Στο επόμενο 1 δισ. των Ινδών πολιτών ποντάρει η Maruti Suzuki, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ινδίας, θυγατρική της ιαπωνικής Suzuki, η οποία επιδιώκει να ανακτήσει την παλιά της αίγλη στην αγορά αυτοκινήτων της Ινδίας.
Η ιαπωνικού ελέγχου εταιρεία στοχεύει τη φιλόδοξη μεσαία τάξη, στη χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στον κόσμο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι New York Times.
Στόχος της Maruti Suzuki τα 4 εκατ. οχήματα ετησίως
H Ινδία αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Γι’ αυτό το λόγο η εταιρεία σκοπεύει να διπλασιάσει την παραγωγή της στην χώρα σε 4 εκατομμύρια οχήματα ετησίως έως το 2030 – πολλά εκ των οποίων προορίζονται για εξαγωγή – και να επαναφέρει το μερίδιό της στην εγχώρια αγορά πάνω από το 50%.
Το μερίδιό της έχει υποχωρήσει στο 41% τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς οι ανταγωνιστές επωφελήθηκαν από τη διαρκώς αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV μεταξύ των εύπορων Ινδών.
Το μερίδιό της έχει υποχωρήσει στο 41% τα τελευταία πέντε χρόνια
Η Maruti Suzuki, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ινδίας, επιδιώκει να ανακτήσει την κυριαρχία της στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, στοχεύοντας «το επόμενο 1 δισ. Ινδών», ποντάροντας φιλόδοξα στη αγοραστική δύναμη της ανερχόμενης μεσαίας τάξης της χώρας.
Ο Kenichi Ayukawa, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, δήλωσε ότι τα τελευταία 40 χρόνια, μόνο 200 έως 300 εκατομμύρια εύποροι Ινδοί ήταν στο στόχαστρο της εταιρείας ως πιθανοί πελάτες, και ότι πλέον χρειάζεται να διευρυνθούν οι ορίζοντες.
«Η Ινδία έχει 1,4 δισ. ανθρώπους. Πρέπει να κοιτάξουμε προς το επόμενο 1 δισ. και να δούμε πώς θα προσεγγίσουμε αυτούς τους ανθρώπους», δήλωσε σε συνέντευξή του στους Financial Times.
Ο Ayukawa, ο οποίος ήταν διευθύνων σύμβουλος της Maruti Suzuki για εννέα χρόνια έως το 2022, ανέφερε ότι η εταιρεία εργάζεται «για να προσεγγίσει τις αγροτικές περιοχές, να κατανοήσει τι περιμένουν και πώς θα ενισχύσουμε την αγροτική οικονομία· αυτοί θα είναι οι μελλοντικοί μας πελάτες».
Οι υποδομές
Οι δηλώσεις του αντικατοπτρίζουν μια αισιόδοξη εκτίμηση για το μέγεθος της αγοράς αυτοκινήτων στη χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στον κόσμο, όπου οι μοτοσικλέτες εξακολουθούν να υπερτερούν αριθμητικά και τα μέσα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά.
Ένας τρόπος με τον οποίο η Maruti, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο ινδική θυγατρική της Suzuki, αντιμετωπίζει το πρόβλημα είναι η κατασκευή υποδομών για τη μετατροπή της πλούσιας σε μεθάνιο αγελαδινής κοπριάς σε βιοαέριο, το οποίο μπορεί να αποτελέσει ένα φθηνό και καθαρό καύσιμο για τους κατοίκους της, υπαίθρου που δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα.
Η Suzuki, που κατέχει το 58% της ινδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σχεδιάζει να επενδύσει 8,5 δισ. δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για την αύξηση της παραγωγής και την εισαγωγή νέων μοντέλων στην Ινδία.
Ωστόσο, αναλυτές επισημαίνουν ότι η προσπάθειά της να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο αγοράς θα συναντήσει εμπόδια, εξαιτίας του ολοένα και εντονότερου ανταγωνισμού και των αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων και την ασφάλεια στην εγχώρια αγορά. Στο οικονομικό έτος 2024, οι πωλήσεις αυτοκινήτων της στην Ινδία παρέμειναν στάσιμες, στις 1,8 εκατ. οχήματα.
Ορισμένοι αναλυτές δήλωσαν ότι το όραμα της Suzuki παραμένει περιορισμένο βραχυπρόθεσμα, λόγω των ορίων στο μέγεθος της ινδικής μεσαίας τάξης και των έργων σε οδικές και αστικές υποδομές που εξακολουθούν να απαιτούνται για να καταστεί δυνατή η μετάβαση από τις μοτοσικλέτες στα επιβατικά αυτοκίνητα.
«Η ινδική αγορά γίνεται όλο και πιο δύσκολη για ανάπτυξη», δήλωσε ο Ravi Bhatia, πρόεδρος και διευθυντής της Jato Dynamics India. «Μερικοί άνθρωποι έχουν πολλά χρήματα, πολλοί δεν έχουν σχεδόν καθόλου και οι αστικές περιοχές έχουν γεμίσει ασφυκτικά — δεν υπάρχει χώρος ούτε για οδήγηση ούτε για στάθμευση αυτοκινήτων», είπε στους Financial Times.