Η επανεμφάνιση νέων κρουσμάτων της πανδημίας στη νότια Κίνα απειλεί ξανά την παραγωγική δραστηριότητα που ανθεί στην περιοχή, αλλά και τα τεράστια λιμάνια μεταφοράς αγαθών προς Ευρώπη και ΗΠΑ που βρίσκονται εκεί. Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν εκ νέου προϋποθέσεις για νέες καθυστερήσεις στις μεταφορές διά θαλάσσης και άνοδο των τιμών προϊόντων για καταναλωτές και επιχειρήσεις -την ώρα μάλιστα που χώρες όπως αυτές στην Ευρώπη προσπαθούν να επανέλθουν στην κανονικότητα.
Τα προβλήματα στα λιμάνια και το βιομηχανικό κέντρο της νότιας Κίνας είναι πλέον τόσα πολλά ώστε παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα ακόμη και στην τροφοδοσία ευρωπαϊκών και αμερικανικών αγορών για τα Χριστούγεννα, καθώς οι σχετικές παραγγελίες ετοιμάζονται από νωρίς.
Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκεται η επαρχία Γκουανγκτόνγκ λόγω της στρατηγικής της θέσης και λειτουργίας. Η περιοχή αποτελεί βασικό βιομηχανικό και μεταφορικό κέντρο στην Κίνα, όπου έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα πολλά νέα κρούσματα Covid-19 αναγκάζοντας τις αρχές να επιβάλλουν νέους αυστηρούς περιορισμούς. Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στις πόλεις Σενζέν και Γκουανγκζού, προβλήματα τα οποία περιγράφονται ως χωρίς προηγούμενο από πηγές του CNBC.
Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην Γκουανγκτόνγκ ως κύριο εμπορικό κέντρο της Κίνας από όπου αναχωρεί κάθε χρόνο το 24% των εξαγωγών της χώρας. Στη Γκουανγκτόνγκ βρίσκονται μεταξύ άλλων τα λιμάνια Σενζέν και Γκουανκζού τα οποία είναι το τρίτο και το μεγαλύτερο παγκοσμίως όσων αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) σύμφωνα με το World Shipping Council.
Το όλο ζήτημα απειλεί να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις καθώς τα κόστη μεταφοράς στη ναυτιλία έχουν φτάσει ήδη στα ύψη το προηγούμενο διάστημα λόγω της πανδημίας και της έλλειψης κοντέινερ. Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή διακίνησης ενός στάνταρντ κοντέινερ των 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει ξεπεράσει τα 10.500 δολάρια, ενώ η τιμή για τη μεταφορά στην αντίστροφη διαδρομή, από το Ρότερνταμ στη Σαγκάη, διαμορφώνεται στα 1.700 δολάρια. Αυτό δείχνει το πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα, σε μια περίοδο μάλιστα που η ζήτηση μεγαλώνει συνεχώς καθώς τώρα αρχίζουν να δίνονται και να εκτελούνται παραγγελίες και για την επερχόμενη εορταστική περίοδο.
Προβληματισμός για τις παραγγελίες των Χριστουγέννων
Πηγές του BBC προειδοποιούν ότι η κρίση στον κλάδο των μεταφορών με κοντέινερ δεν δείχνει σημάδια κάμψης και πως εάν δεν βρεθεί σύντομα λύση τότε μπορεί να υπάρξουν ακόμη κι ελλείψεις προϊόντων ενόψει των Χριστουγέννων. Ήδη στα λιμάνια της νότιας Κίνας βρίσκονται στοιβαγμένα πολλά προϊόντα που δεν μπορούν να μεταφερθούν για τρεις βασικούς λόγους.
-Στη μεταπανδημική εποχή υπάρχουν συνεχείς διακυμάνσεις στη ζήτηση προϊόντων με αποτέλεσμα οι εταιρείες στην Κίνα να μην μπορούν να διαχειριστούν ακόμη επαρκώς την κατάσταση. Αντιμετωπίζουν από ουρές πλοίων μέσα κι έξω στα λιμάνια μέχρι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων.
-Το πρόσφατο μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ δημιούργησε καθυστερήσεις στις μεταφορές και συνωστισμό σε μεγάλα εμπορικά λιμάνια εντείνοντας ακόμη περισσότερα τα υπάρχοντα προβλήματα.
-Λιμάνια της νότιας Κίνας αρχίζουν ξανά να υπολειτουργούν λόγω νέων περιορισμών για την πανδημία.
Τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά. Ο εμπορευματικός σταθμός της Γιαντιάν, ο Yantian International Container Terminal, στη Σενζέν αποτελεί βασικό οδό εξαγωγών από το Pearl River Delta, που αποτελεί βασικό βιομηχανικό κέντρο της Κίνας. Όμως από τα τέλη του Μαίου το τέρμιναλ αυτό υπολειτουργεί σημαντικά λόγω νέων μέτρων κατά του Covid-19. Το αποτέλεσμα είναι σύμφωνα με στοιχεία του BBC ότι δεκάδες πλοία αναγκάζονται να περιμένουν έξω από το λιμάνι μέχρι να βρεθεί προβλήτα να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν.
Τις τελευταίες ημέρες οι ναυτιλιακές παρακάμπτουν τη Γιαντιάν προτιμώντας άλλα τέρμιναλ στην περιοχή, όπως είναι η Σεκού, η Νάσα και το Χονγκ Κονγκ. Όμως κι εκεί έχουν αρχίσει να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις με την όλη υπόθεση να θυμίζει όλο και περισσότερο ντόμινο.
Latest News
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού
Ποιοι είναι οι… influencers του Θεού
Από το TikTok και το Instagram μέχρι το Netflix, χριστιανοί influencers και αιρετικοί παίζουν επικίνδυνα «παιχνίδια» επιρροής
Η παγκόσμια οικονομία ρίχνει τον πήχη για τα δημόσια έσοδα της Αυστραλίας
Η χώρα αναμένεται να αναφέρει πλεόνασμα
Για όλα φταίει... η κότα - Γιατί τα καφέ αβγά είναι πιο ακριβά από τα άσπρα
Οι ειδικοί διαβεβαιώνουν: καμία διαφορά δεν υπάρχει στη διατροφική αξία καφέ και άσπρων αβγών