Αυξήσεις και στα παραδοσιακά γλυκά που αγοράζουμε τα Χριστούγεννα παρατηρούνται στην αγορά.
Οι περισσότεροι έχουν αρχίσει να αγοράζουν μελομακάρονα, κουραμπιέδες και δίπλες βάζοντας πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε σχέση με την περσινή χρονιά αφού έχουν αυξηθεί οι τιμές στις πρώτες ύλες.
Πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές
Τρία με τέσσερα ευρώ επάνω βρίσκουμε φέτος στα ζαχαροπλαστεία και τους φούρνους τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες. Από 13 με 14 ευρώ το κιλό πέρσι και από 9-10 ευρώ το 2020 , φέτος στοιχίζουν 16 με 17 ευρώ το κιλό.
Έτσι, μελομακάρονα και κουραμπιέδες τείνουν να γίνουν για πολλά νοικοκυριά είδος πολυτελείας.
Οι αρτοποιοί προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν όσο χαμηλότερα γίνεται τις τιμές για να μη χάσουν και τους πελάτες που τους απέμειναν.
«Οι καταναλωτές για φέτος θα αγοράσουν μία το πολύ δύο φορές μελομακάρονα και κουραμπιέδες για το τραπέζι τους ενώ πέρσι έπαιρναν και τέσσερις και πέντε φορές, θα παίρνανε και για τα χωριά τους αν φεύγανε» λένε οι επιχειρηματίες.
Συγκεκριμένα, οι αρτοποιοί για τους κουραμπιέδες θα χρειαστούν ζάχαρη άχνη την οποία την έβρισκαν πέρσι στο ένα ευρώ, ενώ φέτος είναι στα δύο ευρώ το κιλό. Το βούτυρο γάλακτος από 10 ευρώ σκαρφάλωσε στα 16 ενώ η αμυγδαλόψυχα από 8 ευρώ πήγε στα 14.
Για τα μελομακάρονα, το αλεύρι το 25αρι από 12 ευρώ πήγε στα 15, ενώ το μέλι οι αρτοποιοί από 8 ευρώ που το αγόραζαν φέτος θα δώσουν 13.
Πολλοί καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους στα χριστουγεννιάτικα γλυκά καθώς κουραμπιέδες και μελομακάρονα πήραν αύξηση τουλάχιστον 20%. Πολλά νοικοκυριά, μάλιστα, θεωρούν ότι θα τους βγει πολύ πιο οικονομικά αν αγοράσουν και να τα φτιάξουν μόνοι τους.
Οι περισσότεροι καταναλωτές θα προσπαθήσουν να μπουν στο κλίμα των ημερών, όμως φέτος στις αγορές τους θα είναι πιο συγκρατημένοι.
Δείτε το ρεπορτάζ του MEGA
Latest News
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας