
Εκρηκτική άνοδος της τάξης του 18,3% καταγράφεται στις απευθείας ξενοδοχειακές κρατήσεις στους σημαντικότερους προορισμούς της Ελλάδας για το φετινό σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα, με το γεγονός ότι ορθόδοξο και καθολικό Πάσχα συμπίπτουν ημερολογιακά να λειτουργεί ως επιταχυντής, με αποτέλεσμα δύο στους τρεις ελληνικούς προορισμούς να σημειώνουν ακόμα και διψήφιο ποσοστό ανόδου.
Τα στοιχεία που συγκέντρωσε και ανάλυσε η Nelios για το φετινό Πάσχα δείχνουν πως οι κρατήσεις προέρχονται από συνολικά 112 διαφορετικές χώρες (με τουλάχιστον μία κράτηση από καθεμία), ενώ και ο εσωτερικός τουρισμός τροφοδοτεί τα ελληνικά ξενοδοχεία με 12,6% περισσότερες κρατήσεις Ελλήνων σε σχέση με το Πάσχα του 2024.
Κως και Ρόδος σημειώνουν άνοδο 38,3% και 37,6% αντίστοιχα – Μέχρι και +80% η Πάτρα
Η περίπτωση της Κρήτης
Η εικόνα των κρατήσεων είναι ιδιαίτερα θετική σε όλες σχεδόν τις περιοχές της χώρας, με τους ταξιδιώτες να δείχνουν σαφή προτίμηση σε προορισμούς με αυθεντικές εμπειρίες. Απόλυτη πρωταγωνίστρια είναι η Κρήτη, η οποία σημειώνει θεαματική άνοδο 82,4% σε σύγκριση με την πασχαλινή περίοδο του 2024.
Ισχυρή δυναμική παρουσιάζουν τα Δωδεκάνησα (+37,6%), η Πελοπόννησος (+23,6%), η Αττική (+22,9%) και η Ηπειρωτική Ελλάδα (+19,3%), ενώ και τα Ιόνια Νησιά κινούνται ανοδικά κατά 4,6% ως προς τα επίπεδα των απευθείας ξενοδοχειακών κρατήσεων για το Πάσχα.
Αντίθετα, οι Κυκλάδες σημειώνουν μείωση 11,4%, με τις κρατήσεις για Σαντορίνη να είναι μειωμένες κατά 20,2%, για Μύκονο κατά -12,1% και για Νάξο κατά -6,3%.
Με εξαίρεση τα τρία αυτά νησιά και την Κεφαλονιά (-4,4%), όλοι οι υπόλοιποι επιμέρους προορισμοί της χώρας κινούνται ανοδικά, με ιδιαίτερα κερδισμένους εκείνους που επενδύουν στην αυθεντικότητα και τον Πασχαλινό χαρακτήρα των εμπειριών που προσφέρουν.
Ρεκόρ ανόδου για Πάτρα, Κω και Κέρκυρα
Τη μεγαλύτερη δυναμική παρουσιάζει η Πάτρα, με την άνοδο των απευθείας ξενοδοχειακών κρατήσεων να αγγίζει το 80,2%, αποδεικνύοντας ότι η πόλη επανατοποθετείται στον τουριστικό χάρτη της Ελλάδας.
Παράλληλα, Κως και Ρόδος σημειώνουν άνοδο 38,3% και 37,6% αντίστοιχα, επαληθεύοντας τη θετική τάση που καταγράφεται στα Δωδεκάνησα, ενώ η Κέρκυρα, με αύξηση 32,8%, παραμένει σταθερά στους κορυφαίους προορισμούς πασχαλινών διακοπών στην Ελλάδα, χάρη στα μοναδικά τοπικά έθιμα. Στις Κυκλάδες, παρά την πτωτική πορεία της ζήτησης, η Πάρος κατάφερε να σημειώσει άνοδο 28,1%, ισορροπώντας ανάμεσα στον παραδοσιακό και τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα της.
Αντίστοιχα, ανοδική πορεία εμφανίζουν και προορισμοί όπως το Πήλιο (+31,43%), η Πάργα (+30,7%), το Λιτόχωρο (26,67%) και η Μονεμβασιά (+23,1%), που συνδυάζουν φυσική ομορφιά με έντονο τοπικό χαρακτήρα.
Ανοδικά και η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη
Διψήφιες αυξήσεις καταγράφονται επίσης στο Ρέθυμνο (+19,66%) και τη Θάσο (+19,1%), αλλά και στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας: Η αύξηση των απευθείας κρατήσεων στα ξενοδοχεία της Αθήνας ανέρχεται σε 12,9% και της Θεσσαλονίκης σε 19,3%.
Πιο ήπιες αυξήσεις στη ζήτηση καταγράφονται για το Πόρτο Χέλι (+9,8%), τις Σπέτσες (+8,1%), την Ίο (+7,25%), την Αράχωβα (+6,6%) και το Μέτσοβο (+6,2%).
Από Ισραήλ και Ρουμανία η μεγαλύτερη ζήτηση για κρατήσεις
Οι κρατήσεις από το εξωτερικό
Η αγορά του Ισραήλ σημειώνει την πιο εντυπωσιακή άνοδο, που είναι υπερδιπλάσια σε σύγκριση με πέρυσι για τα ελληνικά ξενοδοχεία και διαμορφώνεται σε +178,5%. Παράγοντες που ευνοούν την τάση αυτή είναι η αυξημένη αεροπορική συνδεσιμότητα μεταξύ των δύο χωρών και η αντίληψη για τη χώρα μας ως ενός ασφαλούς προορισμού διακοπών.
Φέτος, τα ελληνικά ξενοδοχεία αποκομίζουν τονωμένη ζήτηση και από αγορές όπως η Ρουμανία (+36,2%) η οποία εξελίσσεται σε ανερχόμενη αγορά οδικού τουρισμού για τη Βόρεια Ελλάδα, η Ιταλία με αύξηση 26,1%, η Ισπανία με +22,8% και η Ολλανδία με +22,1%.
Αυξημένο κύμα κρατήσεων προέρχεται επίσης από Αυστρία και Ην. Βασίλειο (+16,1% και 16,7% αντίστοιχα), ενώ η σημαντική αγορά των ΗΠΑ κινείται ανοδικά κατά 10,1% συγκριτικά με το Πάσχα του 2024, με βοηθητικό παράγοντα τις ενισχυμένες απευθείας πτήσεις με την Αθήνα.
Συνεχίζοντας με τις βασικές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, πιο ήπια αύξηση παρατηρείται στις απευθείας ξενοδοχειακές κρατήσεις από τη Γαλλία (+8,3%) και τη Γερμανία (+5,6%).
Παράλληλα, αυξήσεις παρατηρούνται και στις κρατήσεις από το Βέλγιο (+10%) και την Ελβετία (+9%), ενώ ακολουθούν μακρινές αγορές όπως ο Καναδάς (+6,5%) και η Αυστραλία (+5%).
Πτώση από Βραζιλία, Σκανδιναβία, ΗΑΕ και Αν. Ευρώπη
Στον αντίποδα βρίσκονται η Βραζιλία, τα ΗΑΕ αλλά και χώρες της Σκανδιναβίας και της Ανατολικής Ευρώπης από όπου σημειώνονται μεγάλες απώλειες κρατήσεων σε σύγκριση με το Πάσχα του 2024, ενδεικτικές μιας πιθανής ανακατεύθυνσης της ζήτησης ή εσωτερικών δυσκολιών στις αγορές αυτές. Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται από τη Βραζιλία (-27,4%) και έπονται η Βουλγαρία (-22,7%), τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (-15,8%), η Φινλανδία (-12,6%), η Ουγγαρία (-10,3%), η Ιρλανδία (-9,3%) και η Νορβηγία (-4,3%).
Ο CEO της Nelios, κ. Δημήτρης Σερίφης, δήλωσε σχετικά: «Είναι μια πολύ θετική χρονιά για το Πάσχα, όπως ήταν αναμενόμενο, εξαιτίας της ημερολογιακής συγκυρίας του Ορθόδοξου και Καθολικού Πάσχα, που παραδοσιακά ενισχύει σημαντικα τη ζήτηση.
Αυτό όμως που μας εντυπωσιάζει ιδιαίτερα είναι η τεράστια γεωγραφική διασπορά των κρατήσεων οι οποίες προέρχονται από 112 διαφορετικές χώρες, ενδεικτικό της παγκόσμιας διείσδυσης του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η δυναμική αυτή δείχνει ότι η Ελλάδα έχει ισχυροποιήσει περαιτέρω τη θέση της στον διεθνή τουριστικό χάρτη, προσελκύοντας επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη ακόμα και σε περιόδους που παραδοσιακά δεν παρουσίαζε ισχυρή ζήτηση
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση των κρατήσεων από τα ΗΑΕ οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην πρόσφατη διακοπή της καθημερινής σύνδεσης της Wizz Air, Άμπου Ντάμπι – Αθήνα».


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι