Κυκλοφοριακό: Ποια έργα προχωράνε και ποια μένουν στον «πάγο» στην Αττική

Για το κυκλοφοριακό της Αττικής Οδού ξεκινούν εντός του έτους οι παρεμβάσεις – Στον «πάγο» ο αυτοκινητόδρομος «Οινόφυτα – Ελευσίνα»

Κυκλοφοριακό: Ποια έργα προχωράνε και ποια μένουν στον «πάγο» στην Αττική

Χωρίς τολμηρές παρεμβάσεις παρά με πυροσβεστικές λύσεις, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιδιώκει να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό στο Λεκανοπέδιο της Αττικής.

Όπως φάνηκε και από δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου στο περιθώριο εκδήλωσης για τα ΣΔΙΤ η κυβέρνηση προχωρά σε σημειακές λύσεις για το κυκλοφοριακό επικαλούμενη την απουσία επαρκών χρηματοδοτικών πόρων.

Η Αττική Οδός

Η παρέμβαση που προχωρά άμεσα αλλά χωρίς να είναι καθοριστική για τη δραστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού είναι εκείνη για την αποσυμφόρηση στην Αττική Οδό.

Ο Νίκος Ταχιάος ανήγγειλε ότι μέσα στο έτος κατόπιν και συνεννόησης με την παραχωρησιούχου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ξεκινήσουν τα έργα για τη διάνοιξη δύο εξόδων με απόσταση 150 μέτρων μεταξύ τους στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Οι δύο έξοδοι αποσκοπούν στον διαχωρισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων ανάλογα με την κατεύθυνση στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι τελικές μελέτες αναμένονται το προσεχές διάστημα, ενώ η διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών θα είναι 4 μήνες.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης

Το έργο όμως που θα πρόσφερε σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.

Ωστόσο, παρά το ό,τι έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AKTOR, εντούτοις το έργο βρίσκεται στον «πάγο» λόγω προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου.

Πάντως, ακόμα και αν αρθεί το συγκεκριμένο εμπόδιο, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, σύμφωνα με τον Νίκο Ταχιάο, δύσκολα θα προχωρήσει καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμοι οι απαιτούμενοι πόροι.

Ο τριπλός κόμβος στον Σκαραμαγκά

Σε αντίθεση με τη Λεωφόρο Κύμης, κανονικά προχωρά το έργο του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά με το υπουργείο Υποδομών να έχει εξασφαλίσει τα αναγκαία κονδύλια.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 36 εκατ. ευρώ και ο χρονικός ορίζοντας κατασκευής του είναι οι 36 μήνες. Όταν ολοκληρωθεί το έργο θα αποσυμφορηθεί ο κόμβος Λεωφόρου Αθηνών και Λεωφόρου Σχιστού ενώ θα υπάρχει και πρόσβαση στην Περιφερειακή Οδό Αιγάλεω.

Ο αυτοκινητόδρομος «Ελευσίνα – Οινόφυτα»

Στον «πάγο», όμως, φαίνεται να παραμένει και ο κλειστός αυτοκινητόδρομος «Ελευσίνα – Οινόφυτα».

Πρόκειται για μία Πρότυπη Πρόταση που κατέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το έργο όταν κι εφόσον γίνει να προσφέρει αποσυμφόρηση στο κυκλοφοριακό του Κηφισού.

Ο υφυπουργός Υποδομών, όμως, παραδέχτηκε χθες ότι η ηγεσία δεν είναι έτοιμη να αγγίξει ακόμα τις Πρότυπες Προτάσεις, αν και πρόκειται για νομοθετική πρωτοβουλία της σημερινής κυβέρνησης.

Η περιοχή του Ελληνικού

Η νέα πολιτεία που αναπτύσσεται στην περιοχή του Ελληνικού αναμένεται να προκαλέσει σημαντική επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό στα Νότια Προάστια αν δεν προχωρήσουν απαραίτητα συγκοινωνιακά έργα.

Ο Νίκος Ταχιάος σημείωσε ότι παραμένει ψηλά στη λίστα η αποσυμφόρηση της περιοχής και για το σκοπό αυτό παραμένει στο «τραπέζι» η λύση της σήραγγας Ηλιουπόλεως.

Σχετική πρόταση έχει κάνει η Lamda Development, ωστόσο η μελέτη της, όπως είπε ο υφυπουργός ακόμη δεν έχει εξετασθεί λόγω του υψηλού κόστους κατασκευής και χρηματοδότησης.

Οι δυο πλευρές όμως φέρονται να συζήτησαν την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης στο τμήμα Αλίμου – Ελληνικού.

Βέβαια, η μόνη λύση που προχωρά είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία κατασκευάζεται από την ΑΒΑΞ και αναμένεται να παραδοθεί το 2028.

Οι επεκτάσεις του Μετρό

Θολό παραμένει και το τοπίο για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον με .

Ο σχεδιασμός προβλέπει την επέκταση της από το σταθμό της Ανθούπολης μέσω άλλων σταθμών προς το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.

Ο κ. Ταχιάος είπε ότι έχει εξασφαλιστεί μία πρώτη χρηματοδότηση του έργου, ωστόσο το έργο θα κριθεί από τους πόρους που θα εξασφαλιστούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο.

Αλλά και η επέκταση του Μετρό εντός της νέας οικιστικής περιοχής στο Ελληνικό, αν και υπάρχει ενδιαφέρον για συνδρομή από την Lamda Development, εντούτοις το έργο συναντά και πάλι δυσκολίες στη χρηματοδότηση, σύμφωνα με τον ίδιο τον Νίκο Ταχιάο.

OT Originals

Περισσότερα από Κατασκευές

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο