Μπούκωσαν οι σταθμοί ταχυφόρτισης το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, όντας η πρώτη δυνατή πρόβα ενόψει του καλοκαιριού, οπότε και θα αυξηθούν κατακόρυφα οι ανάγκες θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών στην Εθνική Οδό.
Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις ημέρες της πρώτης μεγάλης καλοκαιρινής απόδρασης, εκτός από το μποτιλιάρισμα στους αυτοκινητοδρόμους, είχαν να αντιμετωπίσουν και ένα δεύτερο μποτιλιάρισμα: τις ατελείωτες ώρες αναμονής για την εύρεση μιας πολυπόθητης άδειας πρίζας σε δημόσιο ταχυφορτιστή και σε όσα ΣΕΑ έχουν εγκατασταθεί θέσεις για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.
Συγκεκριμένα, στα ελάχιστα – προς το παρόν – σημεία ταχυφόρτισης που διαθέτει η χώρα μας και ειδικότερα στους σταθμούς ΣΕΑ των αυτοκινητοδρόμων, παρατηρήθηκαν το πρώτο καλοκαιρινό τριήμερο ουρές από ηλεκτρικά ΙΧ, με αποτέλεσμα να δοκιμαστεί η υπομονή των ιδιοκτητών τους, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις (τόσο προς την Αθήνα όσο και προς την Πελοπόννησο) η αναμονή ξεπερνούσε τις 2-3 ώρες. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή, μιας και η ίδια εικόνα επαναλήφθηκε και κατά την επιστροφή τους προς τα αστικά κέντρα της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.
Χρόνος φόρτισης για γερά νεύρα
Η πλήρης φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί περίπου μία ώρα, ανάλογα με το μοντέλο και το είδος ταχυφορτιστή. Αν μάλιστα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει οριακά αποθέματα μπαταρίας – κάτω από το 10% – είναι πολύ πιθανόν η πλήρης φόρτιση να ξεπεράσει τη μιάμιση ώρα. Οπότε, αν ένας σταθμός διαθέτει λίγες θέσεις, είναι επόμενο οι ουρές για τη φόρτιση να αποτελούν μόνιμο φαινόμενο, ιδίως το καλοκαίρι και σε ημέρες μεγάλων εξόδων.
Το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα παρατηρήθηκε στον ΣΕΑ Αταλάντης, όπου οι θέσεις είναι μόλις δύο. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε μία ώρα μπορούν να φορτιστούν μόλις δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύστημα παροχής ταχείας φόρτισης (50 κιλοβατωρών). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί τους να καραδοκούν έως ότου αδειάσει μια θέση.
Η χώρα μας είναι στην προτελευταία θέσης των ταχυφορτιστών, ενώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» που προβλέπει αύξηση των πωλήσεων, χάρη στο αβαντάζ της επιδότησης, προκύπτει ένα πρόβλημα: το μεγάλο έλλειμμα ταχυφορτιστών για τα νεοκυκλοφορούντα ηλεκτρικά ΙΧ και η ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών. Στη χώρα μας κυκλοφορούν πάνω από 4.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έως τα τέλη του 2022 πιθανόν να αγγίξουν τα 5.000 οχήματα.
Πόσο κοστίζει η φόρτιση
Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 1.100 σημεία δημόσιας φόρτισης τόσο σε αυτοκινητοδρόμους, όσο και στα αστικά κέντρα. Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως στους ΣΕΑ ή και σε άλλους δημόσιους ταχυφορτιστές υπολογίζεται σε 0.50€/kwh για αργή φόρτιση AC 11KW και 0,60-0,62 ευρώ/κιλοβατώρα για γρήγορη DC φόρτιση.
Αυτό σημαίνει ότι για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία χωρητικότητας 60Kwh και με την τιμή ανά κιλοβατώρα να αγγίζει τα 0,60 ευρώ, το κόστος φουλαρίσματος αγγίζει τα 36 ευρώ. Σύμφωνα με την ΕΕ, η χώρα μας κατατάσσεται μεταξύ των 5 χωρών με τους λιγότερους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Latest News
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς