Κατανάλωση: Το αγοραστικό κοινό του μέλλοντος χτίζεται τώρα – Ποια είναι η Gen Beta

Μια νέα πραγματικότητα στην κατανάλωση φέρνει η Beta - Ποιοι είναι και τι ζητούν από την αγορά οι καταναλωτές του μέλλοντος

Κατανάλωση: Το αγοραστικό κοινό του μέλλοντος χτίζεται τώρα – Ποια είναι η Gen Beta

Ό,τι περνάει από το χέρι της έχει κάνει μέχρι σήμερα η αγορά για να προετοιμαστεί για την επόμενη ημέρα στην κατανάλωση, προσδιορίζοντας αρχικά τις γενιές των καταναλωτών και εφαρμόζοντας στρατηγικές για να προσελκύσουν τις πέντε διαφορετικές ομάδες, από την παραδοσιακή/σιωπηλή γενιά (71 ετών και άνω) έως τους Baby Boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964), τη Gen X (1965-1980), τη σημαντική γενιά των Millennial/Gen Y (-1981-1996), τη Gen Z (1997-2012) και τη Gen Alpha (2013-2025).

Κάθε δημογραφική ομάδα καταναλωτών έχει τις δικές της συνήθειες, ανάγκες, επιθυμίες και προσδοκίες. Αυτό σημαίνει ότι οι retailers προσαρμόζουν τη στρατηγική και το μάρκετίνγκ τους, καθώς και την εμπειρία στο κατάστημα και στο διαδίκτυο, ώστε να κρατήσουν τους καταναλωτές-στόχους τους κοντά τους.

Η κατανάλωση έχει τις δικές της γενιές

Έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στη γενιά των Millennials, δεδομένου ότι ήταν η πρώτη που αναγνωρίστηκε ως προτεραιότητα στην εμπειρία του πελάτη και την αγάπη της για τα gadget — συγκεκριμένα τα smartphone κατά τη διάρκεια των αγορών και της αναζήτησης προϊόντων. Μόλις έφτασαν σε ηλικία που μπορούσαν να κάνουν αγορές, η εμπειρία του πελάτη στο retail δεν ήταν πλέον μόνο η προσφορά ποιοτικών προϊόντων και εκπτώσεων.

Θα περάσει πολύς καιρός μέχρι η νέα γενιά στην κατανάλωση, γνωστή ως Gen Beta — που θα γεννηθεί από το 2025 και μετά σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες αλλαγές και την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης — να έχει αντίκτυπο στον κλάδο. Παρά το γεγονός ότι δεν είναι ακόμη ενεργοί συμμετέχοντες, λειτουργούν ως αγωγός για το πώς θα είναι το μέλλον σε μια εποχή αλλαγών για την αγορά, τη βιομηχανία και τον κόσμο, προκαλώντας συζητήσεις για το πώς θα τους αντιμετωπίσουν οι εταιρείες.

Η ικανοποίηση όλων αυτών των διαφορετικών προτιμήσεων των καταναλωτών παρουσιάζει αυξανόμενες προκλήσεις και δεν θα γίνει ευκολότερη, δεδομένου ότι η επόμενη γενιά των καταναλωτών της Generation Beta έχει… δρόμο μπροστά της.

Mέχρι το 2035, η Gen Beta θα αποτελέσει σημαντική οικονομική δύναμη, με προβλεπόμενες δαπάνες 113 δισ. δολαρίων

Η Beta ξαναγράφει το μέλλον

Αυτή την στιγμή η Gen Z βλέπει ότι παύει να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στην αγορά, καθώς μετατοπίζεται σταδιακά προς τη Gen Alpha, η οποία παίρνει τα ηνία του, με τις μάρκες να προσπαθούν τώρα να συνδεθούν μαζί τους, χρησιμοποιώντας όμως όπλα του παρελθόντος.

Κι αυτό γιατί η νεολαία θα αποτελεί για πάντα ένα «καυτό» θέμα που όλες οι οι διευθυντικές ομάδες ανά τον κόσμο, επιδιώκουν να κατανοήσουν. Το κλειδί όμως, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Future Today, είναι ότι για να κατανοήσουν τους νέους καταναλωτές, θα πρέπει να κοιτάξουν πιο μακριά, στις επερχόμενες γενιές, ακόμα και σε εκείνες που δεν έχουν γεννηθεί ακόμη.

Η Alpha μπορεί να βρίσκεται σήμερα στο μυαλό της αγοράς, αλλά το 2025 σηματοδοτεί στην πραγματικότητα την αρχή της Gen Beta, η οποία αφορά τα… μωρά που θα γεννηθούν από τώρα έως το 2039.

Mέχρι το 2035, προβλέπεται να αποτελέσει σημαντική οικονομική δύναμη, με προβλεπόμενες δαπάνες 113 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης και αντιπροσωπεύοντας το 16% του παγκόσμιου πληθυσμού.

