Κομισιόν: Πρόστιμα 157 εκατ. ευρώ σε Gucci, Chloé, Loewe για μονοπωλιακές πρακτικές

Η έρευνα της Κομισιόν αποκάλυψε ότι οι τρεις εταιρείες μόδας εφάρμοζαν την πρακτική της «διατήρησης τιμών μεταπώλησης»

Κομισιόν: Πρόστιμα 157 εκατ. ευρώ σε Gucci, Chloé, Loewe για μονοπωλιακές πρακτικές

Πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις εταιρείες μόδας Gucci, Chloé και Loewe για μονοπωλιακές πρακτικές στην τιμολόγηση των προϊόντων τους, κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ.

Η έρευνα της Επιτροπής αποκάλυψε ότι οι τρεις εταιρείες περιόρισαν την ικανότητα των ανεξάρτητων τρίτων λιανοπωλητών με τους οποίους συνεργάζονται να καθορίζουν τις δικές τους τιμές λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο και εκτός διαδικτύου για προϊόντα που σχεδιάζονται και πωλούνται από τις Gucci, Chloé και Loewe με τις αντίστοιχες εμπορικές τους επωνυμίες. Αυτού του είδους η μονοπωλιακή συμπεριφορά αυξάνει τις τιμές και μειώνει τις επιλογές για τους καταναλωτές.

Τα πρόστιμα, τα οποία μειώθηκαν και στις τρεις περιπτώσεις λόγω της συνεργασίας των εταιρειών με την Επιτροπή, ανήλθαν συνολικά σε πάνω από 157 εκατομμύρια ευρώ.

Οι μονοπωλιακές πρακτικές των Gucci, Chloé και Loewe στέρησαν από τους λιανοπωλητές την ανεξαρτησία τους ως προς την τιμολόγηση και μείωσαν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, κατά την Επιτροπή

Η παράβαση

Οι Gucci, Chloé και Loewe είναι εταιρείες μόδας με έδρα την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία αντίστοιχα. Δραστηριοποιούνται όλες στον σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διανομή προϊόντων μόδας υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων ενδυμάτων, δερμάτινων ειδών και διαφόρων αξεσουάρ.

Η έρευνα της Επιτροπής αποκάλυψε ότι αυτές οι τρεις εταιρείες μόδας εφάρμοζαν μια πρακτική που ονομάζεται διατήρηση τιμών μεταπώλησης («RPM»). Περιόριζαν την ικανότητα τόσο των διαδικτυακών όσο και των φυσικών καταστημάτων λιανικής πώλησης, οι οποίοι είναι ανεξάρτητοι μεταπωλητές, να καθορίζουν τις δικές τους τιμές λιανικής.για σχεδόν ολόκληρη τη γκάμα προϊόντων που σχεδιάζονται και πωλούνται από τις Gucci, Chloé και Loewe με τις αντίστοιχες εμπορικές τους επωνυμίες, συμπεριλαμβανομένων ενδυμάτων, δερμάτινων ειδών, υποδημάτων και αξεσουάρ μόδας . Οι παραβάσεις κάλυπταν ολόκληρη την επικράτεια του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου («ΕΟΧ»).

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Επιτροπή, οι τρεις εταιρείες μόδας παρενέβησαν στις εμπορικές στρατηγικές των λιανοπωλητών τους επιβάλλοντάς τους περιορισμούς, όπως η απαίτηση να μην παρεκκλίνουν από: (i) τις συνιστώμενες τιμές λιανικής, (ii) τα μέγιστα ποσοστά εκπτώσεων και (iii) συγκεκριμένες περιόδους εκπτώσεων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, και τουλάχιστον προσωρινά, απαγόρευσαν επίσης στους λιανοπωλητές να προσφέρουν εκπτώσεις. Οι Gucci, Chloé και Loewe προσπάθησαν να επιτρέψουν στους λιανοπωλητές τους να εφαρμόζουν τις ίδιες τιμές και όρους πωλήσεων που εφάρμοζαν στα δικά τους κανάλια άμεσων πωλήσεων.

Για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τις πολιτικές τιμολόγησης που εφάρμοζαν, οι τρεις εταιρείες μόδας παρακολουθούσαν τις τιμές των λιανοπωλητών και παρακολουθούσαν τους λιανοπωλητές που απέκλιναν από την πρακτική που είχαν αυτές επιβάλει. Οι λιανοπωλητές γενικά τήρησαν τις πολιτικές τιμολόγησης των εταιρειών, είτε από την αρχή είτε αφού τους ζητήθηκε να το πράξουν.

Αυτές οι μονοπωλιακές πρακτικές των Gucci, Chloé και Loewe στέρησαν από τους λιανοπωλητές την ανεξαρτησία τους ως προς την τιμολόγηση και μείωσαν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, κατά την Επιτροπή Ταυτόχρονα, οι Gucci, Chloé και Loewe στόχευαν στην προστασία των δικών τους πωλήσεων από τον ανταγωνισμό των λιανοπωλητών τους.

Επιπλέον, η Gucci επέβαλε περιορισμούς στις διαδικτυακές πωλήσεις για μια συγκεκριμένη σειρά προϊόντων, ζητώντας από τους λιανοπωλητές της να σταματήσουν να πωλούν το προϊόν διαδικτυακά. Οι λιανοπωλητές της Gucci συμμορφώθηκαν με αυτές τις οδηγίες.

Ο ακόλουθος πίνακας περιγράφει λεπτομερώς τη διάρκεια της παράβασης κάθε εταιρείας:

Οι πρακτικές αυτές έληξαν και για τις τρεις εταιρείες μόδας τον Απρίλιο του 2023, όταν η Επιτροπή διενήργησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους στις εγκαταστάσεις τους.

Οι σημερινές αποφάσεις καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές σε καθεμία από τις τρεις περιπτώσεις συνιστούν ενιαία και συνεχή παραβίαση του άρθρου 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης («ΣΛΕΕ») και του άρθρου 53 της Συμφωνίας ΕΟΧ , τα οποία απαγορεύουν συμφωνίες και άλλες περιοριστικές επιχειρηματικές πρακτικές που ενδέχεται να επηρεάσουν το εμπόριο και να εμποδίσουν ή να περιορίσουν τον ανταγωνισμό εντός της ενιαίας αγοράς.

Οι τρεις εταιρείες μόδας ενήργησαν ανεξάρτητα η μία από την άλλη. Ωστόσο, η διάρκεια των τριών υποθέσεων συμπίπτει και πολλοί από τους εμπλεκόμενους λιανοπωλητές πωλούν προϊόντα σχεδιασμένα και από τους τρεις σχεδιαστές. Οι τρεις αποφάσεις αφορούν το τμήμα υψηλής τεχνολογίας της βιομηχανίας της μόδας και στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα κατά των πρακτικών RPM για τις πωλήσεις στο διαδίκτυο και σε φυσικά καταστήματα σε ολόκληρο τον κλάδο. Αυτού του είδους η αντιανταγωνιστική συμπεριφορά αυξάνει τις τιμές και μειώνει τις επιλογές για τους καταναλωτές.

Πρόστιμα

Τα πρόστιμα καθορίστηκαν με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής του 2006 για τα πρόστιμα .

Κατά τον καθορισμό των προστίμων, η Επιτροπή έλαβε υπόψη διάφορα στοιχεία, όπως τη σοβαρότητα και τη διάρκεια των παραβάσεων, το γεωγραφικό τους πεδίο εφαρμογής, καθώς και την αξία των άμεσων και έμμεσων πωλήσεων των εν λόγω προϊόντων που πραγματοποιήθηκαν από καθεμία από τις τρεις εταιρείες μόδας στον ΕΟΧ κατά τη διάρκεια της παράβασης.

Επιπλέον, η Επιτροπή έλαβε υπόψη το γεγονός ότι οι τρεις εταιρείες μόδας συνεργάστηκαν με την Επιτροπή στο πλαίσιο της διαδικασίας συνεργασίας για την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία. Οι επιμέρους μειώσεις των ποσών των προστίμων αντικατοπτρίζουν τον χρόνο και την αξία της συνεργασίας σε κάθε μεμονωμένη περίπτωση.

Συγκεκριμένα, οι Gucci και Loewe συνεργάστηκαν με την Επιτροπή παρέχοντας αποδεικτικά στοιχεία με σημαντική προστιθέμενη αξία σε πρώιμο στάδιο της έρευνας. Η συνεργασία της Gucci περιελάμβανε την αποκάλυψη μιας παράβασης των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ που δεν ήταν ακόμη γνωστή στην Επιτροπή, ενώ η συνεργασία της Loewe επέτρεψε στην Επιτροπή να επεκτείνει το χρονικό πεδίο εφαρμογής της εν λόγω παράβασης.

Και οι τρεις εταιρείες μόδας συνεργάστηκαν αναγνωρίζοντας ρητά τα γεγονότα και τις παραβιάσεις των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ, γεγονός που επέτρεψε στην Επιτροπή να ολοκληρώσει τις υποθέσεις στο πλαίσιο της διαδικασίας αντιμονοπωλιακής συνεργασίας.

Το πρόστιμο που επιβλήθηκε σε κάθε εταιρεία έχει ως εξής:

Η Επιτροπή ξεκίνησε αυτές τις έρευνες αυτεπαγγέλτως και διεξήγαγε αιφνιδιαστικούς ελέγχους στις εγκαταστάσεις των Gucci (Ιταλία), Chloé (Γαλλία) και Loewe (Ισπανία) τον Απρίλιο του 2023, ενώ η επίσημη διαδικασία ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2024.

Το άρθρο 101 της ΣΛΕΕ και το άρθρο 53 της Συμφωνίας ΕΟΧ απαγορεύουν συμφωνίες και άλλες περιοριστικές επιχειρηματικές πρακτικές που ενδέχεται να επηρεάσουν το εμπόριο και να εμποδίσουν ή να περιορίσουν τον ανταγωνισμό εντός της ενιαίας αγοράς. Η εφαρμογή του άρθρου 101 της ΣΛΕΕ ορίζεται στον κανονισμό 1/2003 .

Τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε εταιρείες που διαπιστώνεται ότι παραβιάζουν τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ καταβάλλονται στον γενικό προϋπολογισμό της ΕΕ. Τα έσοδα αυτά δεν προορίζονται για συγκεκριμένες δαπάνες, αλλά οι συνεισφορές των κρατών μελών στον προϋπολογισμό της ΕΕ για το επόμενο έτος μειώνονται αναλόγως. Συνεπώς, τα πρόστιμα συμβάλλουν στη χρηματοδότηση της ΕΕ και στη μείωση του βάρους για τους φορολογούμενους.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο