Εβδομάδα απολογιών για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη είναι αυτή που ήδη διανύουμε. Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή θα παρουσιαστούν οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, ενώ συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τα συστήματα ασφάλειας που είτε δεν λειτουργούσαν είτε απουσίαζαν ολοκληρωτικά.
Θυμίζουμε ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης, ενώ, σύμφωνα με ό,τι φαίνεται από τις έρευνες, στους κατηγορούμενους αναμένεται να προστεθούν και άλλα πρόσωπα πέρα από τους εργαζόμενους.
Αποκάλυψη: Αυτό είναι το πόρισμα της Αρχής για τη σύμβαση 717
Τι θα ισχυριστεί ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Ο συμβασιούχος σταθμάρχης αναμένεται να περάσει την πόρτα του ειδικού εφέτη ανακριτή σήμερα Δευτέρα λίγο μετά τις 10:00 το πρωί. Ο ίδιος αναμένεται να υποστηρίξει ότι είχε έναν επικουρικό ρόλο, δηλαδή, έπαιρνε και δεχόταν πάντα εντολές από τον εμπειρότερο σταθμάρχη.
Θα ισχυριστεί ότι δεν άγγιξε ποτέ τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας και θα υποστηρίξει πως η μόνη φορά που βρέθηκε μόνος του σε βάρδια ήταν στον σταθμό του Βόλου και όχι στη Λάρισα.
Το θολό σημείο
Ένα από τα ερωτήματα που θα κληθεί να απαντήσει ο σταθμάρχης είναι αν έφευγε πάντα νωρίτερα σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους όταν ο επιμελητής τον έβαζε βάρδια 14:00 με 23:00 αφού ο ίδιος ήταν συμβασιούχος και δεν πληρωνόταν τις υπερωρίες, αλλά και για να προλαβαίνει το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου για Βόλο, όπου και κατοικεί.
Αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου θα απολογηθεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή ο εμπειρότερος σταθμάρχης. Αυτός δηλαδή που έπρεπε να είναι στη θέση του μέχρι τις 23:00 η ώρα και έφυγε στις 22:10. Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.
Αυτός αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.
Στις 30 Μαρτίου απολογείται ο επιθεωρητής
Στο τέλος της εβδομάδας, στις 30 Μαρτίου, θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής, ο οποίος αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων.
Για τα όσα θα ισχυριστεί ο επιθεωρητής ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη μίλησε την Κυριακή ο δικηγόρος του, Γιάννης Γλύκας.
Σε μεγάλες δικογραφίες πρέπει να υπάρχει υπομονή γιατί αν υπάρχει βιασύνη είναι σίγουρο ότι θα υπάρχουν και παραλείψεις στην διερεύνηση ευθυνών, τόνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο δικηγόρος.
Όπως είπε ο κ. Γλύκας, όταν στην πορεία ενδεχομένως αποδοθούν ευθύνες κι αλλού και επειδή υπάρχει πολύς κόσμος για υποστήριξη κατηγορίας, χρειάζεται χρόνος. Πρόσθεσε ότι με βάση τη γνώση που έχει ο ίδιος ο εφέτης ανακριτής και η αναπληρώτριά του κινούνται τάχιστα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η διερεύνηση θα γίνει πάρα πολύ σωστά.
Σε ερώτηση σχετικά με το αν στο «κάδρο» των διώξεων θα μπουν και καινούργια πρόσωπα απάντησε ότι «έχω κρατήσει και τηρώ μια δέσμευση να μην ομιλώ δημόσια για αποδεικτικό υλικό και δεν μου επιτρέπεται, αλλά και γιατί σέβομαι την κατηγορία και κυρίως τους ανθρώπους που έχουν χαθεί. Προφανώς έχουμε πάρα πολλά να πούμε υπερασπιστικά, αλλά δεν θα τα πω δημόσια τώρα στη φιλόξενη εκπομπή σας […] γιατί είναι μια δέσμευση που έχω κρατήσει συνολικά και εκείνος δεν έχει αυτή έχει αυτή την επιθυμία».
«Θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία»
Σε ό,τι αφορά για το πού θα κινηθεί περίπου και τι θα υποστηρίξει πελάτης του σημείωσε «αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα , εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα κάνει θα πει αυτά που πρέπει να πει».
Ο Γιάννης Γλύκας υποστήριξε ότι ενδεχόμενος δόλος δεν υπάρχει, ενώ πρόσθεσε ότι είναι ερευνητέο αν υπάρχει αμέλεια. «Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό», υπογράμμισε.
Για την αναρρωτική άδεια
Ο δικηγόρος μίλησε και σχετικά με το θέμα της αναρρωτικής άδειας που πήρε μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής.
Για αυτό το θέμα, σημείωσε: «Το μόνο το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι κανείς δεν μπορεί να δικαστεί εκ των προτέρων. Δεν έχουμε καν απόδοση κατηγορίας επ’ αυτού, δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο. Μόνο αυτό μπορώ να σας πω δημόσια, ό,τι έγινε είναι δύο μέρες μετά και προφανώς δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, είναι μεταγενέστερο και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών».
Latest News
Η μεγάλη έξοδος του Πάσχα ξεκίνησε – Πού σημειώνονται καθυστερήσεις
Σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής εντοπίζονται ήδη καθυστερήσεις
AEGEAN και Olympic Air θα μεταφέρουν το Άγιο Φως σε όλη τη χώρα
Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες ειδικές πτήσεις
Fruits and Vegetables: Imports to Greece Surge by 50.2% in April 2024
According to INCOFRUIT-HELLAS, the Association of Greek Fruit, Vegetable, and Juice Exporting Companies, the most notable increase was in potato imports, soaring to 44,590 tons (+102.5%) from 22,018 tons in April 2023.
Αποφυλακίζεται ο Μιχαλολιάκος – Αντίθετος ο εισαγγελέας, τον κρίνει αμετανόητο
Το Δικαστικό Συμβούλιο με βούλευμά του αποφάσισε την αποφυλάκιση του Νίκου Μιχαλολιάκου
Έκτακτος φόρος 90% σε διυλιστήρια και τράπεζες - Πρόταση νόμου από ΣΥΡΙΖΑ με 11 μέτρα για την ακρίβεια
Πρόταση για μείωση του υψηλού ΦΠΑ από το 24% σήμερα στο 21% με έναρξη εφαρμογής από 1/1/2025
Σε πασχαλινούς ρυθμούς η αγορά - Ποιες ώρες είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Οι καταναλωτές έχοντας λάβει και το Δώρο Πάσχα στους λογαριασμούς τους, σπεύδουν για τις πασχαλινές αγορές της τελευταίας στιγμής
FT: Οι «γκρινιάρηδες» Έλληνες ταξιτζήδες, τα POS και η μάχη κατά της φοροδιαφυγής
Εκτενές δημοσίευμα για τα νέα μέτρα και τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές
Ψηφίστηκε ο νέος δικαστικός χάρτης της χώρας
Ψηφίστηκε με 158 «ναι» και 141 «όχι»
Οι σημαντικότεροι σταθμοί στον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς - Πότε καθιερώθηκε το 8ωρο
Η πρώτη Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα γιορτάστηκε το 1893, ενώ το 8ωρο καθιερώθηκε πολλές δεκαετίες μετά
Τι αλλάζει στην έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας για ρυμουλκούμενα – τρέιλερ
Ποιους αφορά το πεδίο των δικαιούχων της ρύθμισης