τροχιά, αν και σε μονοψήφιο ποσοστό εκτιμάται πως θα παραμείνει η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών το 2025 αλλά και τα επόμενα χρόνια. Την ίδια στιγμή, από το δεύτερο εξάμηνο του 2027 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα αλλάξει πρόσωπο καθώς μια σειρά επενδύεις θα έχουν ολοκληρωθεί.

Με το δεξί ξεκίνησε το 2025 για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει θετικά παρά την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον.

Μάλιστα, ενώ η Ευρώπη σε ό,τι αφορά την αύξηση της κίνησης βρίσκεται στο 1,8% σύμφωνα με τα στοιχεία του 2024 σε σχέση με το 2019 το αεροδρόμιο της Αθήνας βρίσκεται στο 24,5%. “Αυτή η απόκλιση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αναμένουμε ένα μονοψήφιο ποσοστό αύξησης για το 2025 και ένα αντίστοιχο χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης για τα επόμενα χρόνια σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα”, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), Γιάννης Παράσχης, στη διάρκεια της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.

Άνοιγμα στην κινεζική αγορά

Αναγνωρίζοντας ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία και κυρίως στις δυτικές κύριες αγορές του αεροδρομίου ο ΔΑΑ επεκτείνεται και προς ανατολάς στοχεύοντας στην ενίσχυση της παρουσίας κυρίως της κινεζικής αγοράς.

Όπως είπε ο κ. Παράσχης στις πτήσεις από Πεκίνο και Σαγκάη αναμένεται να προστεθεί μία ακόμη περιοχή χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες. Αν και η επανάκαμψη των Κινέζων μετά την πανδημία γίνεται με αργούς ρυθμούς είναι μία μεγάλη αγορά που τα επόμενα χρόνια θα πάει καλύτερα είπε ο κ. Παράσχης.

Πότε θα αποδώσουν οι επενδύσεις

Στην ίδια συνέλευση και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των μετοχών η διοίκηση του ΔΑΑ ξεκαθάρισε ότι τα έσοδα από τις επενδύσεις επέκτασης που υλοποιεί το αεροδρόμιο θα αρχίσουν να «εγγράφονται» από το δεύτερο εξάμηνο του 2027 καθώς τότε θα αρχίσει να λειτουργεί το νέο πολυώροφο πάρκινγκ αυτοκινήτου. Από το τέλος του 2028 θα αρχίσουν να τρέχουν έσοδα και από τις άλλες εμπορικές δραστηριότητες (καταστήματα κ.λ.π.) στο πλαίσιο της επέκτασης του κύριου αεροσταθμού.

Στόχος 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032

Υπενθυμίζεται ότι βασικό στοιχείο του επενδυτικού σχεδίου που στοχεύει το αεροδρόμιο να εξυπηρετεί το 2032 περί τα 40 εκατ. επιβάτες, είναι η περαιτέρω επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού (MTB) και του κτιρίου δορυφορικού αεροσταθμού (STB), με συνολική αύξηση των χώρων κατά περίπου 148.000 τ.μ. (+68%) για την παροχή πρόσθετων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών, πρόσθετων αιθουσών επιβίβασης, νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, διευρυμένων χώρων λιανικής πώλησης και εστίασης, καθώς και των απαιτούμενων τροποποιήσεων του οδικού δικτύου και λοιπών υποδομών.

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Επέκταση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών

Τα άλλα μέρη του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας και το νέο πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων, συνεχίζονται σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται εντός του β’ τριμήνου του 2027. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει καμία ανάγκη για πρόσθετο διάδρομο προσγείωσης / απογείωσης ή πρόσθετους τροχόδρομους.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Παράσχης το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,28 δισ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από δανεισμό ήδη έχει υπογραφεί σχετική σύμβασης με την Alpha Βank ύψους 800 εκατ. ευρώ ενώ άλλα 240 εκατ. ευρώ θα δοθούν από την επικείμενη Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, στο πλαίσιο του προγράμματος Scrip Dividend, και τα υπόλοιπα επίσης από δανεισμό, μη αποκλειόμενης έκδοσης ομολογιακού δανείου,

Δεν αποκλείει ενδιαφέρον για άλλα αεροδρόμια

Πάντως εκτός από τις επενδύσεις στο αεροδρόμιο, με βάση και τις απαντήσεις σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Παράσχης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο επένδυσης και σε άλλα αεροδρόμια καθώς απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι «μπορούμε να εξετάσουμε και άλλα αεροδρόμια και θα το κάνουμε με ζέση και λεπτομέρεια όπως κινούμαστε πάντα»

Τέλος σχολιάζοντας την μετοχική τοποθέτηση της Aegean και του προέδρου της Ευτύχη Βασιλάκη στον ΔΑΑ σημείωσε ότι είναι καλό που αεροπορικές εταιρείες με στενή σχέση με ένα αεροδρόμιο επενδύουν και στις μετοχές του καθώς εμπιστεύονται τα σχέδια του και την μερισματική του πολιτική ενώ αντιθέτως δεν είναι θετικό οι αεροπορικές εταιρείες να αλλάζουν αεροδρόμια.

Μέρισμα 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Να σημειωθεί τέλος ότι οι μέτοχοι του ΔΑΑ ενέκριναν τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2024, τις σχετικές Εκθέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και των Ανεξάρτητων Ορκωτών Ελεγκτών, καθώς και της Δήλωσης Εταιρικής Διακυβέρνησης και της Έκθεσης Βιωσιμότητας. Επίσης ενέκριναν το μέρισμα των €0,7862 ανά μετοχή, όπως επίσης και το πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος τετραετούς διάρκειας (2025 – 2028).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Τουρισμός: Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 – Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τουρισμός |

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες

Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες