Περίπου 3.000 εργαζομένοι της Pratt & Whitney στις ΗΠΑ, ήταν σε απεργία για μια εβδομάδα με στόχο τη διατήρηση των εργασιών για κινητήρες αεροσκαφών στο Κονέκτικατ.
Ο Τζέφ Σαντίνι , επικεφαλής διαπραγματευτής των εργαζομένων, δήλωσε στο Reuters την Παρασκευή ότι η στάση εργασίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εξασφάλιση δέσμευσης για τη διατήρηση ορισμένων εργασιών της Pratt για τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 της Lockheed Martin στην αμερικανική πολιτεία.
«Η ασφάλεια της εργασίας είναι το νούμερο ένα αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Τζέφ Σαντίνι στο Reuters, αφού ενώθηκε με ομοσπονδιακούς νομοθέτες από το Κονέκτικατ και εργαζόμενους σε μια γραμμή πικετοφορίας. Την Κυριακή, τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Μηχανικών και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM) απέρριψαν την τελευταία προσφορά της εταιρείας.
Εκτός από το F-35, ένα από τα πιο διαδεδομένα μαχητικά αεροσκάφη στον κόσμο, η θυγατρική RTX κατασκευάζει επίσης κινητήρες στροβιλοανεμιστήρων (GTF) για την οικογένεια αεροσκαφών A320 της ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας Airbus, που σημειώνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι μια μακροχρόνια απεργία θα επιβαρύνει περαιτέρω την παραγωγή. Η Pratt έχει παλέψει με προβλήματα παραγωγής τα τελευταία χρόνια και αναζητά δυνητικά ελαττωματικά εξαρτήματα στους κινητήρες GTF που έχουν καθηλώσει εκατοντάδες αεροπλάνα τους τελευταίους μήνες.
Η RTX δήλωσε ότι τα δύο εργοστάσια στο Κονέκτικατ παραμένουν ανοιχτά παρά την απεργία και ότι η εταιρεία διαθέτει σχέδιο έκτακτης ανάγκης, χωρίς να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις. Η Pratt λέει στους προμηθευτές να συνεχίσουν να στέλνουν εξαρτήματα κανονικά, δήλωσε ένας από αυτούς.
Η προσφορά της εταιρείας
Η RTX δήλωσε την Παρασκευή ότι είναι δεσμευμένη στο Κονέκτικατ, αφού έχει επενδύσει περισσότερα από 550 εκατομμύρια δολάρια στην πολιτεία από το 2019.
Η RTX δήλωσε ότι προσφέρθηκε να αυξήσει τους μισθούς κατά 10,5% σε διάστημα τριών ετών, με πρόσθετες αυξήσεις του κόστους ζωής και της εξέλιξης των θέσεων εργασίας και ένα μπόνους υπογραφής ύψους 5.000 δολαρίων.
Ο Σαντίνι δήλωσε ότι η αύξηση των μισθών δεν συμβαδίζει με τον πληθωρισμό, αλλά δεν έχει δημοσιοποιήσει τις απαιτήσεις του συνδικάτου.
Η διάρκεια της απεργίας εξαρτάται από την Pratt, δήλωσε ο πρόεδρος του συνδικάτου IAM International Μπράϊαν Μπράϊαντ. «Είναι αυτοί που μπορούν πολύ εύκολα να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων».
«Είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν η απεργία θα μας επηρεάσει», δήλωσε εκπρόσωπος της Airbus μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσθέτοντας ότι βρίσκεται σε στενή επαφή με την Pratt και την RTX.