Phygital παντού

«Για αυτή τη γενιά, ο ψηφιακός και ο φυσικός κόσμος θα είναι το ένα και το αυτό – αδιάσπαστοι. Ενώ η Alpha έχει βιώσει την άνοδο της έξυπνης τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, η Beta θα ζήσει σε μια εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση θα είναι πλήρως ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή — από την εκπαίδευση και τους χώρους εργασίας έως την υγειονομική περίθαλψη και την ψυχαγωγία», ανέφερε η εταιρεία McCrindle, που είναι και υπεύθυνη για την ονοματοδοσία και την κατηγοριοποίηση των νέων γενεών.

Όπως δηλώνει εξάλλου ο ιδρυτής της εταιρείας, Mark McCrindle -κοινωνικός αναλυτής και δημογράφος- «η Beta ακολουθεί την Alpha (γεννημένοι μεταξύ 2010-2024) και πήρανε τα ονόματά τους αυτά από το ελληνικό αλφάβητο, για να υποδηλώσουμε όχι μόνο ότι είναι νέες γενιές, αλλά ότι πρόκειται για τις πρώτες γενιές που θα διαμορφωθούν από έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο και θα μεγαλώσουν σε έναν νέο κόσμο τεχνολογικής ολοκλήρωσης».

Φυσικά, αυτό το σχέδιο ξεκινά με την τεχνητή νοημοσύνη, επειδή όπως ακριβώς οι Gen Z-ers γεννήθηκαν ως ψηφιακοί ιθαγενείς – μωρά που μεγάλωσαν χωρίς να γνωρίζουν κάτι πριν από το διαδίκτυο – έτσι και η Beta θα εμφανιστεί στον κόσμο ως η πρώτη ομάδα ιθαγενών της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Αυτό φαίνεται να οδηγεί τις επιχειρήσεις που θέλουν να επενδύσουν στο προλαμβάνειν στην κατανάλωση, στο να αρχίσουν να αναπτύσσουν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης που να σηματοδοτούν με σαφήνεια τι είναι κατασκευασμένο από τον άνθρωπο έναντι τι είναι παραγόμενο από μηχανές.

κατανάλωση

Σημείο καμπής για την κατανάλωση

Οι προηγούμενες γενιές έχουν καθοριστεί από μεμονωμένα πολιτικά ή κοινωνικά σημεία ανάφλεξης. Για τους Millennials σημείο αναφοράς είναι η 11η Σεπτεμβρίου, ενώ για τη Gen Z αναμφίβολα η πανδημία του Covid-19. Η Beta θα μεγαλώσει σε ένα διαρκές βουητό επικαλυπτόμενων κρίσεων, με πυρκαγιές, διακοπές ρεύματος, μετανάστευση λόγω της κλιματικής κρίσης.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα που έρχεται για την κατανάλωση, η αγορά και η βιομηχανία επαναπροσδιορίζουν τις εμπειρίες της παιδικής ηλικίας γύρω από την ανθεκτικότητα, την προσαρμοστικότητα και τη ρευστότητα, καθώς οι Beta εξελίσσονται σε έναν κόσμο που βασίζεται σε συστήματα όπως η ευέλικτη στέγαση, η αρθρωτή εκπαίδευση, τα μικροδίκτυα, τα ψηφιακά νομίσματα και οι αποκεντρωμένες κοινότητες.

Δημογραφική ανισορροπία

Όπως επισημαίνει και το RetailCustomerExperience.com βασικός μακροοικονομικός παράγοντας είναι το πόσοι τελικά θα είναι τα μέλη της Gen Beta. Γνωρίζοντας πως οι ενήλικες της Gen Z αναβάλλουν ή και παραιτούνται εντελώς από την απόκτηση παιδιών, πιθανότατα θα αντιπροσωπεύουν μια αρκετά μικρότερη γενιά από άλλες, όπως ο γηράσκοντας πληθυσμός των baby boomers.

Αυτή η δημογραφική ανισορροπία θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πολιτισμική μετατόπιση όπου τα ενδιαφέροντα που επικεντρώνονται στους ηλικιωμένους επισκιάζουν την κουλτούρα των νέων, σε μια αντιστροφή των τυπικών κοινωνικών τάσεων.

Και όλο αυτό σαφώς και θα επηρεάσει την αντίληψη της Beta για τον χρόνο, την υγεία και την αντίληψή τους για το μέλλον. Όπως ακριβώς η Gen Z και οι Millennials έχουν καθυστερήσει τον γάμο ή την γονεϊκότητα, έτσι πιθανώς να πράξει και αυτή αφού πολλοί θα προετοιμαστούν να ζήσουν και να εργαστούν για πολύ περισσότερο χρόνο από τους… παππούδες τους.

OT Originals
Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο