Η Toblerone, μία από τις πιο αναγνωρίσιμες σοκολάτες στον κόσμο, αποσύρει τη μαύρη εκδοχή της από τα ράφια του Ηνωμένου Βασιλείου, σηματοδοτώντας το τέλος μιας μακρόχρονης εποχής για τους λάτρεις της σοκολάτας.

Η εταιρεία Mondelēz, που παράγει τη σοκολάτα Toblerone, ανακοίνωσε πως έλαβε την «δύσκολη απόφαση» να σταματήσει την κυκλοφορία της μπάρας των 360g με μαύρη σοκολάτα, επικαλούμενη τις «μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις».

«Κατανοούμε ότι η απόφαση αυτή μπορεί να απογοητεύσει ορισμένους καταναλωτές, ωστόσο συνεχίζουμε να επενδύουμε στο brand Toblerone», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας, χωρίς να διευκρινίσει αν το προϊόν θα αποσυρθεί και από άλλες αγορές εκτός Ηνωμένου Βασιλείου.

Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω των πασχαλινών εορτών στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίοδος κατά την οποία οι πωλήσεις σοκολάτας σημειώνουν μεγάλη αύξηση. Τα social media «πήραν φωτιά» με παροτρύνσεις προς τους καταναλωτές να προλάβουν να αγοράσουν ό,τι απέμεινε, με αποτέλεσμα την εξάντληση του προϊόντος.

Η Toblerone και το παρελθόν της

Η Toblerone, με το χαρακτηριστικό τριγωνικό της σχήμα, αποτελεί δημιούργημα του Theodor Tobler. Το όνομά της προέρχεται από το επώνυμό του και από το «torrone», το ιταλικό παραδοσιακό γλυκό με αμύγδαλα και μέλι. Εδώ και δεκαετίες, αποτελεί σύμβολο των αφορολόγητων καταστημάτων των αεροδρομίων, αλλά και των ραφιών των σούπερ μάρκετ.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Toblerone γίνεται αντικείμενο συζήτησης. Το 2023 η Mondelēz ανακοίνωσε πως η εικόνα του όρους Matterhorn θα αφαιρεθεί από τη συσκευασία, λόγω μεταφοράς μέρους της παραγωγής εκτός Ελβετίας. Ανάλογη αναστάτωση προκλήθηκε και το 2016, όταν αυξήθηκαν τα κενά ανάμεσα στις σοκολατένιες κορυφές.

«Ένα ακόμη σοκολατένιο αντίο»

Η απόσυρση της μαύρης Toblerone προστίθεται στη μακρά λίστα των σοκολατών που έχουν αποσυρθεί τα τελευταία χρόνια, όπως τα Mars Delight, Cadbury Dream και το Rowntree’s Texan. Το 2023, η Nestlé επιβεβαίωσε ότι σταμάτησε την παραγωγή της Breakaway λόγω μειωμένων πωλήσεων, ενώ οι Milky Way Crispy Rolls αποσύρθηκαν το 2022 — για να επιστρέψουν αργότερα με νέες παραλλαγές όπως την Twix και τη Bounty.

Παράλληλα, η αγορά σοκολάτας επηρεάζεται από τις τάσεις και τα social media. Η πρόσφατη τρέλα γύρω από τη λεγόμενη «σοκολάτα του Ντουμπάι» – γεμιστή με κρέμα φιστικιού και καβουρδισμένο κανταΐφι – έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να κάνουν ουρές έξω από καταστήματα Lidl, τα οποία τη διαθέτουν στις 4,99 λίρες, σε πιο προσιτή τιμή από τα 10 λίρες της premium εκδοχής της Lindor.

Shrinkflation: Ακρίβεια και «συρρίκνωση» προϊόντων

Η είδηση έρχεται και σε μια περίοδο όπου οι τιμές του κακάο έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά, επηρεάζοντας την τιμή της σοκολάτας. Σύμφωνα με στοιχεία της Βρετανικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η τιμή της σοκολάτας αυξήθηκε κατά 13,6% μέσα σε έναν χρόνο έως τον Μάρτιο.

Επιπλέον, η καταναλωτική ομάδα Which? διαπίστωσε ότι οι τιμές πασχαλινών αυγών αυξήθηκαν έως και 50% σε σύγκριση με το 2023. Δεν πρόκειται μόνο για αυξήσεις στις τιμές, αλλά και για «συρρίκνωση» των προϊόντων, δηλαδή μείωση του περιεχομένου του – το επονομαζόμενο shrinkflation: Tο λευκό Twix αυγό από την Tesco μειώθηκε από 316g σε 258g, ενώ η τιμή του αυξήθηκε κατά 1 λίρα. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση 47% ανά 100g.

Αντίστοιχα, τα Cadbury Creme Eggs σε πακέτο 5 τεμαχίων αυξήθηκαν από 2,62 λίρες σε 4 λίρες μέσα σε έναν χρόνο, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Η απόσυρση της μαύρης Toblerone ίσως είναι απλώς μία ακόμη ένδειξη της ταχείας μεταβολής των καταναλωτικών συνηθειών και της σκληρής πραγματικότητας στον χώρο της σοκολατοποιίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή