Ισπανία: Στη δεύτερη θέση των επενδύσεων στον τομέα των ξενοδοχείων

Έσοδα 126 δισ. ευρώ στην Ισπανία από τον τουρισμό το 2024

Ισπανία: Στη δεύτερη θέση των επενδύσεων στον τομέα των ξενοδοχείων

Στη δεύτερη θέση ως προορισμό για επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο, πίσω μόνο από το Ην. Βασίλειο και διευρύνοντας την διαφορά από την Γαλλία και την Ιταλία βρίσκεται η Ισπανία, η οποία κατέγραψε σχεδόν 94 εκατ. διεθνείς επισκέπτες το 2024, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη και πλησιάζοντας τη Γαλλία, η οποία παραμένει ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός στον κόσμο.

Την αντίστοιχη περίοδο, τα έσοδα από τον τουρισμό ανήλθαν σε περισσότερα από 126 δισ. ευρώ, κατατάσσοντας την Ισπανία στην δεύτερη θέση, μετά τις ΗΠΑ. Αυτή η εντυπωσιακή αύξηση των επισκεπτών και των εσόδων αναδεικνύει τη σταθερότητα του ισπανικού τουριστικού τομέα και τη συνεχιζόμενη ανάπτυξή του, η οποία υποστηρίζει την ευρύτερη οικονομία της χώρας.

Το 2024, οι συνολικές επενδύσεις στον τομέα των ξενοδοχειακών ακινήτων στην Ισπανία ξεπέρασαν τα 3,3 δισ. ευρώ, τοποθετώντας τη χώρα στην δεύτερη θέση στην Ευρώπη ως προορισμό για επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο, πίσω μόνο από το Ην. Βασίλειο και διευρύνοντας την διαφορά από την Γαλλία και την Ιταλία

Ουσιαστικά η άνοδος του τουρισμού, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του τομέα, είχε άμεσο αντίκτυπο στις οικονομικές επιδόσεις των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και των επενδυτών. Οι επιχειρήσεις του κλάδου αύξησαν σημαντικά τα έσοδα και τα κέρδη τους, με τους ιδιοκτήτες ακινήτων να επωφελούνται από την ισχυρή αύξηση της αξίας των ακινήτων και των αποδόσεων, παρατηρεί ειδικό σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στη Μαδρίτη.

Κατά την ίδια χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία, σημειώθηκε μαζική προσέλευση επενδυτών, ιδιαίτερα εγχώριων, οι οποίοι αναζητούν ευκαιρίες στην παρούσα ευνοϊκή οικονομική συγκυρία κατά την οποία η εκρηκτική ανάπτυξη του τουριστικού τομέα έχει οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων και των κερδών των
ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων, αξιοποιώντας την αύξηση της αξίας των ακινήτων και των αποδόσεων του τομέα, επίσης είδαν τους δείκτες κερδοφορίας τους να αυξάνονται σημαντικά. Ειδικότερα, το 2024, οι συνολικές επενδύσεις στον τομέα των ξενοδοχειακών ακινήτων στην Ισπανία ξεπέρασαν τα 3,3 δισ. ευρώ, τοποθετώντας τη χώρα στην δεύτερη θέση στην Ευρώπη ως προορισμό για επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο, πίσω μόνο από το Ην. Βασίλειο και διευρύνοντας την διαφορά από την Γαλλία και την Ιταλία.

Χρονιά μεγάλων επενδύσεων στον ξενοδοχειακό τομέα στην Ισπανία

Επιπλέον, το 2024 καταγράφηκαν ορισμένες από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον ξενοδοχειακό τομέα, τόσο στην Ισπανία όσο και στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα το Ην. Βασίλειο όπου σημειώθηκαν εξαγορές μεγάλων ξενοδοχειακών Ομίλων. Στην Ισπανία, το 2024 καταγράφηκαν επίσης σημαντικές εξαγορές, όπως η αγορά του ξενοδοχείου Miguel Ángel για 200 εκατ. ευρώ από την εταιρεία Stoneweg και τον Όμιλο Lopesan, καθώς και η αγορά του ξενοδοχείου Iberostar Las Dalias στην Τενερίφη έναντι 81 εκατ. ευρώ από το γαλλικό επενδυτικό Ταμείο Covivio. Σύμφωνα εξάλλου με εδώ οικονομικές πηγές, το 2023 ο κρατικός επενδυτικός φορέας της Σιγκαπούρης απέκτησε το 35% του χαρτοφυλακίου της HIP (Hotel Investment Partners – Blackstone) στην Ισπανία, αξίας 1,4 δισ. ευρώ, ενώ το μεγαλύτερο κρατικό επενδυτικό Ταμείο του Αμπού Ντάμπι ADIA απέκτησε 17 ξενοδοχεία της AccorInvest έναντι 600 εκατ. ευρώ, με τις εν λόγω δύο συμφωνίες να έχουν συγκεντρώσει το 45,6% των συνολικών επενδύσεων του τομέα το 2023 στην Ισπανία.

Επιπλέον, η ανοδική πορεία της ισπανικής τουριστικής βιομηχανίας δεν περιορίστηκε μόνο στην αύξηση του αριθμού των επισκεπτών και των επενδύσεων, αλλά επεκτάθηκε και στους δείκτες απόδοσης του τομέα. Το μέσο κόστος ανά δωμάτιο σε ξενοδοχεία της Ισπανίας για το 2024 σημείωσε αύξηση 8,9%, φτάνοντας τα 158,4 ευρώ, ενώ το κέρδος ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) αυξήθηκε κατά 11,5%, φτάνοντας τα 118,2 ευρώ, σύμφωνα με το τελευταίο βαρόμετρο της Cushman & Wakefield.

Αυτή η αύξηση υποδηλώνει τησυνεχιζόμενη βελτίωση της κερδοφορίας του τομέα και την επιτυχία της στρατηγικής διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος στην Ισπανία.

Όπως αναφέρουν κλαδικές πηγές, η συνεχής προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων και η αυξημένη κερδοφορία του τομέα ενισχύουν τη βιωσιμότητα της τουριστικής βιομηχανίας στην Ισπανία, ενώ οι αλλαγές στις στρατηγικές και τη δομή των οικογενειακών επιχειρήσεων προδιαγράφουν περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της χώρας στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλες οικογενειακές εταιρείες του τομέα, όπως η Barceló, αναμένεται να προχωρήσουν σε αλλαγές στη διοικητική τους δομή τα επόμενα έτη, με αντικαταστάσεις ηγετικών στελεχών.

OT Originals

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο