Σε υψηλά δεκαετίας έχουν φτάσει οι τιμές ναυπήγησης νεότευκτων πλοίων, αποτέλεσμα ενός συνδυασμού αυξημένης ζήτησης ναυπηγικών κλινών από τη μία και ενός υψηλότερου πληθωρισμού από την άλλη.
Σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκος Clarkson’s ο σχετικός δείκτης που καταρτίζει, βρίσκεται τώρα στις 156 μονάδες, 25% υψηλότερα από το χαμηλό του περασμένου Νοεμβρίου σηματοδοτώντας τις υψηλότερες τιμές από το 2009.
Η άνοδος
Η ποσοστιαία άνοδος του δείκτη ήταν η πιο απότομη από το 2005 με το βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο να υπολογίζει ότι η «κάλυψη» των ναυπηγείων με όρους tonnage (cgt) έχει αυξηθεί σε2,9 χρόνια από 2.,4 χρόνια τον Νοέμβριο του 2019. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι ναυπηγικές κλίνες είναι πιασμένες μέχρι και το 2025, λόγω της μεγάλης ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Στο μεταξύ οι τις τιμές του χάλυβα μετά την έκρηξη του 2021 εξακολουθούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.O κινεζικός χάλυβας είναι πάνω από 800 δολ ανά τόνο, τιμή υψηλότερη κατά 250 δολ ανά τόνο από τον Απρίλιο του 2020.
Πώς επηρεάζει τη τιμή του νικελίου
Επίσης το νικέλιο είναι στα ύψη αυξάνοντας το κόστος του ανοξείδωτου χάλυβα που χρησιμοποιείται κατά κόρο σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Πάντως ο Clarkson’s σημειώνει ότι αποπληθωρίζοντας τις τιμές με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή των ΗΠΑ σε πραγματικούς όρους οι τιμές νέων κατασκευών εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες από την αρχή του 2016.
Ανά κατηγορία πλοίων τις υψηλότερες αυξήσεις έχουν καταγράψει τα containerships (μέχρι και 47% από την αρχή του 2021) τα capsize (32%) τα δεξαμενόπλοια MR (21%) τα LNG Carriers (18%) κ.λ.π.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων