
Tο ενδεχόμενο παραγωγής της επόμενης έκδοσης του κορυφαίου σε πωλήσεις SUV RAV4 στις Ηνωμένες Πολιτείες εξετάζει η Toyota σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters. Σε αυτή την περίπτωση, ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί τον δρόμο που χαράσσουν κι άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες που επανεξετάζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού για να μειώσουν το πλήγμα από τους δασμούς των ΗΠΑ στα εισαγόμενα οχήματα.
Η Toyota κατασκευάζει την τρέχουσα έκδοση του δημοφιλούς SUV στο Κεντάκι των ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ιαπωνία. Αρχικά σχεδίαζε να εξάγει το νέο RAV4 στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Καναδά και την Ιαπωνία, αλλά τώρα εξετάζει επίσης την παραγωγή του στο Κεντάκι ως μία επιλογή, δεδομένου ότι η ζήτηση για το αυτοκίνητο φαίνεται πιθανό να ξεπεράσει την προσφορά, σύμφωνα με τις πηγές που μίλησαν στον Reuters, υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Η παραγωγή αυτοκινήτων από την ιαπωνική εταιρεία στο έδαφος των ΗΠΑ θα μειώσει επίσης τον αντίκτυπο από τους δασμούς 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα και θα αποφύγει δυνητικά υψηλότερο κόστος σε περιπτώσεις διακυμάνσεων στο ιαπωνικό νόμισμα γεν, όπως υποστήριξαν δύο από τις πηγές του Reuters.
Η παραγωγή αυτοκινήτων από την ιαπωνική εταιρεία στο έδαφος των ΗΠΑ θα μειώσει επίσης τον αντίκτυπο από τους δασμούς 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα
Toyota: Aνανεωμένο RAV4
Η Toyota πρόκειται να αποκαλύψει ένα ανανεωμένο RAV4 το 2026 – τον πρώτο επανασχεδιασμό της από το μοντέλο πέμπτης γενιάς του 2019 – αργότερα φέτος και στη συνέχεια θα το παρουσιάσει σταδιακά σε διάφορες αγορές σε όλο τον κόσμο, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη ανακοινώσει το ακριβές χρονοδιάγραμμα της κυκλοφορίας στις ΗΠΑ.
Επίσης η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τα σχέδια παραγωγής της. Οποιεσδήποτε αλλαγές στην παραγωγή δεν μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα και απαιτούν μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, είπε μία από τις πηγές, λόγω της χρονοβόρας και κεφαλαιακής έντασης εργασίας που απαιτείται για την ανακατασκευή των εγκαταστάσεων παραγωγής και την προσαρμογή των αλυσίδων εφοδιασμού.

Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρήσει με το σχέδιο του Κεντάκι, πιθανότατα θα ξεκινήσει την παραγωγή της εκεί το 2027, είπε μία από τις πηγές. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα με το Κεντάκι, η συνολική παραγωγή οχημάτων της Toyota στον Καναδά είναι πιθανό να διατηρηθεί.
Η Toyota ανέφερε σε δήλωσή της στο Reuters ότι μελετά συνεχώς τρόπους για τη βελτίωση της κατασκευής της για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και την παροχή σταθερής απασχόλησης για τους εργαζομένους.
«Δεν έχουμε τίποτα να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή και δεν θα σχολιάσουμε εικασίες», απάντησε εκπρόσωπος της εταιρείας όταν ρωτήθηκε για τα σχέδια παραγωγής της νέας έκδοσης του RAV4 στο Κεντάκι.
Το RAV4 ήταν το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ πέρυσι, «ρίχνοντας» από την κορυφή το φορτηγό της Ford, F-150, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς JATO Dynamics.
Η Toyota πούλησε περισσότερα από 475.000 RAV4 στις ΗΠΑ πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων οχημάτων της εκεί.
Δεν ήταν αμέσως σαφές πόσα από τα νέα RAV4 θα παρήγαγε η αυτοκινητοβιομηχανία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα εκεί το 2024, που ισοδυναμεί με περισσότερες από τις μισές από τις 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ.
Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εδρεύουν στις ΗΠΑ που παράγουν αυτοκίνητα σε άλλες χώρες, αντιμετωπίζουν το φάσμα του δυνητικά υψηλότερου κόστους από την εισφορά 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα που εισήχθη αυτόν τον μήνα.
Τι σχεδιάζουν οι άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η Nissan σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή του μοντέλου της στις ΗΠΑ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατά 13.000 οχήματα μέσα στους τρεις μήνες έως τον Ιούλιο, ανέφερε την Τρίτη το Reuters. Η Honda σχεδιάζει να κατασκευάσει το υβριδικό Civic επόμενης γενιάς στην πολιτεία της Ιντιάνα των ΗΠΑ και όχι στο Μεξικό για να αποφύγει πιθανούς δασμούς, ανέφερε το Reuters.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτύξει την παραγωγή των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες. Η Toyota ισχυρίζεται ότι η συνολική επένδυσή της στις ΗΠΑ με την πάροδο των ετών έφτασε σχεδόν τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια.


Latest News

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια