Περισσότερα από 25 χρόνια μετά την άφιξη της Amazon στην Ευρώπη, γεγονός που μετέβαλε ριζικά το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η γαλλική αγορά βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη με τη ραγδαία εισέλευση κινεζικών πλατφορμών χαμηλού κόστους, με πιο δημοφιλείς εξ αυτών τις Shein, Temu, AliExpress και Jd.com, αναφέρει σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι.
Οι κινεζικές πλατφόρμες και η επιτυχία τους στη γαλλική αγορά
Πιο συγκεκριμένα, η Shein, κολοσσός της μόδας ταχείας κατανάλωσης (fast fashion), με έδρα πλέον στη Σιγκαπούρη, έχει εξελιχθεί σε σημαντικό παίκτη στη Γαλλία — τη μεγαλύτερή της ευρωπαϊκή αγορά. Μετά την έναρξη φυσικής παρουσίας της στο πολυκατάστημα BHV στο Παρίσι, σχεδιάζει αντίστοιχα καταστήματα προσωρινής λειτουργίας (pop-up stores) σε πέντε επαρχιακά καταστήματα των Galeries Lafayette μέχρι το τέλος του έτους. Προηγήθηκε η στρατηγική της συνεργασία με τη γαλλική αλυσίδα Pimkie, που την έφερε πιο κοντά στον μέσο Γάλλο καταναλωτή. Επιπλέον, η Shein έχει μετασχηματιστεί σε πλατφόρμα πολυκαναλικών πωλήσεων (marketplace), φιλοξενώντας τρίτους πωλητές σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες και διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιό της σε προϊόντα πέραν της ένδυσης — σε καλλυντικά, είδη διακόσμησης και μικροηλεκτρονικά.
Η Temu, μια νεότερη αλλά εξαιρετικά επιθετική πλατφόρμα, έκανε την είσοδό της στη γαλλική αγορά το 2023 και σε λιγότερο από δύο χρόνια έγινε η τρίτη πιο δημοφιλής e- commerce πλατφόρμα της χώρας, μετά την Amazon και το Leboncoh in. Παρόλο που δεν διαθέτει ακόμη τοπικές αποθήκες, έχει εξαγγείλει ότι έως το τέλος του 2025 το 80% των ευρωπαϊκών της πωλήσεων θα βασίζεται σε τοπικούς χώρους αποθήκευσης και προμηθευτές, μειώνοντας έτσι τους χρόνους παράδοσης και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Η AliExpress, από τις πρώτες κινεζικές πλατφόρμες που απέκτησαν αναγνωρισιμότητα στην Ευρώπη, συνεχίζει να διατηρεί ισχυρή παρουσία στη Γαλλία. Αντίστοιχα, η JD.com, μέσω της θυγατρικής της Joybuy, επενδύει κυρίως στο σκέλος της εφοδιαστικής αλυσίδας, νοικιάζοντας αποθηκευτικούς χώρους σε ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με στόχο τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού δικτύου που θα υποστηρίζει άμεσες παραδόσεις και θα μειώνει το κόστος διανομής.
Σύμφωνα με την έκθεση European E-commerce Report 2025, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη θα φτάσει φέτος τα 875 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 7% σε σχέση με πέρσι μια δυναμική που προσελκύει πλατφόρμες που αναζητούν νέες αγορές μετά την επιβράδυνση στην Κίνα και τις εμπορικές εντάσεις με τις ΗΠΑ. Ενώ το 75% των Ευρωπαίων — και το 80% των Γάλλων —καταναλωτών πραγματοποιεί διαδικτυακές συναλλαγές, η αγορά εξακολουθεί να παρουσιάζει χαμηλό βαθμό ψηφιοποίησης σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στοιχείο που αξιοποιείται από τις ήδη ώριμες ψηφιακά κινεζικές πλατφόρμες e-commerce.