Πάνω από 700 δισεκατομμύρια ρουπίες (8 δισεκατομμύρια δολάρια) σχεδιάζει να επενδύσει στην Ινδία η Suzuki Motor, όπως έσπευσε να δηλώσει ο Διευθύνων Σύμβουλος Τοσιχίρο Σουζούκι, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη σημασία της χώρας για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς πραγματοποιεί την είσοδό της στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτή η επένδυση θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα πέντε έως έξι ετών, δήλωσε η Suzuki σε ομιλία της την Τρίτη, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς μιλούσε σε εκδήλωση στο εργοστάσιο Hansalpur στη δυτική πολιτεία Γκουτζαράτ, από όπου η εταιρεία θα κατασκευάζει τα πρώτα της SUV e VITARA.
Ο κόμβος της Suzuki Motor
Αυτή η εγκατάσταση «σύντομα θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο, με προγραμματισμένη χωρητικότητα 1 εκατομμυρίου μονάδων», τόνισε ο Σουζούκι , προσθέτοντας ότι τα e VITARA που κατασκευάζονται εδώ θα εξαχθούν σε περισσότερες από 100 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και της Ευρώπης.
Η πρώτη αποστολή αυτών των ηλεκτρικών οχημάτων κατευθύνεται προς την Ευρώπη, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η τοπική της μονάδα, Maruti Suzuki India Ltd, όπως σημειώνει και το Bloomberg.
Η επένδυση της μητρικής εταιρείας θα βοηθήσει την Maruti Suzuki, η οποία στοχεύει να διπλασιάσει την παραγωγική της ικανότητα στην Ινδία σε 4 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Η είσοδος στα ηλεκτρικά
Η Suzuki Motor επιδιώκει να διεισδύσει στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και να θωρακίσει την κυριαρχία της στην αγορά της Ινδίας με αυτές τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις, καθώς αντιμετωπίζει συρρίκνωση της ζήτησης στην Ευρώπη και την εγχώρια αγορά της, την Ιαπωνία.
Η περιοχή της Νότιας Ασίας είναι η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας σε έσοδα και πλέον εξελίσσεται και ως βασικός κόμβος εξαγωγών για την επιχείρησή της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Suzuki Motor, με τους συνεργάτες της Toshiba Corp. και Denso Corp. , έχει επίσης ξεκινήσει την κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου σε τοπικό επίπεδο, καθώς επιδιώκει να εξασφαλίσει αλυσίδες εφοδιασμού για τα υβριδικά της οχήματα εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών φραγμών.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα βασιστεί σε πολλαπλές τεχνολογίες για τη μείωση των εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτροκινητήρων, ισχυρών υβριδικών και κινητήρων συμπιεσμένου βιοαερίου, τόνισε ο Σουζούκι.
Η πορεία της Ινδίας προς την ηλεκτροκίνηση ενδέχεται να είναι πιο αργή λόγω των χαμηλότερων επιπέδων εισοδήματος και των κινδύνων της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Η μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων απαιτεί μαζική προσιτότητα», εξήγησε στο Bloomberg ο πρόεδρος της Maruti Suzuki, RC Bhargava.
Ενώ οι πλούσιοι Ινδοί αγοράζουν ήδη ακριβότερα μοντέλα, η ευρύτερη υιοθέτηση θα συμβεί μόνο αφού τα ετήσια εισοδήματα αυξηθούν πλησιέστερα στα 5.000 δολάρια, πρόσθεσε.