Μία νέα καινοτομία ανακοίνωσε ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA που μειώνει την αντίσταση του πλοίου στο νερό και συνακόλουθα και τις εκπομπές αερίων ρύπων. Ειδικότερα, ο RINA ανακοίνωσε την έγκριση επί της αρχής (Approval in Principle -AiP) του πρώτου πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου μεταφοράς αργού (VLCC) που χρησιμοποιεί μια καινοτόμο διάταξη πρόωσης που μειώνει την αντίσταση του πλοίου κατά 5%-10%. Αυτό το αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με το διαχωρισμό της ώθησης που δίνει μιας μόνο μεγάλης προπέλας σε δύο μικρότερες. Έτσι μειώνεται το απαιτούμενο βύθισμα (σε συνθήκες έρματος) του πλοίου για την πλήρη βύθιση της προπέλας, κάτι που επιτρέπει τη μείωση του όγκου των δεξαμενών έρματος και, τελικά, των συνολικών διαστάσεων του πλοίου και την απαιτούμενη ισχύ για πρόωση χωρίς όμως να επηρεάζεται η ικανότητα μεταφοράς φορτίου.
RINA: Στηρίζει την κατασκευή bulker με καύσιμο LNG και υδρογόνο
Ταυτόχρονα, το πλοίο θα εκπληρώσει τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για το 2050 μέσω της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως καυσίμου σε συνδυασμό με το υδρογόνο που παράγεται στο πλοίο. Η γενική συμφωνία πλοίων με καύσιμα LNG/υδρογόνου που αναπτύχθηκε από την Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) βασίζεται στο αποτέλεσμα ενός κοινού έργου με τη Marin, τη Διοίκηση της σημαίας Λιβερίας, τη Wärtsilä, την ABB και τη Helbio (θυγατρική της Metacon AB) και τον RINA.
Ο Giosuè Vezzuto, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του RINA, δήλωσε: «Μετά το AiP ενός δεξαμενόπλοιου MR, νωρίτερα φέτος, χρησιμοποιώντας την ίδια λύση για την παραγωγή υδρογόνου επί του σκάφους, αυτό το πλοίο διαθέτει μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό των VLCC. Αποδεικνύει επίσης ότι η ιδέα της αναμόρφωσης αερίου μπορεί να λειτουργήσει εξίσου καλά σε μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία, καθώς αυτό το πρώτο AiP για ένα VLCC αποδεικνύει την εφαρμογή του στα μεγαλύτερα πλοία».
Οι στόχοι του ΙΜΟ
Η νέα φιλοσοφία πρόωσης είναι σημαντική γιατί προσφέρει στους πλοιοκτήτες έναν τρόπο να υπερβούν τους στόχους μείωσης του άνθρακα του ΙΜΟ 2050 χρησιμοποιώντας πρακτικά καύσιμα και τεχνολογία που είναι άμεσα διαθέσιμα σήμερα.
Ο σχεδιασμός της πρόωσης βασίζεται στο συνδυασμό του LNG και ενός αναμορφωτή αερίου Helbio που διαχωρίζει τα μόρια LNG σε υδρογόνο και CO2. Στη συνέχεια, το υδρογόνο χρησιμοποιείται απευθείας για να τροφοδοτήσει τις μηχανές εσωτερικής καύσης και τις κυψέλες καυσίμου.
«Μία από τις προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες στην επίτευξη των στόχων εκπομπών άνθρακα του ΙΜΟ είναι να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το μέλλον», συνέχισε ο Vezzuto. «Η βιομηχανία εξετάζει πολλές επιλογές χρησιμοποιώντας διαφορετικές τεχνολογίες και νέα καύσιμα, με στόχο να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ενέργειας και τις προκύπτουσες εκπομπές CO2 επί του πλοίου. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι σίγουροι ότι οι χερσαίες εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων και άλλες υποστηρικτικές υποδομές θα είναι διαθέσιμες πριν επενδύσουν σε νέα πλοία. Αυτός ο σχεδιασμός με καύσιμο LNG/υδρογόνο για VLCC είναι σπονδυλωτός και επεκτάσιμος και παρέχει μια πρακτική λύση που μπορεί να προσαρμοστεί με την πάροδο του χρόνου για να επιτύχει τους ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους μείωσης των εκπομπών και να εξασφαλίσει τη βελτιστοποίηση της επένδυσής τους σε όλη τη φυσική διάρκεια ζωής του σκάφους. Ο σχεδιασμός απαιτεί μόνο ανεφοδιασμό LNG, το οποίο είναι ευρέως διαθέσιμο σήμερα».
Ο κ. Gao Aihua, Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης SWS στα ναυπηγεία SWS, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που αποκτήσαμε το πρώτο AiP για ένα VLCC που πληροί τους στόχους του IMO 2050. Επίσης, η μείωση της αντίστασης του πλοίου είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα για πλοία αυτού του μεγέθους. προς τον πρωταρχικό στόχο της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας στο πλοίο, και αυτό καθιστά ακόμη πιο εύκολη τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για την παγκόσμια βιομηχανία και για τη ναυπηγική βιομηχανία στην Κίνα».
Latest News
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως
Ηλεκτρικά Ι.Χ.: Από το γκάζι στο… χειρόφρενο
Τα 3+1 αγκάθια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως