Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Η Αμβροσία, η Lidl και η 3P Salads

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και η στρατηγική πίσω από τις εξαγορες - Οι σχέσεις με τους παλαιούς μετόχους

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Η Αμβροσία, η Lidl και η 3P Salads

Το τελευταίο διάστημα ο επιχειρηματίας κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος – και πρόεδρος του ΣΕΒ – βρέθηκε στο προσκήνιο της αγοράς για δύο διαφορετικούς λόγους. Πρώτον, διότι πούλησε την αλλαντοβιομηχανία Νίκας – επί χρόνια με ζημιογόνο δραστηριότητα στην επίσης αλλαντοβιομηχανία Υφαντής. Και δεύτερον, διότι εξαγόρασε την περασμένη εβδομάδα την εταιρεία 3Ρ Salands AE, μία εταιρεία που «κουμπώνει» με την επίσης θυγατρική του επιχειρηματικού του ομίλου Bespoke SGA Holdings, την Αμβροσία ΑΕ, αναπτύσσοντας την παρουσία του σε μία αγορά πολλά υποσχόμενη.

Το νέο χτύπημα του Σπύρου Θεοδωρόπουλου

Η τελευταία του κίνηση έχει ορισμένα ενδιαφέροντα στρατηγικά χαρακτηριστικά. Ο συγκεκριμένος κλάδος στον οποίο ανήκει η 3P Salads ΑΕ – εξαγοράστηκε από την θυγατρική του ομίλου Αμβροσία ΑΕ – δηλαδή η κατηγορία των σαλατών, έχουν ισχυρή αναφορά στις επικρατούσες καταναλωτικές συνήθειες. Και η εξαγορασθείσα εταιρεία διαθέτει μεγάλο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία του Ηo.Re.Ca. – μία επίζηλη αγορά για πολλές εταιρείες τροφίμων. Μάλιστα οι δύο εταιρείες – η Αμβροσία ΑΕ και η 3P Salads ΑΕ – σύμφωνα με τα οικονομικά τους στοιχεία του 2024, διαθέτουν από κοινού πωλήσεις άνω των 40 εκατ. ευρώ! Και φυσικά επικερδή οικονομική δραστηριότητα άνω των 3 εκατ. ευρώ.

Η συνεργασία με την Lidl

Σύμφωνα με πληροφορίες ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων της εταιρείας Αμβροσία ΑΕ προέρχεται από την συνεργασία του με τον όμιλο της Lidl. Κατά τις ίδιες πληροφορίες η Αμβροσία συνεργάζεται κεντρικά με τον γερμανικό λιανεμπορικό όμιλο κι εξάγει τα προϊόντα της σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος της Lidl. Είναι γνωστό, εξάλλου, ότι η Lidl συνεργαζόμενη με αρκετές παραγωγικές εταιρείες στην Ελλάδα τους παρέχει την δυνατότητα – κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις φυσικά – να διακινούν τα προϊόντα τους μέσω των θυγατρικών του ομίλου σε άλλες αγορές. Δεν αποκλείεται και τα προϊόντα της 3P Salads να έχουν την ίδια τύχη στο επόμενο διάστημα.

Απορροφά τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών

Η επιχειρηματική αναδιάρθρωση του ομίλου αποβλέπει προφανώς στην ενίσχυση μιας υγιούς και κερδοφόρας δραστηριότητας, αν και έχει ακόμη αρκετό δρόμο μέχρι να κατορθώσει να ολοκληρώσει τα επενδυτικά του σχέδια και να «γυρίσει» συνολικά τον όμιλο στην κερδοφορία –   σ΄ αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία. Επί παραδείγματι η εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί ΑΕ παρά το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2024 αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις της, όμως εντέλει κατέγραψε ζημιές από σημαντικά κέρδη του 2023. Ο λόγος είναι απλός, η διοίκηση δεν θέλησε να περάσει στην κατανάλωση τις υψηλές ανατιμήσεις των πρώτων υλών για να μην χάσει μερίδια αγοράς. Κι «έγραψε» ζημιές.

Η στρατηγική εξαγορών του Θεοδωρόπουλου

Ωστόσο η στρατηγική του ομίλου του κ. Θεοδωρόπουλου έχει και ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Υπάρχουν τέσσερις από τις οκτώ εταιρείες που τον αποτελούν, στις οποίες ο όμιλος κατέχει πλειοψηφικό ποσοστό μετοχών, αφήνοντας τους παλαιούς μετόχους όχι μόνο στην εταιρεία, αλλά και στη διοίκηση – απλώς δικό του είναι το μάνατζμεντ της κάθε επιχείρησης. Κατ΄ αρχήν είναι η περίπτωση της ΙΟΝ ΑΕ, που είναι η «ναυαρχίδα» του ομίλου – ο κ. Θεοδωρόπουλος κατέχει το 66,1% και τούτο διότι οι παλαιοί μέτοχοι ήθελαν και θέλουν να παραμείνουν στην εταιρεία. Η κυρία Τίνα Κωτσιοπούλου παραμένει πρόεδρος της σοκολατοβιομηχανίας.

Οι παλαιοί μέτοχοι

Ακολούθως πρόκειται για τις δύο θυγατρικές της ΙΟΝ ΑΕ, την καραμελοποιία Λάβδας ΑΕ και την Olympic Hermes AE, στις οποίες η ΙΟΝ κατέχει το 74,99%. Επίσης η βιομηχανία Ελληνικοί Χυμοί Αε, στην οποία ο όμιλος συμμετέχει μαζί με τον fund ΕΟS Capital Partners και τους παλαιούς μετόχους. Και τώρα στην 3P Salads ΑΕ η Αμβροσία ΑΕ απέκτησε το 70% της εταιρείας. Κι όπως έχει γίνει γνωστό οι παλαιοί μέτοχοι θα παραμείνουν στη διοίκηση και δίπλα στο νέο μάνατζμεντ. Ολο αυτό είναι μία στρατηγική οπτική που αποτελεί εξαίρεση στην αγορά των τροφίμων – η παραμονή των παλαιών μετόχων στη διοίκηση της εταιρείας – επιλογή  με την οποία αναγνωρίζεται πρώτον, η συμβολή τους στην ανάπτυξη και δεύτερον, αξιοποιείται η εμπειρία τους στο συγκεκριμένο κλάδο.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο